tisdag 26 februari 2008

Sagan om växthuset

När det var "alla hjärtans dag" sa jag till sambon att jag inte ville ha några blommor.. nej köp inga till mig sa jag... jag vill ha ett växthus istället!!!


Sambon tittade något frågande på mig... vi har nämligen ett redan..modell större i trädgården.


Nej jag vill ha ett sånt där litet och fint.. du vet ett som man kan ha inne och som mest är till prydnad!!!.


Gulliga A och jag körde iväg till närmaste trädgårdsbutik...i tron att köpa ett på en gång... nej då det fanns knappt några alls..bara fula.. och ett som var hiskeligt dyrt!!.


Äh... det finns säkert någon annanstans,fortfarande med gott humör... vi körde runt runt på massor av olika ställen och letade.


Nej inga växthus sa expediterna... kanske de kommer senare när det blir mer säsong.. va... när jag har fått något i huvudet så är det INTE sen som gäller.


Hem och titta på nätet...inga där heller, frågade Karin, I villa grå där hon i tid och otid suktat med sitt fina!!!...hon tipsade om Plantagen eller Dollarstore. nehej ni... någon Dollarstore har jag då inte sett här i Stockholm.. och Plantagen hade jag redan varit på.


Nu började lilla jag misströsta... kikade in på engelska sidor där de kostade en halv månadslön... Men den som söker han finner heter det ju..


sambon A och jag var ju i Nyköping på Åstugan och åt och fikade i helgen... OCH DÄR STOD DET!!! Växthuset jag letat efter... A var medgörlig och hostade upp slantarna. Sagan fick ett lyckligt slut... jag fick mitt växthus till slut...


och så var jag lycklig i alla mina dar!!!!.


Jag har vårstädat mitt stora växthus... och idag ska jag ta bilder där... det ska ni få se... en annan dag!!


Visst har våren kommit... det känner jag...


du ska inte tro det blir sommar ifall inte nå'n sätter fart.


Kram kram A-C

Inga kommentarer: