torsdag 1 januari 2009

Fånga ljuset..

..2009. Jag vill verkligen försöka hitta både ljus och annat som förgyller livet.
Jag ska verkligen försöka..
Ett helt pinfärskt år som ligger för våra fötter och det blir vad vi gör det till.
det är vi skyldiga oss själva...

Idag fångade jag morgonljuset..
Morgonljuset som gör att jag längtar efter en vår så småningom.
Nu ska vi bege oss ut på långpromenad.. få ljusets vitaminer.

nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Nyårsaftonen blev mysig.. efter några alvedon gick "sjukan" ur min kropp och vi njöt av god god middag som bestod av vitlöksräkor på en bädd av avocadomousse, helstekt ryggbiff med färskpotatissallad med spenat,trattkantareller, soltorkade tomater och rostade pinjenötter.
Till efterrätt är jag särskilt stolt över en supergod creme brulé med citrussallad, valnötter, torkade blåbär och en skvätt honumg.
Till det drack vi svindyr champagne..är egentligen ingen älskare av just champagne men den här var riktigt riktigt god..
Lätt salongsberusade firade vi in det nya året och sen fram emot småtimmarna plockades Wii fram... då gick jag nöjd, mätt, trött och glad och lade mig..


Kramar

Ann-Catrin

34 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt med ljusare tider!

God fortsättning på det nya året!

Kram Maud

Anonym sa...

God fortsättning!

Jag tänkte precis som dig, snart börjar våren. När det här härliga ljuset kommer längtar man verkligen dit.

Medans jag tog min promenad med hunden gick jag och tänkte på hur mysigt det ska bli att plantera krokus i små pottor och zinkmått och dekorera hemma med.

Längtar.....

Men nu ska jag faktiskt njuta av att dt är lite fiiin vinter trots att det inte finns så mycket snö.

Vad bra att du kände dig bättre efter lite mirakelmedicin :D

Det verkar som ni åt en fantastisk god middag. De där räkorna och avocadomoussen skulle jag vilja ha recetet på omdu får lust med det någon gång. Min mail finns jupå min sida.

Vi hade det jättebra igår. Det är bara jag som varit ute och stuffat idag, alla andra kikar lite misstänksamt på mig den "pigga".

I kväll börjar Lost in Austen som jag tänkte börja titta på

Ha det bäst

Kram Lena

Lallis - liv och leverne sa...

Fånga ljuset är en bra målsättning som vi alla borde göra:)
Härligt.
kram Lallis

Mitt hvite hus sa...

Ja så herlig med lyset igjen. Vi nyter det når solen titter fram.
Nydelige bilder hos deg.
Godt Nytt årO=)Klem Kerstin

Viola sa...

Vilken supé, det lät väldigt gott och ljuvliga morgonbilder hos dig, här har vi oxå ett strålande väder, så nu bär dett av på årets första långpromenad med man och labbe OTTO, ha en skön första dag på nya året, kram

Anonym sa...

En god fortsättning på det nya året. Vi har underbart väder i Skåne i dag, solen strålar från en molnfri himmel och det är -1. Så det blev en lååång härlig promenad i skogen. Hoppas att det är lika fint hos dig.
Kram Mia

My Lovely Things sa...

Hej vännen!!
Vilka härliga ljusa bilder..
Ja längtar efterljuset med..
Vilken smskig mat ni åt i går..jag blir så hungrig..det suger i magen nu..började morgonen med att piffa om lite runt matplatsen..sen crosstrainade jag..det var mitt löfte för i år..att komma igång med träningen igen..gjort en paus i höst...p ga flytt och husförsäljning..nu så ska det tränas 5 km om dan på crosstrainenr..sen så åt vi frukost och mannen och jag tog oss en promenad i skogen..så vackert..älskar tystnaden i skogen..

Snart så ska vi åka till mina föräldrar och äta kalkon..

ha en härlig dag..
kram anna

Anonym sa...

Låter som du hade en härlig kväll!

Lisas torp sa...

En riktigt god fortsättning på nya året! Det låter som om du har fina föresatser inför det nya året och jag kan verkligen instämma i det du säjer!

Vilken underbar meny ni hade och så skönt att du kände dej lite bättre!

Ha en jätteskön och solig utedag!
Kram
Lisa

Skatan sa...

Hej!

VI är många som tycks ha turen att få se ljuset idag :) HÄrligt! Salongsberusade låter inte fel...nästa år, då skall jag vara mer "med" jag med!

ÖNskar ett gott nytt år. Kram!

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det härligt med ljusare tider. :)
God fortsättning på det nya året! Kram Marie

gamla skolan sa...

I Skåne lyser solen från en klarblå himmel och tempen runt noll , alldeles vindstilla . Har precis varit ute och tankat D- vitaminer . Härligt ! God fortsättning på det nya året ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Annas skattkammare sa...

Hej Ann-Catrin! Tack för dina alltid så goa kommentarer! Du e la för härlig! =)
Så fint med ljusa bilder och ljusa tankar inför det nya året.. LÅter som ni hade det mysigt igår!
Själv lade jag mig vid halv fem, så nu sitter jag i soffan med huvudvärken jag förtjänar och ska försöka ta mig ut i solen snart.. =)
God fortsättning!
Kram /Anna

Anonym sa...

gott nytt år gumman :) vad fina bilder du tagit i morgonljuset!

här blev det sent igår, var hos sambons jobbarkompis och myste! blev oxfile med en massa gott till.. passade på och mysa med en 4 veckorsbebis.. fick bebislängtan stillad för en stund ;) sen blev det singstar, och trött körde jag hem kl 03, vaknade sent idag men det var det värt. nu njuter jag av några lediga dagar ;)

hoppas erat år blir precis som ni vill :)

stor nyårskram sara

Unknown sa...

Å härliga ljus! Visst har dagen varit underbart vacker. Har tagit det jättelugnt, mår så där lite halvdant tyvärr.

Men va kul det är med ett nytt fräscht år och nya spännande händelser - som en blank kanvas.

Vi ska ha hur kul som helst tillsammans i bloggvärlden!

Många kramar
Malin :)

Lily of the valley sa...

God fortsättning!
Underbar bilder!
Det är en härlig tid vi går till mötes!
Vi nordbor behöver verkligen ljuset!
Kram Lily

Änglahem sa...

Hej Vännen,

God Fortsättning! på dig. Halvdyr champagne är inte så värst god, men Gula Änkan (Riktiga namnet Vevue....stavar jag inte till*fniss*) är väldigt god...ibland gäller dyrast är bäst!*tihi*...
Här blev vi inte ens salongsberusade....*suck*, men det var trevligt ändå. Nytt år med nya möjligheter hoppas jag på!

Så väldigt mycket jag missat här!....*dregel, dregel*....liljekonvaljer! *underbara*, roskoppen!! *me want*...Underbart ljus!, har missat oss här nere....grått, grått och åter grått!

Tack för mailet gumman....blev lite konfunderad över namnet först..men det klickade det till slut*fniss*. Återkommer med ett sådant, bara lugnet lägrar sig över Änglahem igen!

Ha det gott Annki! (Tack, söting!)
Kramar, Ullis

Anonym sa...

Hi, hi...tur att maken steker Wienersnitzel med alla goda tillbehör annars hade jag dreglat svårt över ditt inlägg! Idag lyste solen även här...och väckte den del av min personlighet som det var dags att väcka...efter en snyftfilm...långpromenad..."Stolthet och fördom"...skall jag nu ta mig an det nya året! Se upp för här kommer jag!
GOD FORTSÄTTNING!
Härligt att läsa att du kryade på dig och dina vackra kort skvallrar om ett friskt öga i alla fall!
Stor kram,
Bella

Mamma C sa...

Fånga ljuset det är mycket bra ycker jag. Så gott det låter det ni åt på nyår.
Kram mamma C

Inspiration i vitt sa...

Vilken meny wow den hade jag inte sagt nej till.
Själv jobbade jag till kl 22.00 men gjorde så mysigt som möjligt för de intagna.
God fortsättning Ann Catrin. Kram/Ingela.

Millas hem sa...

Ja, du har verkligen lyckats fånga ljuset!
Så fräscha bilder, ja säga vad man vill om jul och allt, men visst är det härligt att vi går mot ljusare tider?!
Kram Camilla

LOPPISLIV sa...

Hej Ann-Catrin! Visst är det härligt med solen som tittar fram så här på nyårsdagen...Helt ljuvligt, allt ser så fint ut inomhus också ( förutom fönstrena här hos oss ialla fall som avslöjar mig direkt :-) Man blir ialla fall på bättre humör av lite ljus, jag längtar också till våren nu. Er nyårsmiddag får det att vattnas i munnen, det lät supergott. Ha det bra nu. Kram Paula

Eva Linnea sa...

Inte ens 2 Ipren bet på min sjuka, så jag blev hemma i går. Det gick ju bra det med men det var lite trist! Jag ser också fram mot ett nytt gott bloggår 2009. Kram Eva Linnea

Anonym sa...

otroligt bra skrivet det där om att det blir som vi själva gör det till... jätte fin den där vita enkla lilla hyllan. vart hittar man en sån? mvh teia

lottens vita och gröna sa...

oh ljusets år kommer det att bli, ljuvliga bilder idag! vi har med varit och insupit ljusets vitaminer, ljuvligare kan en ledighet inte bli!
ha det gott min goa vän och ett ljust och varmt år önskar jag dig! varmkram lotten

Hemma hos Bröderna Bus sa...

God fortsättning på det nya året. Mot ljusare tider... Det behövs både på det ena å det andra sättet. Men helt klart är att nu är det absolut dags att se framåt mot ett nytt innehållsrikt år. Ha en bra dag och kram på dig :O) C

Anonym sa...

Nu stundar ljusare tider hemma hos oss alla :) Underbart med att se solen varje dag i den gnistrande rimfrosten. Njutbart att få komma in till dig och se hur FINT HEMMA du har det.

Kramar @nette

Malmkakan sa...

Vad skönt att du frisknade till och vilken smaskig nyårssupé ni avnjutit!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram, Cecilia

junhe sa...

du har verkligen fångat ljuset *hihi*
vackert träskåp!
hoppas du har haft det bra över ledigheterna, vi har njutit fullt ut...lite trist attdet varit sååå kallt (nu är det 23 minus, burrr)

önskar trevlig helg/ kram junhe

alegni sa...

jo tack, nyårsaftonen gick i sångens tecken. vi sjöng singstar i mer än fyra timmar :)
allt gott under det färska året till dig, min vän!
kram
ingela

Zizzi sa...

God fortsättning på det nya året!
Kram cissi

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas du har haft många fina helgdagar !
Dreglar över er nyårsmeny , färskpotatis sallad minsann ;-)
Ha en fin början på året nu och allt gott till dej !
Kram/Loppan

Syster vit sa...

God fortsättning på det nya soliga året. Fina bilder du visar.
Kram
Marina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka härliga bilder, ljuset, solen..hoppet finns, nu blir det bara bättre o bättre, vi med bloggar har saknat ljuset nåt enormt !
Vilken mumsig nyårs meny...
Ha nu en fin helg vännen...
Jag ska pusta ut, vi har nämligen fotat mitt hem idag, julen..ojjj..man vill ju att allt ska vara perfekt in i minsta detalj, men sen har man ju en familj också som hinner röra o stöka..hmmm...men det blev jättebra, det kännde jag..
Kraam Anette från ett kyligt norrland idag har vi minus tjugo grader...brrrr...