söndag 1 april 2012

duk

Hej alla fina!
men hu vad kallt det är. 
jag ångrar jag lade undan vinterjackan, vantar och varma halsdukar.
och jag kommer mig inte för att gå upp på vinden och hämta ner igen...
det får bli tjocka koftor under vårjackan
 och fingrarna får frysa helt enkelt.

Tack för alla fina kommentarer
 och mejl ang vårt reportage i Drömhem.
och faktiskt kommer ett till reportage i en annan tidning
nu i vår.. men det tar vi sen när det kommer.
Hur har ni det med dukar på bord?
Jag har sällan det faktiskt, kanske jag slänger
på en när man har gäster men annars 
inte.. de blir så fort fläckiga här hemma.
Men nu hittade jag en så vacker gammal duk på en loppis,
tror aldrig den varit använd utan bara legat fint i ett
linneskåp.
Jag slog till och köpte den och nu får vi se
hur länge den får vara fläckfri!!
Blå och vit och passar
så fint i mitt kök nu.


Kram kram
och fin start på veckan
Ann-Catrin



Nytt idag med på
webloppisen
Välkomna

9 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Ohh vilken härlig duk. Den hade jag också köpt. Men annars är det som hos dig här. Nästan aldrig duk på. På köksbordet använder jag en liten Bords-tablett i avtorkbart material eller löpare på sin höjd. Duk där kidsen ska slabba känns helt meningslöst.
Lättstädade ytor är min melodi;)
Kram/Fia.

Unknown sa...

Hej!
ja men tack själv för den fin dagen i somras. Det var så kul att träffas då vi vart bloggvänner så länge. Tidning kommer på posten!
ha en fin dag!
kram Anna

Anneli sa...

Nä, jag har nästan aldrig duk heller.

Men visst är det fint när man hittar någon charmig duk och lägger på bordet, så hemtrevligt på något sätt.

En fin dag,
Kram Anneli.

STENLYCKA sa...

Vilken fin duk du har på ditt bord. Har just nu en grå rutig duk på bordet men för det mesta har jag ingen.
Önskar dig allt gott i Påskveckan.
Kram Raina

Hajan sa...

När man är i min älder(jättegammal)
har man duk.Men förr när mina barn var små,hade jag vaxduk,lätt att torka av.
Men Din duk med blåa rutorna bar fräsch.

Cattis sa...

Hej!
Vilken fin duk du hittat, påminner om en jag fått från min mormor, men som numera är hos en av mina döttrar.

Jag kan rekomendera HIMLA:s vaxade linnedukar på metervara, snygga, avtorkbara dukar. Jag har tre olika som passar på matrumsbordet.

Cattis

alegni sa...

tjusig duk! vi har alltid en löpare på vårt köksbord, men den blir också suddig av morgontidningen. numera försöker jag köpa en som går i lite mörkare färger eller som är brokig så att trycksvärtan inte ska synas så bra. ;)
jättefint reportage i förra inlägget. jag ska handla hem den där tidningen i dag!
stor kram
ingela

Maja sa...

Hej Ann-Catrin,

Din blogg är ljuvlig! Har följt dig ett tag nu och det är en fröjd för ögat att se dina bilder på ert vackra hem.

Jag skulle vilja buda på/köpa ditt soffbord för 1900 kr. Du bor i Enskede va? Jag bor på Södermalm, så vi kan komma och hämta den redan i nästa vecka (jag kommer vara i Göteborg över påsk). Hur låter det?

Vart kan jag vända mig för att skicka pengar då?

Vänliga hälsningar,

Maja

Am dekor o design sa...

Hej
Vilken härlig nostalgikänsla du bjuder på. Jag har själv en likadan, som jag ärvt efter min farmor fast en något mindre i storlek. Så somrigt och fint.