torsdag 25 september 2008

Vackra höst!

Den här veckan har väl ändå varit fantastisk, vädret är makalöst, solen strålar och höstfärgerna är bländande.
Åsby var bara så fint. har ni vägarna förbi där eller har lust att göra en dagstur så kan jag varmt rekommendera det stället!.
Det märks så väl när en handelsträdgård sköts om på bästa sätt.
Välmående växter är en välsignelse att köpa.
Nu var det perenna buskar och växter till trädgården som stod på listan.
Vi hade tur och det var halva priset på allt sånt,. Ni kan tänka er vår last hem"!
Bilder på dom tänker jag inte visa nu för som ni vet perenna växter på hösten är inte så fotogenika!
Men till våren så...
Vi hann med både lunch och fika där.. så är det när man är med mamma...inte hoppa över såna viktiga stunder!.
och kameran låg så fint i väskan hela tiden...så för vackra bilder gå in på hemsidan!

De här söta ljuslyktorna köpte jag på Åsbys hemninredningsavdelning.

Orkideèr, det var utställning på dessa vackra blommor. hela hav av dom! Gick bara runt och njöt av prakten.
Just den här vackra har jag fått av Anders, precis dagarna innan, så det blev ingen ny idag!

men en liten Plätt i luften blev det, den passade i urnan jag köpte förra vecka.


Ja här ser ni en del av något..hmm vad kan det vara?????,
Beslag är inte påsatta ännu och den ska läggas ut till försäljning, både i min webloppis och på Blocket.
Ännu är den inte inlagd där med lite annat smått och gott finns det allt.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Läser era fina bloggar, men tycker mig kunna skönja ett vemod här och där,
lite låg, lite ledsen..
kan bara säga att här är en till...
ledsen och en smula vilsen. jag vet att det bara är jag och ingen annan som kan tag i det heller..det gör allt så mycket svårare...
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Ni är guld värda för era fina kommentarer och mejl...idag har jag hunnit med att både kommentera och läsa... men ligger ändå hjälplöst efter... så er jag inte hunnit med ännu
TACK!!!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
KRAM //Ann-Catrin

36 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Ann-Catrin!

Jag blev så nyfiken på vad du fyndat hos Åsby! Jag har aldrig varit där trots att det är i närheten av mig (ganska nära i alla fall)!Det kanske blir en utflykt dit.
Tack för att du skrev om mig, jag har fått så många rara kommentarer och många nya som hittat till mig också! Jätte roligt.

Jag hoppas du känner dig lite mer glad, jag är också precis sån fast för mig är det på våren. Nu är min bästa tid och med det här underbara vädret också. Jag njuter allt jag kan!

Tack för all inspiration och fina bilder och vi ses snart igen!

Många kramar
Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vi väntar till våren med att se dina fina växter...men du hade ju köpt lite annat fint också. Ljuslyktorna var jättehärliga!
Och tänk att det alltid måste vara fika och mat i en ständig ström när man är på utflykt med sin mamma... här är det precis likadant!
Kram
Marie

Skatan sa...

Hej Vännen!

Lite låg...håglös...låter inte kul. Jo, nog instämmer jag i att mitt humör och min lust går upp och ned väldigt mycket just nu. Hösten är en tid då mycket händer och förväntas hända. Kanske har vi väl höga krav på oss?

Kram,

A.

Karin Lindström sa...

Ann-Catrin!
Nu blev jag jätte stolt, men det är nog mera tur från min sida. Jag har aldrig varit någon fotograf, men nu tycker jag det är kul. Ibland blir det bra, ibland inte.

Jag hoppas verkligen ni får en härlig stund. Jag blir så glad att höra att du passar på att njuta också, och man kan ju inte alltid vara på topp heller. Bry dig om dig själv en stund nu. Det är den bästa av investerad tid.

Många "stolta" kramar
Karin

Tidsmästarinnan sa...

Hej du bästa A-C!
Åsby verkar ju så otroligt fint... blev ännu mer sugen på att besöka detta ställe nu förstås!
Såna fina ljuslyktor har jag också!

Nej, man kan ju verkligen inte vara sprudlande glad jämt. Då vore nog livet ganska märkligt.
Skickar dig en stor och varm kram! Vi hörs (och ses snart hoppas jag!)

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så fina ljuslyktor och blommor!
Jag vill också gäna åka till Åsby men det har bara inte blivit av....
Vad trist att läsa att du inte mår så bra... Hoppas att du finner en lösning så att du snart mår bättre!
kram!

Elzie sa...

Ja, jag är verkligen avundsjuk på dig för din tripp till Åsby. Ska sannerligen bli kul att se det växa och frodas till våren.
Söta ljuslyktor. Lite högre än vanligt och det blir lite speciellt.
Jo, lite låg kan man bli så här års, annars älskar jag hösten och känner mig mer "hemma" där än på somamren.
Hoppas det går över med lågheten snart.
Kram Elzie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

Jag tror det är så för många på höstkanten....känner mig oxå lite låg men det går väl över.Så mycke man ska hinna med...allt ska vara fint både inne å ute.

Fina lyktor du köpt.
Underbart skåp som ska ut på försäljning....synd att jag har så långt att åka...*LER*

Tack för att du finns vännen!
Kram Nilla

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Ja det är konstigt hur det kan kännas så med vissa..jag tycker också det känns som vi känner varann, och det är så mysigt..hoppas verkligen vi kan ses i verkligheten...synd att du inte hade möjlighet att komma med på bloggträffen här nere med Danmarksbesök och allt..

Smyg-kiken ser jättefin ut..kan det vara ett skrivbord? Håller utkik i din web-loppis :)

Kram goa A-C!
Mia - pigg som en mört igen ;)

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din goa & hjärtliga kommentar..!

: )

Allt GOTT till dig, kram Jenny

<3

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du hittade! :) Verkar ha varit en mysig tur!

Nämen, inte ska du vara nere :( Hoppas att det som tynger dig lättar och att det snart känns bättre!

Hmm, mitt inlägg försvann, hoppas att det inte blev dublett.

Stor KRAM till dig och ha en fin kväll i höstsolen!

Susanne

Radhusdrömmar sa...

Åh vad mysigt med en utflykt! Jag har varit inne på deras hemsida förut, det ser jättemysigt ut.
sång ljuslyktor har jag också, fast i ljusblått.

Jag och Tidsmästarinnan tänkte gå på mässan (Hem) söndagen den 12/10 på fm. Skulle vara roligt om du också kom dit.

Hoppas att deppet inte blir långvarigt!

Kramar Johanna

Designe sa...

Så fina äppelbilder nedan! Ja, fint blir växthuset oxå!
Så fin urna du fyndat ännu längre ner!

Kul att du besökt Åsby! Jag har bott hyfsat nära där för några år sen men lyckades inte ta mig dit ändå. Har dock en orkidé i samma färg som du köpt!
Aha, ska du sälja den möbeln? Fin!
Kram :)

Liten Bod sa...

Skämmigt att jag som växt upp i Västerås inte varit där! Nu måste jag se till att komma dit snart. Tråkigt att du känner dig låg, men sånt är livet, upp och ner. Snart vänder det ska du se... Kram, Tina

Lisas torp sa...

TACK snälla för tipset om pelargonerna!

Så härligt det låter att åka till en handelsträdgård såna här fina dagar! Ja, för dagarna är verkligen riktigt ljuvliga - äntligen!!!

Jag håller med dej om att man kanske är lite låg den här tiden, men för mej blir det värre framåt november - då kan det vara riktigt deppigt ibland med mörkret och allt.
Men så härligt att kunna njuta av en trädgård i vardagen och kunna ha växter ute tills det är dax att ställa in dem. Det är lite av min dröm att bo på ETT ställe med trädgården utanför ALLTID!
Sånt funderar jag över ständigt och jämt - att flytta ihop med mej själv och ja....vad man ska göra med sitt liv...jo,jo, det har jag gjort de senaste 20 åren - då förstår du!:)
Men vi gör alla så gott vi kan och vi får stötta varandra när det känns lite lågt i sinnet.
Din blogg är i alla fall en stor inspirationskälla och du delar med dej så generöst!
Ha en riktigt härlig fortsatt dag!
Kramar
Lisa

Dalatorpet sa...

ser ut som en chiffonje :-) får jag första tjing om jag gissar rätt :-) haha kram

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder!!

Visst har det varit underbart väder!

Visst är det en del vemod i bloggvärlden...även jag har drabbats av en bloggtrötthet...känner inte riktigt samma glädje inför det tyvärr...men vilar ifrån det, tittar in på bloggkoll, gör nåt litet inlägg men skriver avsevärt mindre kommentarer...bara hos några få...

Hoppas att din vilsenhet vänder, vet ju hur dina tankar gick då vi sågs!

Kramar!

Hannis sa...

Visst är det så att endast man själv kan ta tag i saker men i bland vore det bra skönt om nån liten tomte bara kunde skutta fram och fixa det som är jobbigt=))

Hoppas att du snart ska känna dig lite gladare.
Skickar dig en stor styrkekram//Hannis

Hannis sa...

Äsch...Jag glömde ju!
Söta söta ljuslyktor!
Kan tänka mig att det blir vackert sken i dom.

Kram igen

Lilla huset på prärien sa...

Hej Ann-Catrin!

Åh vad roligt att handla plantor till trädgården. Jag var iväg idag en snabbis men det blev bara lite stöd till mina murgrönor och några ljungplantor. Skulle kunna köpt mycket, mycket mer... :)

Det där du håller på med ser spännande ut... visst är det en sekretär eller?!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Hej min goa bloggvän!!

Va jobbigt att ud har det jobbigt..Ja, jag vet hur detär..Vissa dar så är orken borta och de ledsamma tankarna tar över..
just nu känner jag mig väldigt stbil.tack o lov för det..!!

Så fina lyktor du har köpt..jag kan tro att det blir ett så fint skimmer med dem!!

Vad härligt och plånboksvänligt med växter till halva priset..
ha det så gott min vän..
kram anna

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Her er jeg innom deg igjen for å nyte av dine fine saker og omgivelser!
Akk, ja høsten er her, men man får bare kose seg som best en kan. I dag flyttet alle hagemøblene innendørs så nå er det bare å rydde reste på plass også puh hihi

Jammen i går var jeg å shoppet nye klær, det hjelper. Da blir man så smilende og hoppende glad.
Hadet det godt min venn.
Tudelu !

Viola sa...

Hejsan vilket ställe du besökt, verkar ha så mycket vackert och en del fick du med dig hem, hoppas du känt dig gladare idag i det härliga höstvädret, sänder en stor kram, ta hand om dig, VIOLA

Mamma C sa...

Låter som ett jätte bra ställe som din mamma och du var på. Ljuslyktorna var jättefina.
Kram mamma C

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Det lät som en trevlig utflykt. Du hade hittat jättefina lyktor tycker jag. Ha det bra.. :o) C

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Ann-Catrin!

Såå fina saker på din webb-loppis... Och det där bordet (eller vad det är..) ser spännande ut!!!

vad roligt att köpa perenner när det är halva priset... Borde jag också göra.
Orkidén-så fin!!! vet du, min karl kom också hem med en sådan för ett par veckor sedan. vad är det med dem? Något som går tro? ;)

och du, visst är det så att man blir lite mer nedstämd så här på hösten när det börjar mörkna ute. Hur härligt det än är med höst, så tror jag att vi är många som påverkas negativt.


Sköt om dig vännen!
Kram Hanna

drömmen om vitt sa...

Hallå! Härligt med massor av nya växter att se fram emot på våren.
Du får se fram emot härliga hösten också med tända ljus i det fina lycktorna.
Ha det gott!
Lotta:)

NinaH sa...

Läckert med din webloppis. Dit återkommer jag säkert....
Och så fint ert växthus blir!!!

me and alice sa...

Hej A-C!
Det var en mysig tur du och din mamma var på!!
Precis sådana ljuslyktor har jag också. Fick dom i julklapp av barnen för något år sedan. Dom lyser helt underbart...
Såå härligt med en massa nya fina växter och krukväxter...
Hoppas du blir till att må lite bättre nu när solens strålar piggar upp oss lite grann!!
Var rädd om dig!!
Kram från Susanne

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där bloggvännen, vilka fina ting fr Åsby! Jag har inte varit där men hört mycket om att det ska vara ett toppenställe! En ny plätt ska jag nog köpa mej också ser jag... fina foton som vanligt, ha en skön och solig helg! Mari.

Unknown sa...

Jag blir så nyfiken på vad du fyndat hos Åsby!
Åh, hoppas att det snart vänder. Jag är en såndär människa som mår dåligt av hösten och våren så jag tror att jag förstår vad du menar. TAck för att du inspirerar oss alla med ljuvliga bilder! Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Dubbelörn sa...

Vad roligt att Åsby blev en fullträff. Då ska jag absolut ta mig en tur dit, ligger ju inte så långt fr mig. Det är så bra med bloggar där man får både butikstips o recensioner *skrattar*.

Det viktiga är nog ändå att ta hand om sig o göra saker helt för sitt egna välbefinnande. Vi kvinnor har en förmåga att ofta bry oss så mycket om alla andra men minst eg om oss själva...

En stor omtankeskram till dig

Anita sa...

Så nydelig! Også sååå masse fint inne på butikken din!! Så trist at du er litt nedfor! Hadde en depresjon for to år siden jeg, og det er IKKE noe hyggelig! Prøv og kos deg i høsten! Føler med deg! varme klemmer fra ANita!

Färjtorp sa...

Hej!
Jag måste absolut kika in på din webloppis igen...
Ta hand om dig själv, det är en bra kur om man kan!!!

Många kramar
Johanna

IKT i min vardag sa...

Hösten suger musten ur en. Själv har jag varit så himla trött denna veckan. Inte blir man piggare av att det numera är mörkt när man går upp, men det hör väl årstiden till med lite depp...
Tur att man kan shoppa fina saker så att humöret höjs en smula, söta ljuslyktor piggar upp!

Kram

Inspiration i vitt sa...

Hmm undrar vad det är för fint du visar lite utav, ser fint ut ialla fall.Hoppas att du piggar på dig snart du är så kreativ och visar så mycket fint.
Kram/Ingela.