lördag 27 september 2008

Vänner, och trevlig helg!

Lagom till helgen så blev det mulet och kyligt, tänk är inte det typiskt så säg!
I dagarna två har jag träffat kära vänner, både ätit gott och fikat. Underbart att ha så fina vänner och så välgörande för kropp och själ att umgås med dom man tycker så mycket om.
Kan verkligen rekommendera Vetekattens Afternoon tea som de har nu.
För 95 kr kan du mumsa deras buffé som består av snittar, ljumma scones, muffins och skorpor, Allt detta sköljs med fördel ner med en engelsk Earl grey, eller varför inte ta ut svängarna och klunka i sig söderblandning!

Min snälla snälla mamma vet vad jag älskar mest...hon kom med en ask färska hallon.. härligt att förlänga säsongen och förgylla lördagsfrukosten med de söta bären i yoghurten

Och vad vore väl livet utan vänner. den här söta stenen fick jag av min kära vän..
Tack gulliga du... den gick direkt till mitt hjärta!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Oj nu kom solen en sväng.. bäst att springa ut och hjälpa Anders med växthuset, alltid är det väl något jag kan hjälpa till med, åtminstone är jag en duktig påhejare!!
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Ha en jättehärlig helg!!'
Ann-Catrin

41 kommentarer:

Änglahem sa...

Ann Catrin....

Vad du retas här nu....HUR ska jag kunna smaka på denna härliga buffée hade du tänkt dig?! Ha...!*tihi*
Låter ju så mumsigt!

Och hallon.....*ser du min Ior min här nu....väldigt ledsen.....*suck* så gott!

Anders måste väl bli glad över att få lite heja rop, höra hur bra det blir?! Är det inte det vi är till för...eller...har jag missat något?*fniss*

Ha en härlig helg vännen!
Kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Jag? FÖRST?? Iiiiihhhiiiii.....

Anita sa...

Det så godt ut, med bringebær!
God helg! Klem!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Afternoon tea - låter underbart.

Här har solen tagi semester och åkt. Vill inte ens titta ut, så dåligt väder är det. Ligger i soffan i TV-rummet och hör regnet smattra mot takfönstret. Bäst att dra ytterligare en filt över sig...

Ha en riktigt fin helg! Och ignorera mina smått negativa anmärkningar om vädret...det gör inte fott för helghumöret!

Willewira sa...

Älskar Vetekatten! När jag läste i Stockholm så gick vi ofta dit. Nu är det lite längre åka (20 mil)så det blir inte så ofta... väldigt sällan faktist. Tyvärr!!

Det är härligt med vänner!! De är en bit av lyckan!

Må så gott och ha en skön helg!
Kram Willewira

Hem och Lycka sa...

Mums, blir ju riktigt fikasugen nu! Så gott med färska hallon.. Och superfina bilder du tagit dessutom! kram

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad jag blev sugen på hallon nu! De ser himla mumsiga ut. Mannen kom dock hem med en pajmix som han ska sätta igång med strax... får väl njuta av den. Även om det inte är riktigt samma...

Ha det bra!
Kram Jenny

Anneli sa...

Hoppas det smakar bra med fikat...
Jättefina bilder - MUMs
Kramis/Annelie

Dubbelörn sa...

Vad vore man utan goa vänner?! :)

Tänk vi har båda samma talanger! Som suveräna hjälpredor o fantastiska påhejare *skrattar*.

Varma kramar

Anonym sa...

Hej!

Sitter vid datorn och pustar efter en match med målarpenseln....

Jaså du har varit på Vetekatten, visst inte att de hade afternoontea. Däremot var vi på Sturekatten i början av september när vi hade gäster från USA här. Egentligen tycker jag inte att deras fika är såå speciellt gott men de har ju en såå mysig miljö att fika i och jag brukar alltid köpa med mig en limpa av deras goda bröd hem

Ha det så gott

Kram Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så mumsigt!!
Bra vänner ska man hålla hårt i :)
Kram!

Anonym sa...

Ja visst är det härligt med riktiga vänner, det är som balsam för själen.Men hallon o så gott.
Färska bär överhuvudtaget är så gott.Det är alltid bra att kolla in arbetaren och ha en annan synvinkel han kan ju ha missat något.Växthuset kommer nog att bli kanon.
Kram på dig.
ewa

IKT i min vardag sa...

Vad du frestar mig! Det låter ju både urmysigt och urgott på den där Vetekatten!

Färska hallon är ju mums, jag får nöja mig med frusna jag...

Kram

Mamma C sa...

Vilket fik det verkar vara det där. Så gulligt av mamsen att komma med hallon. Ha en trevlig lördagskväll
Kram mamma c

Skatan sa...

Hej!

Tänk vad mammor är bra att ha :) Härliga hallon!

Nu hälsar jag godkväll.

Vi ses en annan dag.

/Anna

Viola sa...

HEJSAN, HÄR FÖRSTÅR DU HAR VI FÅTT NJUTIT AV SOMMARVÄRME IDAG, HAR SUTTIT UTE I VILSTOL OCH MYST, DET GAV MERSMAK, MERA TACK, SÅ SPÄNNANDE MED VÄXTHUSET, SKULLE VILJA JÄMNA MITT GAMLA MED MARKEN OCH GÖRA SOM NI, HA EN FORTSATT BRA HELG, KRAMIS VIOLAN

Karin Lindström sa...

Hej!
Vad härligt ni verkar ha haft det, och det lät verkligen gott. Jag borde verkligen ta mig in till stan och göra lite trevliga saker!

Underbara bilder!

Ha en fortsatt skön helg,
Många kramar
Karin

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Men hur gott lät inte det där då!? Om man skippar själva teet då förstås ;)

Go'vänner värmer gott!

Kramar
Flisan

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga bilder!!

Hoppas att du har sköna dagar! Här ska vi idag ägna eftermiddagen åt fotbollscup för sonen, på bortaplan för första gången!

Igår städade jag köket...puh...och passade kompisarnas dotter...hon är jämngammal med barnen här så de leker hela tiden och märks knappt!

Ha en go söndag! Kramar!

Vecka - Vecka sa...

Oj så vackra bilder! Din blogg har verkligen rätt namn, för ni har det så fint hemma hos er!

Trevlig söndag!
Kram,Lotta

Shabby-Roses-Cottage sa...

wonderful pictures how ever :o)
Many lovely greetings,Patricia

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Åh vad gott!! :) Och vilken söt liten sten! Har sett sådana också och de är jättesnygga! Låter som en mysig dag!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Lisas torp sa...

Hoppas att du njuter av solen idag! För idag riktigt "brinner" det utanför mina fönster i parken här.

Så ljuvligt med färska hallon den här tiden, vilken snäll mamma du har!

Tack för tipset med Vetekatten! Det låter ju för smaskigt!

Jag håller verkligen med - vänner är underbart att ha och så himla mysigt att kunna mötas då och då - helt anspråkslöst sådär.

Ha nu en fortsatt skön söndag!
Kramar
Lisa

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej!
Vilka härliga bilder..
ha en skön höstsöndag..
Kram Linda

Radhusdrömmar sa...

Åh det är ju så gott med hallon!
Mums!
Fina bilder :-)

Ska bli så roligt att se växthuset sen när det är klart.

Hoppas att helgen varit bra!

Kramar Johanna

Unknown sa...

Här finns det inga hallon kvar tyvärr...Du visar alltid så härliga bilder!

Ha det gott vännen, kram Pia

Dalatorpet sa...

Jag önskar att det fanns mer sånt bra här där vi bor...

junhe sa...

vänner & hallon förlänger många liv *fniss*

ha dt gott/ kram junhe

MiaMaria sa...

Hej!
Ser så gott ut.....

och visst är det härligt med vänner......

Vad många vackra saker du har i din shop!!!!!!!!

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Evelina sa...

Godkväll!

Du har någonting att hämta hos mig! =)

Kram Evelina

Inspiration i vitt sa...

Det låter inte så dumt mmmm så gott med allt du beskriver.
Hallon nu är inte så dumt det heller.
Fina bilder du visar.
Kram/Ingela.

Nygammalt sa...

Vilka fina gåvor du har fått! Hallon...mums!

Du måste ha läst mina tankar ;) är så sugen på Afternoon Tea. Det stället ska definitivt besökas.

Kram.

Anonym sa...

Hejsan kära vän,
Försöker läsa mellan raderna och har ju förstått att du fyller år i dagarna...vågar inte vänta längre utan utropar härmed ett HIPP HURRA för dig här och nu!
Är ju nyfiken på vad du inhandlade på handelsträdgården...kan ju för mitt inre se hur fint det kommer att bli med växthus och växter...
Önskar dig en härlig vecka!
Vi hörs!
Stor kram,
Bella

Lilla Blanka sa...

Hej Ann-Catrin!

Mmm vad gott det lät...och färksa hallon på yoghurten är ju så gott..det är så himla gott med en riktig frukost eller brunch...

Tack va du är go :) Kanske jag kan öppna en ytte mini liten webshop...

Kram o hoppas solen och värmen kommer till dig oxå, vi har haft en så himla skön helg!

Mia

Emma sa...

Vilken helg. låter hur mysig som helst:)
Vill oxå äta och njuta utan den buffen men en annan bor ju i mörka småland:P
Gullig vän som gav dig den stenen, dom är ju bara så fina.
Kram Emma

Drömmar och verklighet sa...

vilka härliga bilder och vilket härligt växthusprojekt ni har Ett sånt suktar jag oxå efter Ha en trevlig höst

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !
Åhh du , det lät härligt med en afternoon buffe på mitt favorit ställe Vetekatten , dom som äger det nu är från Haparanda !
Vad härligt att få se mera av ditt växthus sen , det blir en riktig dröm..ojj..ojj..tänk till våren då du får inreda och sitta där !
Vad roligt att ha en resa att se fram emot sådär..London ! Härligt..
Ha en fin Måndag
Kram Anette

alegni sa...

hallonen ser alldeles undarbara ut. jag såg att vi har kvar i våra buskar också, men jag har inte hunnit plocka bort dem :(
den där buffén skulle jag gärna ge mig på...
kram,
ingela

LOPPISLIV sa...

God morgon! Visst är det gott med goa vänner och en mamma som vet vad man gillar. Det var en söt kanna du visade. Och hallon, så härligt gott. Vad snällt av dig och hjälpa till med växthusbygget. Vi håller på att bygga bod här men det enda jag kan hjälpa till med i detta skede är att komma med en massa åsikter (som inte alltid ses som något positivt...hihi) och att servera kaffe. Ha en härlig måndag. Kram Paula

Designe sa...

Åh, jag älskar Vetekatten, det är ju såå mysigt där! Måste besöka dom nästa gång jag är i s-holm!
Så härligt med hallon, jättefin bild och den skålen är ju så fin!
Söt sten oxå!
Kram :)

Brunkullan sa...

Mycket vackert!
Har fikat på vetekatten några grr på besök i staden:) Mysigt värre. Och små pralinerna som är så goda!

Susanne