torsdag 18 november 2010

i jakten...

att finna julkänslan.. eller i allafll någon sorts stämning har jag köpt mig några hyacinter.
de knubbiga knölarna kommer nog blomma fint till första advent.
har faktiskt även en amaryllis som redan börjat att blomma så smått.. det gick så fort där.
Ni skymtar den i bakgrunden

den här lilla raringen satte jag i en fin gammal tekopp.
Annars är det trist väder i Stockholm.. visserligen småsnöade det tydligen inatt så nu ligger ett ytterst tunt
 flor på taken..
En stor varm kram
Ann-Catrin

4 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det är såå fint med hyacinter. Har inte köpt några själv än men snar så...
Ha en bra dag!
Kram Annelie

Lantliga drömmar sa...

Så fina bilder ! Ja hyacinter ger en försmak av julstämning. Nilla

http://binalakritz.blogspot.com sa...

Jättefint.

Jag har en supergammal fin kaffekopp med fat.
Koppen har 3 små tassar.

Mitt hvite hus sa...

Kjempefint... jeg har en svibel i koppen min også..

amaryllisen min holder også snart på å blomstre..

ha en fin kveld.

klemmer