måndag 8 november 2010

mindre kaos

Men så det ser ut här hemma när vi fixar med köket, det blir ju en kedjereaktion och för med sig oreda lite överallt i huset.
För tömmer men ett köksskåp (hujeda mig så mycket det finns i ett sånt).. ja så måste det ta vägen någon  annanstans under tiden... ja ni vet hur det är.
Bråte , verktyg, kartonger och jag vet inte allt  har brett ut sig här hemma och mitt estetiska sinne lider.
Men jag har varit i den här situationen många gånger förr och vet att det kommer bli fint till slut..
Nu när vi flyttat skåpen och nya bänkskivor är på plats så ser det så mycket finare ut redan nu så jag är positiv.
Hade bara önskat att helgen varit dubbel så lång, "sicken" hantlangare jag är.. hela tiden på alerten.. hihi!
Det var faktiskt riktigt skönt när vi på lördagskvällen lämnade "byggarbetsplatsen" för några timmar och efter god middag på restaurang smög in i biomörkret och såg Himlen är Oskyldigt blå.
Visserligen fick vi stressa som tokar precis innan men det var härligt med ett break så där.
Sen var inte filmen jättebra men Peter Dalle var fenomenal som vanligt.
Just nu är det -8 gr här i Stockholm..och faktisk ät också" himlen oskyldigt blå".
Såg just på väderkartan att det är ett bedrägligt lugn för imorgon verkar det blir halv storm.
Ny vecka nya tag
 kramar
Ann-Catrin

Ps..Alla ni som mejlat mig de sista dagarna och inte fått svar.
Jag är så ledsen för det.. ska försöka svara alla under dagen, har ni inte fått svar mejla igen om jag missat.
 Kommer inte ha några närbilder på möbler och på annat i min webloppis de närmaste dagarna.. tiden räcker helt enkelt inte till att fota, men mejla gärna om ni ser något av intresse.Ds

4 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hej! Vad skönt för er att ni fick en paus i byggarbetet! =) Ja visst är det så att det blir oreda i hela huset när man håller på med ett rum, för oss är det badrummet som för med sig en hel del röra på ovanvåningen och i hallen.. hoppas verkligen att det blir klart snart. LYcka till med köket!
Kram /Anna

Mitt hvite hus sa...

Heisan

skjønner det var godt å få en pause fra byggingen..
herlig bilde =))

klemmer =)

Anonym sa...

Hej. åhh så mycket fint du visar och vilket vackert hem! underbara saker till salu på webshopen. jag skulle vilja ha allt om jag hade bott närmare. Kram Linda

Hannis sa...

Vilken makeover du håller på med!
Visst är det lustigt hur man alltid börjar med en sak sen sprider det sig=))
Kreativt kaos kan man kalla det.

Skönt med en middag och bio som paus.

Kram Hannis