söndag 28 augusti 2011

en av de sista?

Några enstaka rosor finns kvar i trädgården, 
jag bara älskar den vackra blomman och tycker de är så fulländade i sin skönhet.
Har satt några nya buskar i sommar som ska blomma
ända in i oktober...vi får väl se om de kommer att trivas!
Knipsade av en knopp i lördags kväll
 och redan morgonen därpå hade den vecklat ut sig i sin prakt.
Tycker nästan den ser ut som marsipan, 
så vacker att den knappt ser äkta ut


Annars då?
helgen ja, den gick så fort att jag knappt hann reflektera

, tropisk värme här i Stockholm,'  det är bara att tacka och ta emot för inatt har det varit kyligt
Nu är det nog andra tongångar som gäller

Kram kram
A-C



7 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Sååå söt ros..ser verkligen ut som en marsipanros..jättefin..
Och du..wow vilket fint bockbord du hittade på Blocket..ojj..ojj..kan tänka mig att du är glad o nöjd nu !!
Kraaam Anette

Anci sa...

Den är otroligt fin !!

Kram
Anci

Maria i Göteborg sa...

Det var en riktig marsipanros! Söt färg. Jag älskar rosor och hoppas på lång blomning i höst!
Maria

Johanna Stålros sa...

Gen är ljuvligt vacker- verkligen som en marsipan....Kram

Annas skattkammare sa...

Så söt, helt ljuvligt med rosor! Kram Anna

Mamma C sa...

Mycket vacker ros du plockat in.
Kram Mamma C

Anna, Hemma i Högalid sa...

Så vackert! Detta inspirerade mig verkligen!