måndag 12 mars 2012

penseë sorbet

Hallå där ute!
Härlig helg har vi haft,melloni Globen är ett riktigt spektapel..
15 000  personer i denna vita boll
som alla är så glada och partysugna.. kan inte bli bättre och roligare.
Loreen vann och man trodde ett tag att jublet skulle lyfta taket när hon sjöng..
så kul och bra!

Söndagen spenderades ute i trädgården,
förmiddagen var inte alla särskilt varm men när eftermiddagen kom
kunde vi t om grilla en första korv på ute.
Jag var och köpte lite fler pensëer
 tycker de härsom heter sorbet är så söta..
de är nästan som violer
 och håller sig fina jättelångt in på våren.
Köpte några minipåskliljor också för att få lite
höjd och färg





Tycker det är fint att planetra i gamla mått och korgar.
veckan kan ju inte börja bättre heller vädermässigt.
Stockholm bjuder på ljumma vindar och sol.

Sonen är jätteförkyld med huvudvärk och
allmän frossa..
stackarn, han får hålla sig i sängen idag.

En vårlig kram från mig
Ann-Catrin

Ps..
Tack för alla råd angående bordet..
måla svart, behålla, vitt , grått..
tror jag ska känna in ett tag till i allafall..
för målar jag är det ju ingen återvändo..
ska ta mig ner till färgbutiken och fråga om råd.
om hur det går att göra iläggsskivorna
i samma nyans.. om det nu går!
Ds

6 kommentarer:

Beas sa...

Ja-a...visst var det helt fantastisk stämning i Globen. (Däremot hade jag två rader med Ranelidälskare bakom mig) så det muttrades lite trist när L vann. :-)

alegni sa...

ljuvligt med vårblommor! här får vi nog vänta ett tag med sådana än. fast våren är på god väg, och mycket tidigare än de senaste åren. hurra! :)
vi åker inte förrän sista veckan i april, så jag får suga på karamellen länge ännu...
kram
ingela

Tinas bo sa...

Vilka härliga bilder!!
Tror att våren är på väg nu... :))

Kram Tina

Annas skattkammare sa...

Åhhh så fint, nu blev jag sugen på att vårfixa jag med!
Kram Anna

Hajan sa...

God kväll, jag har också köpt vårblommor i dag jag köpte 2 krukor
men pärlhyacinter i, de kan jag ha på min inglasade balkong,
men i dag hade vi 13+ på förmiddagen. vilka fina blomsterlådor du gjort, lycka till med dem

trollmor sa...

Sverige är ett avlångt land och vi har nästan en meter snö och vårblommor känns låååångt bort.Man längtar så man håller på att smälla av.