torsdag 6 december 2012

adventsljusstaken

Hallå där ute i snögloppet!
men hu sicket väder det blev.
Här i Stockholm är vi halvt om halvt insnöade..
I Enskede gård där jag bor är det fortfarande  oplogat, vi pulsar fram i hjulspåren,
trottoarer är ett minne blott.
Igår ramlade jag inte bara en gång utan två...
Tänk att det ska behöva bli så här så fort det snöar mer än vanligt, 
några kunder kan jag absolut inte
rekommendera att komma hit om de inte har snöskyffel med sig..
Ja ja nog om det, det känns som vi är inbäddade i ett vitt lull...

I mitt kök är det vitt och en smula rött..
Älskar min fina nya adventsljusstake jag införskaffade mig
i år.
Gillar det råa lite robusta träet som passar perfekt i det lite lantliga köket.

Ja så var det fredag.. inga jätteplaner för helgen... kanske försöka skotta fram bilen..
eller något..
Nej inte så gnälligt  nu.. det är ju vinter gudbevars... hmm
kram kram
Ann-Catrin

5 kommentarer:

lisashus sa...

Du har så fint i ditt kök - ljust och somrigt tycker jag! Härligt att ha sommar året runt, inomhus i alla fall!:)

Ja du, vi har också fått vår beskärda del här vi ostkusten! Jag var också insnöad, men här på landet plogar bönderna och plogmannen har även plogat min infart här så jag kommer ut med bilen!
Det är ju märkligt i Sthlm att de som ska ploga aldrig verkar höra prognoserna! Vi VISSTE ju att det skulle bli oväder! Hörde på debatt igår den ansvarige, som verkade tycka att ansvaret låt på gemene man, att inte ge sej ut!!!!! Inga plogbilar syntes till på flera stora, viktiga vägar!!! Skandal! För att inte tala om i villaområden och på mindre gator! Det kunde ju gå veckor innan gatorna plogades i Vasastan! Så......jag förstår verkligen din frustration!

Hoppas du får hjälp med skottningen på ngt sätt! Ha en fin 2:a advent!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint har du .Ha en mysig 2 advents helg.Kramar Rita ♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ann-Catrin
ja jisses ni verkar ha fått mer än behövligt.....här e de nästan barmark......
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Åhh så fint ditt kök är... Elementskydden gilla jag enkla o snygga..kram sussie

Mamma C sa...

Så fint du har i ditt kök.
Kram Mamma C