onsdag 26 december 2012

annandagen

Hallå alla fina!
 Hoppas nu att julen har varit härlig. 
Vi har haft det toppen på alla sätt och vis.
 Firat i dagarna två med familj och släkt. 
Så mysigt att ses, äta gott och umgås i många timmar utan stress.
Det går så himla fort bara, vips så är det över
Idag på annandagen har vi mest såsat runt i myskläder,
ätit godis, käkat skinkmackor och janssson,
tittat på film och ätit en sväng igen.
Har inte stuckit näsan utan för dörren.
Sovit en stund också har jag gjort
så himla skönt med en dag så här utan
något som helst på agendan.

och jag kan inte hjälpa det men så fort julafton och juldagen är över så
sneglar jag snett på julprylar..
Vill ha gnissliga, krispiga tulpaner överallt,
ser så¨fräscht ut.
men än ett tag får julsakerna vara framme det är bara jag som är
lite knäpp..
Imorgon ska jag ta mig in till stan och gå på bio och fika
med en kompis.
Idag har Stockholm plusgrader och det är så grått så grått.
det tär kanske lite på snötäcket men vi har sååå mycket
snö här så det räcker och blir över.

Många kramar
Ann-Catrin

9 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Samma här tröttnar fort på julsaker men de får vara kvar till nyår
Härligt ned vita tulpaner
Ha en skön kväll

Vardag och flärd sa...

Det är så skönt med en dag när man inte har några "måsten" att göra, vi har nog lite för få sådana dagar.
Ha det trevligt på stan med vänninan!
Kram
Eva

Angelica Little Corner of Crafts sa...

God fortsättning på julen!! Stor kram!

Annas skattkammare sa...

Det där kunde varit mina rader, har gjort precis samma idag, sneglar också snett på julsakerna (iallafall de röda), men jag bestämde mig för att så länge det är jul får de vara kvar.. Men till nyår brukar mycket vara bortplockat. Önskar dig sköna Mekka dagar! Kram Anna

Annas skattkammare sa...

Jag skrev mellandagar.. Oj så fel det blir ibland när mobilen stavar om.. ;)

Tove `blogg verden sa...

Flotte bilder :)
klem Tove

House and Garden by Bia sa...

Önskar dej god fortsättning!
Har börjat plocka bort tomtarna, hihi...men lite julsaker får vara kvar tills nyårsdagen...sen åker dom veck på än gång !! :))
Här är det också ganska slappt...härligt! Kanske blir det en sväng på rean i morrn...kanske ;)
Kram bia

Tinas bo sa...

Underbara tulpaner!!
Jag vill ha vååår nu... :)

Jag städade ut julen idag!
Jag älskar julen, men jag kunde inte se det längre... :)

Här har vi haft upp till +13 grader och det regnar nästan hela tiden...
Har inte heller varit utanför dörren..
Bara ätit och ätit och slöööat.. hihi

God fortsättning
Kram Tina

Hajan sa...

Hejsan Bloggvän,jag lider precis som
Du av att plocka bort lite jul.
Man får ju ännu mera lust,solen
skiner på oss från en ljusblå klar
himmel.Är det möjligt ?
Ja i dag har mycket gått tillbaka
till kartonerna igen. Hoppas jag får använda dem till nästa >Jul.
kram från /Hajan