onsdag 23 april 2008

Jag är en vanlig kanin....

..vanlig fast ovanligt fin...öronen mina är långa och fina och viftar som öronen ska vift vift!!

Det var en sång det..men den handlar faktiskt om mina alldeles egna vita kaniner. kaninerna som jag förälskade mig i på Formex.. väldigt vita, väldigt enkla och så där lite ruffiga precis som det ska vara. Som tur är känner min rara mamma den här kvinnan som gör de här.
Så efter några veckor efter Formex när jag fortfarande inte slutat tänka på de dom beställde jag inte en..utan två små rara kaniner. den här raringen får sitta vackert.. på en gammal bibel som är som ett smycke i sig
Ja här ser ni både bibel och kanin... kolla in låset på bibeln.

I uterumet på den nyköpta kudden... ja den köpte jag ju också på trädgårdsmässan... ja visst ja.. herregud den också...här sitter den fint och mjukt.. grått och vitt.. snyggt ihop!! men är det inte fint så säg.. det är det här jag gillar med kaninen.. ett enkelt repsnöre som halsband och naturligtvis på fötterna också!


Idag har jag lagat så mycket mat så .. eller vad sägs om minst 20 kg fransk potatissallad, 15 quiche lorraine, 2 liter tapenade, aioli, 5 chokladtårtor, 5 citronpajer med maräng... och imorgon i ottan ska jag upp och baka en sjuhelsikes massa baguette och grilla ca 10 kg pestokyckling och gratinera 7 kg chevre med honung och valnötter...ja just det 4 toscatårtor också.. glömde det!! hihi.
Nu ska jag försöka ta mig en vända i trädgården... kanske har något mer växt upp... för nu går allt i rasande fart.. inte bara tiden har bråttom!!!
Kram Ann-Catrin

43 kommentarer:

Sara sa...

Kaninerna var ju bedårande, förstår att du beställde två. Vad ska du göra med all mat?
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej!

Förstår verkligen att du föll för dessa vackra vita kainer det skulle jag också ha gjort så fina!!!!!!!!!

HA´det så gott!
Miamaria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka bedårande varelser som sitter där lite nonchalant med ena benet dinglande över den vackra gamla bibeln! Så söt han var och den andra med, på den vackra kudden! Jag förstår du föll för dem båda! Men himmel, vilka mängder mat och paj och annat gott, det räcker väl till alla på nobelfesten! Hade ni cateringfirma, jag har för mej att du skrev det förut, var ju en annan bloggare som hade det med, häftigt men vilket jobb, du gör det bra och så gott allt lät!!! Mari.

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj vad du har lagat!!! Men vad gott det lät alltihopa! Tänk att bo ihop med dig, det skulle nog vara var mans dröm! ( och min med! ) ;-)

kaninerna är verkligen bedårande! Så enkla och så söta. Gillar dem verkligen!
Och den där bibeln är häftig! Var har ni fått tag på den? den är ju verkligen ett smycke...

Ha en härlig kväll A-C!

Kram Hanna

Vardagslycka sa...

Så söta kaniner! De skulle jag också ha fastnat för om jag sett dem.
Men oj, så mycket mat. Har för mig att du skrev förut om catering men hur hinner du? Det är så stora mängder... Och allt låter så gott!
Ha det bäst!
Kram, Carina

Karin sa...

Oj jösses, vilka mängder mat! Så gott det låter. Kan tänka mig att det är högsäsong för catering nu. :)

Vilka bedårande söta kaniner. Förstår att du inte kunde glömma dem efter formex. Ha det gott! Kram Karin

Glitter och Marsipan sa...

Ja,ni lär ju inte vara hungriga i
första taget...
Men vilka charmiga kaniner.
Dom ser liksom ut som små personligheter.
/Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men kära nån , va du har att göra !! Ska jag sätta mig på bussen och komma in och röra i nån gryta ????
I love din köpmani , för du köper bara sånna måste ha saker , jag förstår att du inte kan låta bli
;-)
Men sen blir det till att jobba hårt i köket me ;-)
Kör hårt så du kan ta det lugnt sen och njuta av allt ditt vackra !!!
Kram/Loppan

Anonym sa...

Hej hopp bland grytor och lock!
Kanske är våren den tiden när man har extra bråttom, mycket skall hinnas med innan sommaren kommer... skrev precis själv ett inlägg om hur jag rusar fram fullt medveten och njutande, för jag vet att inom kort kan jag pusta ut! Härligt med all denna mat, låter som om du lagar för en hel massa människor och tårtona får mig ju att associera med kalas!
Kaninerna är söta och passar perfekt just nu...ser fem-sex harar varje morgon som springer runt i ring och skuttar så vårglatt. Var lite orolig att hunden skulle börja jaga dem men han blev alldeles hänförd och bara satte sig ner och tittade.
Vilken otroligt underbar bibel, bara låset förde tankarna tillbaka i tiden...
Läste ditt grodinlägg imorse men hann inte kommentera, vill bara säga att det är så mysigt att få dela dina tankar, betyder mycket då jag i över ett år nu varit utan arbetskamrater och jag är otroligt social men med bloggvänner som du står jag mig fint! Tack kära Ann-Catrin!
Kramar,
Bella

Tankar tar tid sa...

Jaa, den var verkligen bedårande den lilla kaninen ... kan förstå att du föll för den.

Oj vad mycket du har lagat ... kan tänka mig att du håller på med catering ... eller? för det låter lite mycket för en vanlig familj *ler*.

Det verkar ha varit mycket fint på trädgårdsmässan ... önskar att jag varit där.

Kramar Christina

Marie sa...

Kaninerna är bedårande söta, förstår att du blev förälskad!

Jösses så mycket god mat du har lagat! Jag hade behövt komma och prya hos dig, jag är urdålig på att laga mat! Den här tiden som kommer nu måste vara en bra tid när man har cateringfirma! Skolavslutningar, konfirmation o.s.v.

Ha en bra torsdag Ann-Catrin!
Kram Marie

Designe sa...

Vilken underbar kanin och vilka vackra bilder! Så härligt med all den lagade goda maten!..mums!:) kram

Nygammalt sa...

Men vilka sötisar. Vad kul att du fick hem dem till slut.

Oj vad du frestar mig med all god mat, vad händer med det, ska det hem till mig? ;) kram.

P-lina sa...

Vilken söt kanin! förstår att du fastnade för den.
Men du hur kan du laga så mycket mat på en dag??? har du flera spisar ? är helt impad av dig...och lite hungrig också hehe.
Man kanske skulle anlita dig nån gång ? :-)

Lycka till med grillningen av ´kyckligen o baguettbakandet imorn bitti då! visste inte ens att man kunde baka egna baguetter hihi

me and alice sa...

Hej A-C!
Men lilla söta du! Hur hinner du laga all denna underbara goda mat Och samtidigt blogga och göra så fina inlägg, samtidigt som du lämnar så goa kommentarer...Jag som knappt hinner med att göra middag här hemma.*fniss*

Vilka bedårande söta kaniner du köpt och vilken snygg kudde också!
Pallen ute i er fina trädgård är så snygg. Härlig patina har den också...
Sov så gott A-C!
Nu ska jag också gå och sussa! /Sussa....hi,hi!

alegni sa...

får jag bli din provsmakare, snälla?
kaninerna är urgulliga, har du redan namngett dem? man kan ju inte ha namnlösa husdjur heller!!
hälsningar till bakstugan från
ingela

Solsjö - Under en vind sa...

Som du sliter ute i köket, men hela menyn du beskrev i mailet lät sååå god! Tack för shoppingtipsen, hoppas att jag hinner med en del av dem....*ler*....

Kaninen är helt lovely!

Igår blev det bullar och shopping....Nu väntar en ny dag med jobb....

♥ Ha det gott, kram! ♥

Stämningsfullt sa...

Men åh så söta kaniner :) Förstår att du inte kunde motstå dem.
Kram!

Mamma C sa...

Helledudande då så söta dom var kaninerna. Förstår att du föll för dessa. Ska det vara storkalas???
Kram Mamma C

Willewira sa...

Vad gott det lät!! Vem ska du muta med så mycket god mat?? :)

Vilken bedårande kanin!! Förstår att du tog ny kontakt med kvinnan som gör dem - det skulle jag med gjort.
Jättesöt!!!!

Ha en skön dag i solen!
Kram Willewira

Annas skattkammare sa...

kaninerna var ju urgulliga!! förstår att du blev kär, det blev nästan jag av att se dem här! Ha det gott! Kram /Anna

Kathys Home sa...

Å vilka underbara kaninen...vill ha...sa det bara i magen...haaha..Å bibeln gick då inte av för hackor den heller. Ja, du verkar då ha fullt upp med matlagning, men det är väl så det skall vara..bara positivt men jag blev bra sugen när jag sitter här och läser..*ler* så jag får nog lov att ta nåt att äta nu..Ha det gott//kram kat.

Radhusdrömmar sa...

Oj vad du shoppade på trädgårdsmässan! Vilka söta kaniner :-)

Och vad gott det låter med all mat. Låter som att du fått en stor beställning.... någon som ska ha fest.

Ha det gott!

Kram Johanna

Änglahem sa...

Ann-Catrin!! hur lååånga blev armarna? Fick några mer plats på bussen eller?!*haha..*

Vilka små söta raringar!! Förstår mycket väl att du inte kunde glömma dom inte!! Såååå fina!

Läser du bibeln varje dag?! Inte det inte....Måste vara bra som blomsterpress!*....fniss*

Mängden mat?!!!! och vad det lät gott!!! Synd att vi bor så långt ifån varandra annars skulle jag anlitat dig!!

Ha en bra dag!!!
Kramisar/Ulrika

Galleri MochB sa...

Jättecharmiga kaniner! Lite sådär nonchalant slarviga...:O) Hur många bor ni egentligen i ert hus?? låter iallafall supergott.

Monkan sa...

Åh så söta kaniner !! Gudomliga.
Du, den där maten går inte av för hackor, låter som om du ska ha en hejdundrandes buffé hemma, eller måhända jobbar du åt en cateringfirma?
kram monika

My White Cottage sa...

Vilka underbart fina kaniner!!! Åh, vad jag känner att det drar i vill-ha-tarmen nu... :)

Men kvinna, så mycket mat och grejer du gjort - imponerande!!!

Många kramar från Jenny

Färjtorp sa...

Vilken sötis!!
Men oj vad mycket mat, är det bröllop på gång...?

kram Johanna

Tidsmästarinnan sa...

men det är ju livsfarligt att kika in till dig, man blir hungrig både på mat och shopping... :-)

Kram på dig du härliga!

ChatrinesLiving sa...

Så hærlig kanin da!
Å så nydelige bilder du har tatt av han!
Ønsker deg en superfin vårdag!
Klem fra Chatrine:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kaninerna är ju jättehärliga! Jag har faktiskt en som liknar dina, så det måste vara en liten släkting. Han har bara en annan färg på kroppen, linnefärgad.
Sen hade vi ju en liten riktig kanin också, en dvärgkanin... en elakare jäkel fick man leta efter...Han var iaf elak mot mej... undrar vad jag hade gjort?
Han var söt så det var inte klokt, men nu är han borta sen några år...
Jisses så mycket mat du ska laga. Du måste vara helt slut efter det.
Kram
marie

Liten Bod sa...

Supersöta kaniner! Det var verkligen perfekt med snören som du sa. Snacka om att laga mat! Jag som undviker det så mycket jag kan :) Kram, Tina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken gullig kanin, jag förstår att du inte har kunnat släppa den...
Men jisses vilka beställningar du lagar ihop,allt lät ju så himla gott!!vad du är duktig..
Ha det så bra Kram Anette

ängeln i vitt sa...

Gud så söta kaniner, förstår att du köpte två. Går det att beställa den goda maten? Den hinner säkert kallna efter vägen men jag har micro så det löser sig :) Utlottning hos mig om du är intresserad.

Kram Carina

husnummer30 sa...

Herregud vad mat!

Supersöta kaniner - sådana skulle man verkligen kunna tänka sig att ha.

Må gott och tack för snälla hälsningar! //Jill.

En inredoholic sa...

Men vilken gosekanin!!

Underbart söt!


Ha en skön helg! Kram Jannice

Poppins sa...

Jag blev också kär... Vilka små sötnosar. De skulle gärna vilja bo hos mig också, det är jag övertygad om.
kramar

Kalkstenssommar sa...

vill ha, vill ha, vill ha, vill ha,

det bara ekar i kroppen, vilken KANIN!!! Jag är kär o förstår precis hur du känner.

hur var det, visst var det student på gång hemma hos dig, eller?

Lät i alla fall väldigt smaskigt det där!

Lycka till med maten!

Kram L

Staket & Designkonsulterna sa...

Men oj så mycket mat och tårta, man blir ju jätte hungrig...allt detta skulle passa för oss imorgon då vi ska ha främmande med mat :-)

Kaninerna hur söta och fina som helst och så enkelt med snöret ihop med det vita.

Kramissar från mig...Annelie

Useful Art sa...

Söta små kaniner!

Oj vad mycket mat! Och vad otroligt gott allting lät också.

Sara

Elzie sa...

Verkligen lite annorlunda kaniner. Och vilken bibel. De la ner mycket jobb på böckerna också förr!
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Men mamma mia vad mycket god mat du lagar! Börjar ju genast kurra i magen på mig.. oj oj...
Sicken söt kanin då.. helt underbart söt!

Ha nu en riktigt fin helg tjejen!
Kram ♥

Hem och Lycka sa...

Sååå söta kaniner! kram