söndag 29 juni 2008

Egentligen fanns ingen plats!

Inte kan man klaga på vädret i helgen här i huvudstaden, trots att förrapporten var dyster
Som gamla hederliga sommardagar har det varit med sol och moln och en och annan regndroppe.
På lördagen var sambon och jag en sväng och handlade och vi var ju bara tvungna att titta förbi stadsmíssionen.
Där blev jag som vanligt småförälskad i en möbel, som tur var inte så stor den här gången och den fick plats bak i bilen utan problem.
jag var ju bara tvungen att måla den samma dag, ja det är jag i ett nötskal det, visst blev det sött... känner nu känslorna svalla precis som jag månne?


Tänk vad mycket bruna möbler det finns!


Jag fick sånt huvudbry, för egentligen hade jag inte plats


Ja här passade en bukett med mina vita pioner bra!
Pionerna blommar fortfarande för fullt och jag plockar in lite ibland, bara för större njutning

Kan ni förstå att juni alldeles strax är slut, en månad som kom och gick på något vis, vädret gjorde väl sitt till också tror jag. Men kanske det vänder nu... så vi får njuta av Sverige när det är som allra bäst.. Sommarsverige!


Kramar Ann-Catrin

44 kommentarer:

Vackrare vardag sa...

Bordet är jättefint! Och som vitt blev det ju något alldeles extra! Ett sånt skulle platsa hos oss också, kanske man borde ge sig på att leta... Så vackert det blev ännu med pionerna! Mina bara knoppar sig ännu, men hoppas snart kunna njuta av dem ordentligt!

Ha en bra vecka, förhoppningsvis med sol och sommarvärme!
Kram

Glitter och Marsipan sa...

Som trolleri...det blev ett helt annat bord i vitt..jättefint.
Härligt att höra att även du har lite trångt ibland,det är mitt stora problem...tycker inte jag får plats alls med det jag vill.-Men flytta då,säger sonen.Fast huset är som en kär gammal vän,så det vill jag inte.
Ha en skön dag i storstaden.
kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Ann-Catrin, suck, vitt pelarbord och vita pioner, kan det bli bättre!? Så vackert, vilket fint bord och hela ditt "uterum" är ju bara paradiset... njut av sommaren! Mari. ( byter inlägg i kväll, tog bara en rask bloggrunda innan jag ska iväg till jobbet..)

My Lovely Things sa...

Godmorgon kära vän!!

åh så vackert!!Helt otroligt fint..Förstår att du bara var tvungen att ha bordet!!

jag är oxå sån..hinner kanppt hem innan vitfärgen är framme!!
Helhetsbilden av rummet är så trevlig..ljuvligt vackert..Fotona är så fina..

här blir det en tur intill en liten by..ska lämna in mitt trogna träningsredskap crosstrainern..på service..sens å blir det nog ettlitet loppisbesök..
i morgon åker vi nog och tältar skulle jag tro..det skulle ju bli sommarvärme ett par dar..
ha det så gott..
kram anna

Unknown sa...

Åh så himmla vackert bordet blev!!! Vad målar du med för färg? Och hur? Bordet såg ut som om det alltid varit vitt!
Åh pioner, det är väl det vackraste som finns, nästan, ler!
Älskar dem och hade besluat mig för att jag prompt skulle ha det när det gjorde repotaget här, men då hade alla pioner blommat över för drygt en vecka sedan. Fick åka till blommsterhandeln och bet 35:- för dem... dyrt när man vill ha många. Men det var det värt!
Ha en go vecka! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anonym sa...

Ja jag blir väldigt nostalgisk av gamla bruna möbler Har ärvt en hel matsalsgrupp med serveringsskåp och linneskåp när min farmor gick bort. De är numer magasinerade men fortfarande bruna. Jag har precis börjat komma över den där nostalgikänslan och har planerat att lämna bort dem för vitlackning. Har tänkt vara helgalen och strunta i den slitna vita looken och köra pianoblankt till de gamla formerna. Tor kontrasten kan bli tokläcker.

Nåja jag är inte där än. De lär få stå på Shurguard ett tag till.

Anonym sa...

Känner igen mig i det där med att egentligen har man kanske inte plats men vissa saker bara måste med hem ändå...hihi!

Ditt bord var ju ursött och passar ju ypperligt där i hörnan! Superfint i vitt blev det :)

kram

Karin sa...

Hihi, jag hittade också flera söta bord i lördags men det var ju annat jag skulle ha. Fick bl.a. med mig ett litet skåp istället! Vilken tur att du fick plats på med det fina bordet. Blev hur sött som helst med lite vit färg...

Ha en riktigt härlig vecka! Kram Karin

Lilla Blanka sa...

Gomorron Ann-Catrin!

Eller oj det är ju knappt morron längre..har suttit o bloggat en lång stund medan barnen sover och inte noterat hur mycket klockan blivit.

Du är go, tack snälla för dina värmande ord..och faktiskt satte du lite griler i huvudet på mig..Lilla Blanka e-butik...hmm, tåls att tänka på...

Det är så roligt att se bilder från ert hem..det är så ljust och ljuvligt som man bara kan önska sig..

Det lilla bordet ser ut att trivas, det passar perfekt in!

Kram vännen!!!
Mia

Mitt hvite hus sa...

Ja bordet ble utrolig fint. Liker sånne møbler kjempegodt:=)

Kosleig hjem du har:=)
Vi får håpe at juli mnd slår til med full sommer. Her plasker regnet ned i bøtter og spann i dag. Uff!!!

ha en strålend efin dag videre.

Klem:=9

Anonym sa...

Så snyggt.Har två bord som väntar på penseln men garaget måste rensas först. Det är ungarnas prylar mest och jag har nu hotat med att slänga om dom inte kommer och städar upp.
Det blir så frächt att få lite vitt på dessa bruna möbler.
Kramis ewa

hem ljuva hem- helena sa...

Bordet blev väldigt vackert i vitt!! Tänk vad lite färg kan göra.
Efter en solig och fin helg här i norrbotten har vi mulet och småregnigt idag. Längtar fortfarande eftr riktig sommarvärme!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Akk ja ,presis slik er det hos meg også, egentlig ikke mere plass, men oj så vanskelig å motstå møbelkjøp, hihi. Men ditt bord ble nydelig, har et jeg og men så gammelt og antikt at jeg ikke våger å male det så det får bli brunt med hvit duk på ;o))) Nettopp kommet tilbake etter en uke i Danmark/Frankrike og hva er resultatet: jo bilen full i mere saker som jeg egentlig ikke har plass til, så nå er det haug på spisebordet og jeg tenker så det knaker på hvor jeg skal plassere alt ,tjhii!!Har jo bloggeferie jeg da, men kommentere rundt om det gjør jeg når jeg er hjemom en liten tur, ferien er enda lang og vi får reise litt hit og litt dit fremover, deilig!
Sommerklem

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilket fint bord du köpte!! Det skulle inte jag heller kunna motstå :)
Det passade ju riktigt fint där nerre i hörnet.
Ha det gott.
Kram!

Bodil sa...

Ert uterum är så gudomligt vackert. Ljust och fint. Och vilken grönska utanför. Jag förstorade bilderna och man har lite svårt att tro att du bor så centralt i en storstad med denna lantliga lummiga idyll utanför knuten.
Läckert litet pelarbord!
Kram Bodil

Annas skattkammare sa...

Vilket unerbart bord du fått tag på! Passade perfekt där med en bukett pioner på.. Kram /Anna

Anonym sa...

Jisses vad underbart det blev!!! Kram kram

LOPPISLIV sa...

Ja ibland skulle man behöva ett större hus...hihi...Bordet blev verkligen fint....tänk att det var samma bord...ser helt annorlunda ut när det blev vitt....och med pionerna på...suck så vackert....njuter av dina vackra bilder.....Kram Paula

rosenfröjd sa...

bordet blev jättefint! Den vita färgen är magisk :-)

Kram/
¨M¨

Mjuka sa...

Åh ett sådant bord vill ha!! Så vackert med de vita pionerna på!! Helt underbart!
Kramar Malin

Anna - På landet Mot skogen sa...

Jättefint bord! Du har verkligen öga för inredning!
Stort grattis till dottern! Så kul, otrloigt imponerande att vara en av så få som antogs!
Och vilken snygg karl du har :) Fast han ser allt lite plågad ut, stackaren ;) Förstår att det har negativ inverkan på din shopping...där är sambon och ser besvärad ut i var och vartannat gathörn *hihi*!

Ha en härlig dag!

Poppins sa...

Urläckert bord! Och vilken tur att du hittade en liiiiten plats att ställa det på. Själv får jag bara in nya möbler med hjälp av vaselin och skohorn. :)
kramar från Poppins

Karin i Villa Grå sa...

Hej raring!

Jag har vikt kvällen åt bloggande och din blogg var den första jag skulle besöka, så klart! Nu är jag redan här, bara för att säga HEJ! Vad jag saknar din blogg när det är glest mellan stunderna framför datorn!

Vi hörs senare!

Kram!

Karin

Mamma C sa...

Vilket snyggt bord du köpt. Visst fick det plats. Det blev jättefint.
Kram mamma c

Annas skattkammare sa...

Hej igen Ann-Catrin! Jo pläden köpte jag på Atmosphere i Göteborg, ägarinnan har blogg också, med samma namn tror jag. Den kostade 650 kr, lite dyrt för min studentplånbok egentligen, men jag blev kär! Dessutom jobbar jag ju och tjänar pengar nu i sommar! =) Kram /Anna

Radhusdrömmar sa...

Vad fint!!! Förstår varför du ville ha och "gjorde" lite plats till det :-)

Ja visst känns det konstigt att det är juli nu redan.... och allt är nästan färdigblommat i trädgården...nää inte riktigt.
Pioner är ju sååå vackra!

Kramar Johanna

Färjtorp sa...

Men oj så fint bordet blev, ser mycket roligare ut i vitt...
Tänk att bara färgen förändrar så mycket!
Du har mycket fina möbler där ser jag =) för att inte tala om pionerna.

Kram Johanna

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket vackert bord i det ännu underbara rum! Allt där är bara så fint, skulle gärna slå mig ner där i en hörna och bara sitta och njuta av tillvaron!
Kika in hos sagans solsjö, där finns en award att hämta!
Kramar!

Designe sa...

Jättefint bord, blev super i vitt!..och visst är det så..man bara förälskar sig i en möbel och måste ha..man hittar alltid en plats till slut! :) Kram

C De-sign sa...

Så fint du har det i ditt uterum.... där kan man ju bara vara och njuta oavsett vädret!!!! Vilket ljuvligt rum! Ha nu en skön vecka, solen ska visst titta fram....Kramar fr C

NinaH sa...

Fynd! Särskilt med ditt "vitfärgstillägg"! Så fin "miljön" blev! Och med pionerna i kruset som "topp"! Vackert!

Kalkstenssommar sa...

Ha, ha, ha! Du är så sköööön! Shoppa på o när du tröttnar så skicka en signal till mig så kommer jag hem o shoppar hos dig!!

Kram L

junhe sa...

färg är magiskt...eller hur...verkar ju inte vara samma bord...snyggt blev det iaf! ha en bra vecka

kram junhe

Karin i Villa Grå sa...

God morgon!

Eller ptja, god förmiddag, snarare *ler*

Vad jag har gottat mig åt dina underbara inlägg som jag inte kunnat se när vi varit långt från datorn! Det är bara SÅ COOLT att din sambo syns på var och varannan reklampelare! Klart att du ska vara störtmallig och öppna plånboken så fort du får chansen, för jag antar att han finns på bild där? Om han och maken jobbat på Globen samtidigt borde ju min F känna igen din A, så jag måste visa honom ditt inlägg när han kommer hem.

Sedan ett stort GRATTIS till din vackra, begåvade dotter som fick ett så välkommet antagningsbesked! Det är också urcoolt - det rör på sig i rätt riktning hemma hos dig och nu sitter jag här, flera mil norrut, och ler brett för din och er skull. Livet leker mellan varven, visst gör det? Jag tror att ni har medvind så att det viner om det! Härligt!

Jag suktar efter sådana vita, vackra pioner som du visar. Min vita rabatt är minst sagt klen, perennerna viker sig och lägger sig på marken :-O Måste man binda upp vanliga blommor? Det hade jag ingen aning om! Det ser hur som helst helt galet ut och naturligtvis har jag redan tröttnat på rabatten och vill gräva upp blommorna till förmån för frodiga buskar som väller över stenkanten :-) Vi får se hur det blir...

Din chiffonjé är en dröm till ett svårslaget pris, där gjorde du ett riktigt kap! Och bordet smälter in så fint hos dig, det gör ju allt som är vitt och vackert *gillar*

Sist men inte minst måste jag erkänna att jag drabbades av svåra habegär när jag såg dina glasunderlägg..! Sälja..? Här har du en återförsäljare! *viftar med handen*

Ha en riktigt bra dag idag! Jag vet inte hur rörigt ni har det nu när busschaufförerna strejkar, men med lite tur drabbas inte just du.

Ta hand om dig och din rara familj!

Kram!

Karin

Nygammalt sa...

Väldans vackert! Passade in perfekt hos dig. Pionerna ovandpå är som pricken över i:et.

Ja bruna möbler finns det gott om, men tänk så mycket vita det finns nu förtiden (efter all ommålning vi gör)! Ha ha.

Må så gott!
Kram.

Lisas torp sa...

GRATTIS till både utmärkelsen och till din dotter!!! Så jättekul att hon kom in!! Hon är ju jätteduktig!!!

Ett vackert bord och så fint det blev!
Den där skänken går ju verkligen inte av för hackor! Oj, vilket fynd och så kanonfin den blev!!

Tackar för titten hos mej och önskar dej massor av sol!!!
kram
Lisa

Anonym sa...

Vilket jätte vackert bord vännen, och det passar så otroligt bra hemma hos dig - vitmålat och allt !

Ja man kan göra hur många fina fynd som helst bara man har lite vit färg hemma, och oftast blir resultatet fantastiskt.

Du har så vackra pioner. Jag hoppas verkligen att mina blommar snart...

Kram Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tänk vad man kan bli förälskad i vackra ting man ser! Vad fint du gjort bordet och vilka underbara pioner att pryda det med!
Du är så duktig på att piffa till det!
Ha en fortsatt skön semester!
kram från en som arbetar några dagar till..
nina

Grindelunda sa...

Så fint bordet blev. Pryder verkligen sin plats. Vilka vackra pioner...här är de fortfarande i knopp, men snart får jag njuta av dem i verkligheten och inte bara på bild.

Må så gott!
Kram Gunilla

hemtrevnad marie sa...

Jodå en sån skönhet HITTAR man en plats till!
Det är värre med min stora skänk som nu står i hallen nere, bredvid det stora skåpet... och som verkligen inte får plats egentligen....men är man i behov av akut förvaring...vad gör man:)?!
Pionerna är ljuvliga!!
kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

HEJ A-C !

hihihihi..du är ju för rolig.Men visst finner man alltid en plats...hiihhi.

Underbart fint blev det oxå...som vanligt.
Fint med vita pioner på bordet.

Ska iväg å bada med barnen...skönt.bäst att ta vara på dagarna nu.

Kram Nilla

Anonym sa...

Kommer osökt att tänka på Kung Midas..."Allt han tog i blev till guld"...du är så otroligt duktig på att sätta guldkant på vardagen genom att ..."Allt du ser (det är en gåva du har) blir så vackert när du penslat det vitt"... Ännu en gång vill jag bara sucka...en sån där belåten suck...ohhhh...så fint det blir när du är i farten!
Nu har det fina vädret äntligen nått Västkusten igen...härligt...
Är ledsen egentligen idag...har kommit på kant med min älskade granne...vi har varit bästa vänner i femton år...så det känns ända inne i hjärteroten...
Varför är egentligen världsligt men för en estet som mig är det oerhört jobbigt att släppa den fina utsikten över havet och öarna, då han vill bygga en carport på 36m2...vill inte stirra in i en svart takfasad...fattar inte varför han inte ställer bilen i garaget som redan finns och står tomt...
Ja, ja ibland kan man inte få allt att fungera...just nu sitter jag och kikar på hemnet...men hittar inget som ropar mitt namn...känns jobbigt att arbeta hemifrån och följa det här bygget...vill fly...
Kram,
Bella

♥ Fyra årstider sa...

Vilket underbart vackert hem du har!! Är ny här på bloggen och kikar runt lite. Jag kommer tillbaka för att se på alla dina vackra bilder.
Kram Lotta

Anonym sa...

zczzvbgwk http://www.polosralphlaurenuksale.net uhzesgftb [url=http://www.polosralphlaurenuksale.net]polo ralph lauren uk[/url] myaagzemw
mybwtltlv http://www.christianlouboutinshoesforsale.net gherrphtg [url=http://www.christianlouboutinshoesforsale.net]christian louboutin shoes discount[/url] xprdcnxap
amlqthwgp http://www.gafassol-rayban.com apoitoxvl [url=http://www.gafassol-rayban.com]gafas de sol graduadas ray ban[/url] kdlcvpech
rxrfdloes http://www.gafasraybanwayfarerbaratas.com cwmthdnqr [url=http://www.gafasraybanwayfarerbaratas.com]catalogo gafas ray ban[/url] lmgqtbrgx
hqmnanhdg http://www.poloralphlaurenonsaleuk.net yvyfaogio [url=http://www.poloralphlaurenonsaleuk.net]polo ralph lauren hoodie[/url] ntlwhpdgy