söndag 28 december 2008

De där dagarna efter

jul är så himla sköna.
Vi har träffat släkt och vänner och varvat det med sovmorgnar massa godis, filmer mitt på dagen och fika i tid och otid
Idag var Anders och jag en sväng till IKEA och köpte en lampa.
Det ska bli ordning vid vår dator i hallen och nytt fint ljus. Nu är jag bara på jakt efter snygg förvaring, helst något man kan hänga på väggen där all post och papper kan landa.
På det stora varuhuset fanns inget som föll mig i smaken.. är det någon som vet eller sett något i vitt eller zink så är jag idel öra.

Är nog något bloggskadad ändå.
Satt imorse vid tvn och åt frukost, såg plötsligt solljuset stråla så vackert på korgstolen... vips var jag på benen och placerade en söt tekopp där i morgonsolen på fårskinnsfällen.. klick klick med kameran
Anders såg något undrande ut kan jag säga..
Och sekunden efter jag knäppt av fotona var han där och tog bort koppen..
-Du den står lite vingligt här...
-vet jag väl... vad gör man inte för en fin bild...bloggbiten som jag är!!
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
KRAMAR
Ann-Catrin

38 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja de är verklgien sköna, dagarna efter jul . Och dina bilder..ljuvliga!
Kram

Elzie sa...

Glömde ju skriva god fortsättning sist jag var inne! Ja, vad gör man åt glömska, ha, ha?
Hoppas du får en god måndag. Och du, koppen var jättefin där.
Kram Elzie

Hannis sa...

Skrattar högt!
Såg en jättesorglig film häromdagen och mitt i den reflekterade jag över hur fina krukor som fanns i ett fönster
(i filmen)
Säger det till min syster som tittar så där länge på mig och sakta skakar på huvudet!
Men såna är vi=))

Visst är det härliga dagar när det finns tid för avkoppling och umgänge.

Kram Hannis

Ps.Förstår att du sprang efter koppen och kameran.
Vackert motiv!

alegni sa...

ja du, de får stå ut med en hel del konstigheter de här gubbarna våra ;)
kram
ingela

Jenny Oak Fae sa...

Blev ju verkligen lyckade bilder..!

: )

Önskar dig en fin ny vecka!

KRAM, Jenny

************

Anonym sa...

Ja det var verkligen fina bilder.
De har fin förvaring i zink på bruka design!

gamla skolan sa...

Fina bilder ! God fortsättning !
Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Missar man en sådan där chans att ta en bra bloggbild kan man ju gå och gräma sig senare...maken brukar titta förvånat när jag stressar som mest helt plötsligt tvärnitar...hämtar kameran för att ta en bild...sedan gormar och går på som en furie tre minuter innan gästerna kommer...till mitt försvar får jag säga att det var middag och tårtor med mer för säkert 50 personer...i vårt lilla hus...då måste man väl ändå få vara hysterisk?
Jag förvarar mina papper i de små söta brevlådorna som man kan köpa i olika storlekar dock är de köpta i någon inredningsaffär inte IKEA...men det är väl bara en tidsfråga innan IKEA säljer brevlådor...
Stor kram,
Bella

Tulipa sa...

Allt som oftast ser man världen i potentiella bra bilder...så känner jag helt klart!
Fick en väggförvaring i vitt, två fack, plåtmaterial, från Bruka. Det är mitt tips!
Kram Tulipa

Annas skattkammare sa...

Ja jag känner igen mig.. vad gör man inte för en bild.. hihi..

Visst är det skönt att bara vara såhär i mellandagarna.. Själv har jag precis varit ute och gått i kylan med sambon och vovven, så nu har jag gjort mig förtjänt av soffan och ris a la malta va? =)

Ha en fin nyårsvecka..
Kram /Anna

Viola sa...

NU BLEV JAG FNISSIG, TROR DU ATT JAG KÄNDE IGEN MIG...HELA VÄRLDEN BESTÅR UTAV BILDER NÄR MAN ÄR INBITEN BLOGGARE, DET TAR TID PÅ LÅNGPROMENADERNA NÄR KAMERAN ÄR MED OCH MANNEN SUCKAR LITE IBLAND, FÖR HÄR ÄR DET INTE BARA OTTO SOM STANNAR I ETT OCH LYFTER PÅ BENET, UTAN FRUN SOM GASTAR VÄNTA ETT TAG JAG SÅG NÅGOT,,,,,FNISS, KRAMIS

Lisas torp sa...

Vilka sköna dagar ni har! Jag känner verkligen igen mej - det är lite samma här! Så välbehövligt och skönt att bara låta tiden flyta iväg och inte ha något bestämt och bara få njuta!

Ljuvliga bilder med det vackra bokskåpet, och koppen på armstödet! Jättevackert! Du har verkligen blick för vackra bilder och säkert mycket annat!

Ha det fortsatt skönt, det ska jag!
Kram
Lisa

My Lovely Things sa...

hi hi..känner så igen mig!! Jag är oxå framme med cameran i högsta hugg när jag ser nått fint!!
I dag var vi hos farmor och farfar..min 5 åring sa til mig..Mamma tycker inte du att pedistalen ska målas vit.. smart som jag var så sa jag att den är fin som den är..hi hi tänk vad skadade ens barn blir de ser allti vitt med..mina söner bruka skoja om att jag ska måla allt vitt.de brukar undra om jag sk amåla bilen snart med..den är silverfärgad!!
Ja ja..så är det att gilla vitt..
ha det så skönt..det låter så gott med film mitt på dan..nu så är det dags för jobbigen ..jobbar 3 korta dar nu fram igenom sen är jag ledig tor och fre..sen helg jobb..men det går att ha det mysigt när man är ledig efter jobbet..det ska bli mycket film på kvällarna ialla fall..
ha det så gott..
kram anna

Jenny sa...

Jag tycker om de som finns på Indiska, det är vita i trä, vi har en i hallen som allt rammelpapper hamnar i. Vill man kan man ju sätta flera tillsammans, men jag kan tala om att en sväljer mycket. Jenny

Syster vit sa...

Ja man får minsann passa på när ögonblicket är. Fin Bild. Kram Liselott

Anonym sa...

fin blev bilden iaf :)

jag var också på ikea, köpte en expedithylla med fyra fack till kontoret som snart är klart..

jag kan tipsa om att perlanliving.se har rea på zinkhus från walther &co, och de fina ljusstakarna som jag visar i mitt inlägg.. skynda fynda ;)

god fortsättning gumman!

stor kram sara

Veronica sa...

Skönt att det inte bara är jag som placerar allt i "praktiskt fotografisyfte" på de mest underliga ställen ibland! Fina bilder blev det i alla fall!!

Kram Veronica

Mamma C sa...

God fortsättning och det låter som en toppen skön jul ni haft. Bilden blev jättefin som du tog.
Kram mamma C

charm design sa...

Hei,så noen fine sink bokser til oppevaring på lobelia.no.Husker ikke helt størrelsen men de så ganske fine ut....lykke til med letingen.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei vennen! Ja presis så blir det, fotografering hele veien ,fniiis ! Og din kopp er superskjønn, deilig å se en rose.
Kos deg og nyt de fine romjulsdagene, det gjør jeg.
Klem

Skatan sa...

HEj!

Ja jag undrar vad de tänker om en alla gånger man far fram med kameran. KÄnner mig ofta smått generad när sambon kommer på mig med att allvarligt och djupt koncentrerat fota någon löjlig (!?) detalj...

Kram!

LantlivsAnette sa...

Jaa haa du, så där gör jag också, ser jag ett fint motiv så rusar jag efter kameran jag också, och om solen råkar kika fram, ja då måste man ju fota direkt denna mörka tid..
Vad mysigt ni har haft det...strosa och dricka kaffe..och ett besök på det stora varuhuset..
Jag har jobbat hela helgen så jag känner mig sååå trött...
I morrn blir det ett nytt inlägg hos mig...kika in då..
Kraam Anette

Marie sa...

Visst är det härligt med dessa lata dagar, bara ta dagen som den kommer, underbart!
Härliga bilder, tekoppen är jättesöt! Men, visst är man bloggskadad, hihi, själv har jag balanserat omkring på en stol ute i mörkret nu ikväll bara för att fota till bloggen!!!!

Ha en bra vecka Ann-Catrin!
Kram Marie

Malmkakan sa...

Härliga bilder du fångat!
Kan inte låta bli att fnissa när jag läser hur din man undrande ser dig fota detta...hmm, känner väl även igen mig i vissa avseende..

Fortsatt trevlig ledighet!

Kram, Cecilia

Jojo sa...

Haha, underbart =) Skönt att man inte är den ända som har konstigheter för sig. Har själv så gammal kamera att det är ett rent h-e att få till bra bilder, så jag förstår dig mycket väl =)

Hoppas ni har det bra och fortsätt njut så mycket du bara kan!

Kram Jojo

Unknown sa...

God fortsättning på dig!
Visst är dagarna mellan jul o nyår sköna. Vi har gjort ungefär likadant. Mycket fika blir det...

Skrattade åt ditt fotande .. jag har nämligen blivit precis likadan. I tid o otid hämtar jag kameran och får till en vacker bild. De stirrar bara på mig här hemma och suckar ...

Kram på dig,
Malin :)

Mariana sa...

Hej...
Tack för en fin blogg.
Indiska har fina vita lådor som väggförvaring. jag har barnens papper i den ena och våra i den andra, funkar jättebra..
god fortsättning..

Katarina sa...

Hej :) Jo du bloggskadede är vi nog lite allihopa , ler*
Den där ögonblickssekunden då man ser ett ljus falla in :) Eller då man kryper runt köksbordet för att få ett fint foto på...knäcken, haha*
Ha en toppenbra fortsättning !

Kram Katarina
Och dina foton var ljuvliga :)

Annika sa...

God fortsättning.
Det är verkligen härligt med lite ledigt och göra lite av varje som faller en in. Vi har gjort allt från att ligga och dröna i soffan till att vara ute på skridskobanan.
Härligt med ljuset igen. Koppen din gör sig verkligen fin i ljuset.
Vill önska dig och din familj ett gott slut och ett Gott Nytt År.
Kram Annika

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ann-Catrin!

Haha ja, precis sådär gör jag med..ser "fotoobjekt" när man minst anar det!
Som idag när jag varit hemma på en 30 min lunch..och sprang ut till bilden..stannade till och fick se lite fin frost..swisch in igen o hämta kameran och klick klick ett par kort haha

Det ser i alla fall utmysigt ut på dina bilder!

Jag hoppas också vi kan ses på riktigt under 2009, det skulle vara riktigt kul!

Stor kram
Mia

Lilla Blanka sa...

"..sprang ut till bilen" skall det vara..snacka om att vara fotoskadad haha

Grindelunda sa...

HAHA...känner igen det där med att se världen genom kameralinsen. En solstråle på rätt ställe ger bilden med stort B.

Ett Gott Nytt År önskar jag dig/Gunilla

Mia sa...

Hihi ja dessa män förstår väl sig inte på sånt. Här hemma skrattar han bara åt mig när jag flyttar runt grejer och fotar men jag förstår dig precis.

Ha en mysig kväll!
Kram Mia

Linneagården sa...

Haha....
Snygga bilder, men det var kanske tur att A räddade den fina koppen.
Härligt att få njuta av julen tillsammans, precis som man önskar.

Ha nu en bra nyår, så hörs vi nästa år igen. Kram från din bloggvän //madelen

GOTT NYTT 2009

IKT i min vardag sa...

Ja nog är man lite bloggskadad alltid ;)T ex när man hindrar sin kära familj från att smaka på, låt säga, en nybakad bulle "NEJ, jag måste fota först!" eller hindrar dem från att sätta sig i den nypiffade soffan...;D

Den första förvaringsanordningen som slog mig är de där tidningsfacken från Bruka (finns i vitt eller zink) med en liten skylt att skriva på fram. De gillar jag iallafall :)

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!
Å så fina bilder det blev sen!!! Härligt att vara bloggbiten :)

Ville bara kika in & önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR vännen!

Ser fram emot många besök på din underbara blogg framöver!

KRAM Jes

pepperkverna sa...

Nydelige bilder...Hege

Skattejakt sa...

Å så utrolig vakkert!
Jeg elsket både skapet, pelsen og den nydelige porselenskoppen! Akk..