lördag 21 november 2009

s n a r t

ja snart är det advent och hej vad det går fort nu.
Ja jag hinner då inte med, har arbetat dygnet runt känns det som..
laddar batterierna något nu ikväll och imorgon för att rivstarta nästa vecka igen.
Känns som en evighet jag satt vid datorn, hemmet känns dammigt och stökigt, inte alls adventsmysigt.
Två små hyacinter har i allafall hittat hem till oss, jag hade några gamla kakformar som fick agera kruka..och det blev så sött tycker jag.. det enklaste är oftast finast.


Tänker lägga in några bilder med på min webloppis nu när jag har en stund över.. det var inte heller igår.
Och vilket väder det har varit idag då.. strålande sol och 10 plusgrader.. nästan så jag fick vårkänningar hihi.. önskedrömmar så här i mörkaste november när vi har allt framför oss med snö och kyla.
Men tänk vad lite sol gör för humöret, igår kände jag mig grinfärdig av utmattning, idag är det så mycket lättare, detta ljus som vi så väl behöver!!
♥Kram kram
Ann-Catrin

12 kommentarer:

min vita dröm sa...

Härliga hyacinter :O) ja det stämmer att "Less is more"

Ha en underbar helg!!

Kram Sari

lottens vita och gröna sa...

hej sötis, här är tiden med i knapphet,ingen julfeeling har infunnit sig ännu men jag har med nån hyacint, det är ju sååå härliga!!!

må väl i solen, varmkram lotten

alegni sa...

lika otroligt höstväder här hos oss. skogen var full med svamp - i november!!
jag måste nog få hem hyacinter jag med. de doftar ju så underbart!
skön söndag!
kram
ingela

Anci sa...

Hej !
Hyacinterna i kakformen är underbara ! Jag tycker inte att jag hinner något heller. När ska vi hinna få hit julen ?
Ha det så bra & försök att ta det lugnt !

Kram
Anci

Lisas torp sa...

Ja, visst är det skönt med lite sol - äntligen! Vi behöver den verkligen efter allt mörker och visst blir man piggare!

Så fint det blev med hyacinterna i kökformen!
Ja, det går så snabbt - vi hade ju sommar nyss...!
Ha en skön och vilsam söndag!
Kram
Lisa

Vitt o Vältummat sa...

Härligt väder i går men idag regnar det. Man kan inte få allt...
Jätteläcker hyacintkruka.
Kram
Åsa

Skatan sa...

Även här fick vi se solen en stund igår! Tänk vad mycket det betyder. Dagen inleddes med fyra munnar som pekade uppåt...idag biter vi ihop och pressar fram våra leenden ;)

Önskar en skön dag.

Kram,

Anna

PS - gillar ditt hyacintarrangemang i kakformen!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint med hyacinterna! Jag vill också köpa hem några men får nu börja med en först för att se hur lilla O reagerar. De luktar ju got men rätt så starkt...
Hoppas du får en skön em så att du kan ladda batterierna!
Kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja här har det också planterats hyacinter idag. Hämtat lite mossa och granris till bron.

Önskar solen kom kom för att stanna...

Kram Viveka

C De-sign sa...

Ja det blev EN soldag.... skönt.. men nu får man kura ihop i mörkret igen.... Kram fr C

Les Cotrions sa...

Lovely bulbs in the mould! Nice photos!
Happy new week!
vale

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev med hyacinterna i kakformen. Har en jag med, så jag kanske snor idén...

Hoppas du har fyllt på med krafter inför veckan som kommer. Ha det fint!