onsdag 9 juni 2010

r e s f e b e r

Hej mina vänner!
Det är inte utan att jag har resfeber, Jag brukar aldrig ha det men nu pirrar det allt lite i magen.
Imorgon tar vi flyget till New York, The Big Apple.
Det ska bli helt underbart att få turista i denna stad, vi har aldrig varit där förut så vi kommer väl gå helt bananas over there.
Jag är trött efter att ha varit uppe sen fyra imorse och gjort en italiensk buffé till en kund.
Äntligen klart och jag ska nu dammsuga hemmet och se till att det är hyfsat skick när vi lämnar det.. är ni också så där att ni vill ha det snyggt och prydligt när ni åker bort, för mig har det blivit en grej att det ska vara nybäddat, ingen smutstvätt i tvättkorgen osv..
Tjejerna ska bo här hemma i huset och ta hand om hundarna.
Ludvig går ut nian idag, vår "lillkille" så passande att åka till New York nu som avslutning på grundskolan, han har varit så duktig och höjt en hel del betyg och nu hoppas vi att han kommer in på sin teaterlinje till hösten..
Nu åker vi när det är som allra vackrast i vårt land, plockade några midsommarblomster och vet att de säkerligen blommat över när vi kommer hem lagom till prinsessbröllopet..

En stor kram ..och var rädda om varandra.
Ann-Catrin

13 kommentarer:

Tulipa sa...

TREVLIG RESA!!

Ja, det där med att man vill ha snyggt och prydligt när man lämnar hemmet känner jag igen, annars känns det så jobbigt att komma hem sen... Då har man ju packning och handling att ta itu med.

Kram mariette

Mitt hvite hus sa...

Så spennende da.... ja jeg liker også at det er ryddig og rent når jeg reiser bort..


god tur ..kos deg masse..

klem O=)

Hem och Harmoni Marie sa...

Så spännande o kul med en sådan resa! Jag har inte varit i NY men det verkar så häftigt... kanske nästa år?

Ha den riktigt kul resa och tack för fina bilder!
Kram Marie

SWEDISH HOUSE sa...

OH how exciting have a great trip enjoy NYC!. I still need to send you an email :( Sorry...times just goes and it is so busy here at the moment. I go to London again on Monday. Catch up soon
Kram Julie x

Marie sa...

Ha en riktigt trevlig resa Ann-Catrin, låter verkligen superkul att åka till New York.

Kram Kram
Marie

Vita Falkens Lantliv sa...

Ha en riktigt trevlig resa och var rädda om varann!!!
Kram Susanne

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad roligt ...ha det nu så himla bra där borta !!
Kraaam Anette

Anonym sa...

Känner igen mig i det där med att städa och tvätta innan vi far iväg. Det är lite trevligare att komma hem då. Hoppas ni har det bra "over there". Kram Sofia

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha så jättekul i storstan!!! Ska bli spännade att se sedan vad ni sett och gjort! Ser att det funkade som det skulle med bilder o dyl: ) jättefint!! Mari.

StrandviksVillan sa...

Önskar er en underbar resa!
Så duktig han varit killen som höjt sitt betyg :)

Jag försöker nog alltid också att röja upp och städa lite innan vi åker iväg, så mycket skönare när man kommer hem då.

kram, Ann-Christine

Fröken Råsmart sa...

Trevlig resa! Vilket underbart växthus ni har. Tänk att ligga där och samla kraft och energi!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ha det så härligt!

Kram Annica

Annas skattkammare sa...

Hej! Men åhh så härligt att få åka bort till the big apple!!! Trevlig resa!! Eller ska jag säga trevlig shopping? ;)
Kram /Anna