torsdag 4 november 2010

det började med en spis...

..som vi är tvungna att byta ut pga av gasen tas bort i området.
Och det hade kunnat sluta där med... en spis som sätts in där den nya suttit.
Men nej då..vi passar på att fixa till lite annat med när vi ändå "håller på", knäpp man är egentligen hihi.
Där kylen står nu blir det bänkskiva ända ut till vägg, öppen hylla över diskho och det befintliga skåpet flyttad ett snäpp till.
Kyl/frys byts ut till en Smeg och flyttas ut i kök bakom hörnet som ni inte ser på bild.
Vi börjar nu i eftermiddag efter jobb och tar det lite successivt.
Spis kommer nästa vecka och kyl/ frys veckan därpå men vi börjar nu eftersom allt ändå har samma mått
Tänk man är alltid så ivrig att sätta igång.... sen när man står där mitt uppe i allt.. ja då undrar man vad man givit sig in i... men i slutändan är man oftast så nöjd med resultatet och att det äntligen är gjort.
Ja då vet ni hur vår helg kommer att se ut... men ikväll ska vi ändå smaska i oss färska räkor och musslor och titta på Idol

Trevlig helg
och kram
Ann-Catrin

Ps.. just nu har jag inga närbilder på möbler och annat smått och gott i min webloppis. men ni får gärna kika in ändå..och tveka inte att mejla mig om ni ser något ni är sugna på Ds

8 kommentarer:

alegni sa...

låter spännande - lycka till med renoveringen... och ha en trevlig biokväll ikväll!
nu har jag stickat tre mössor på tre kvällar, så nu får det räcka för ett tag framöver ;)
kram
ingela

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ojojoj...så spännande!

ska bli roligt att se slutresultatet.Det kommer bli kanon fint.Som du säger...likabra när vi ändå håller på...hihiiii...här är det likadant just nu.RÖRIGT RÖRIGT överallt....puh men det blir väl bra när det blir klart hoppas jag...


Kramizzzz//Nilla

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej,
Hoppas att ni får en skön och lugn helg trots renoveringen!
Kram Annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Oj vad mycket fint du har i källaren. Jag vill ha alltihop...men det får nog inte plats. Men pallen ser söt ut och en sån är jag i behov av!

Kul med lite "omgörning" men det är precis som du skriver...*fniss* helt plötsligt undrar man vad man håller på med

Kram Annica

C De-sign sa...

Tittar in för att önska dig en fin stämningsfull dag! Kram fr C

Karin i Villa Grå sa...

Charmigt golv och jag älskar taket! Ska man baka och laga mat ska man göra det med stil - som i ert kök!

Vad blev det för film? Vi såg "The social network" igår, riktigt bra. Hade popcorn innanför hela klänningen efteråt :-)

Visst är det ganska fantastiskt att vem som helst (med behörighet) kan läsa på högskola och universitet? Den saken gillar jag skarpt; det krävs varken ett fett bankkonto eller rätt familjebakgrund för att skaffa sig en utbildning. Fast visst blir det knapert om man tvingas leva på studielån. Det slipper jag den här gången, tack och lov!

Ha en skön helg, fina du!

Kram, Karin

Annas skattkammare sa...

Hej!
Men så fint det kommer bli! Älskar dessa smeg- kylskåp och skulle själv vilja ha ett när vi renoverar köket. Hoppas det gått bra för er! =)
Kram /Anna

Viola sa...

Verkar bli en hel del, låter lovande, hoppas helgen varit skön, kramen