torsdag 6 januari 2011

Sy

Idag kommer min mamma hit och syr några kuddar.
Blev så sugen att pigga upp soffan med lite våriga färger.
När jag var i stan igår har butikerna börjat få in de pastelliga och ljusa tygerna.
Och naturligtvis föll jag pladask för de engelska och blommiga
Ett billigt sätt att pigga upp hemmet med textilier,
Nu när snön ligger metertjock och det väntas mängder mer snö idag är det en perfekt dag att vara inne och fixa.... läs mamma.. för hon är en pärla när det gäller att sy fort och fint.. men jag är en hejare på att hämta, mäta och stå för fika och glada tillrop!!!
Jag bjuder mamma och hennes sambo på semlor och gör en god lax med pressad potatis idag och så försöker vi ignorera allt det vita ute.

Ha en skön trettondag alla fina bloggvänner
 I nästa inlägg hoppas jag kunna visa resultatet av dagens arbete med symaskinen
kramar
Ann-Catrin

13 kommentarer:

Anonym sa...

Haloj
Vad gullig din mamma är! Ha en trevlig trettondedag.
Kram Nina

SWEDISH HOUSE sa...

Hej A-C

Awww how lovely...
Look forward to seeing all your sewing lovliness.
Have a lovely special day with your Mum
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Kryddiga damen sa...

Låter underbart att få nya kuddar och samtidigt få umgås med mamma. Den äldre generationen har så otroligt mycket kunskap som vi är på väg att glömma bort. Kul att den tas till vara på. :)

Lisas torp sa...

Ja, vi får göra vad vi kan för att pigga upp oss! Nu ser man knappt ut här i innerstan för all snö som yr! Ingen vår i sikte ännu, men fina kuddar piggar ju alltid upp och vi får ha mysiga inomhusdagar istället!
Kram
Lisa

Trivsamma förändringar sa...

Vi är på G att måla en gammal kökssoffa som inte varit i bruk på VÄLDIGT länge. Och jag sitter också och försöka komma på hur jag ska piffa till den sen när den kommer in i köket. Har spanat in Tildas sortiment av tyger på Panduro. Det kommer bli så fint till våren och sommaren! LÄNGTAR!
Ser fram emot att se resultatet på dina kuddar. Kram Maria

Anonym sa...

Hej!

Åååå vilka fina tyger! Vart har du köpt dem?

Va praktiskt att ha en mamma som kan sy, och som faktiskt har tid för det också ;-)

Kram Linda

Mamma C sa...

Hoppas på att få se resultatet av er dag vid symaskinen.
Kram mamma C

Mitt hvite hus sa...

Så koselig å få noen nye puter da... alltid kjekt med nye ting..

klemmer =))

Anonym sa...

I so love your blog, it's so beautifully peaceful here. Very nice pictures.
Rosemary...X

Anci sa...

Jag väntar med spänning ! Det låter underbart att ha en mamma som din. Hälsa henne !

Kram
Anci

C De-sign sa...

Kan det bli bättre.... nybakat bröd god mat och nya fina kuddar!!!! Härligt verkar ni ha det! Önskar dig en skön fredagskväll! Kram fr C

Tulip sa...

Koselig å sy noe nytt. Så snill din mamma er som vil komme og hjelpe til.

Koselig årskavalkade du ahr laget.kjøkkenet ditt er utrolig flott:)

Tanjis sa...

Åh, va härligt!
Såg den lilla tyghögen och blev omedelbart förtjust i det understa tyget som är turkost med söta blommor.
Vart köpte du det?

Hoppas kuddarna blir fina!