tisdag 10 juli 2012

med vanilj

Jag har gjort en sats flädersaft, det är ju så enkelt och så himla gott och läskande
Inga kokkonster behövs utan bara skiva citroner  varva med fläder, socker och citronsyra
lägg i en snittad vaniljstång
Häll på kokande vatten och låt stå kallt några dagar.
Sen har man den mest ljuvliga saft.
Nu tror jag iofs att flädern är på upphällning
men man kan nog hitta fortfarande


30 st fläderblomsklasar
2 st citroner
1 vaniljstång
2 kg strösocker (jag hade bara 1,5 kg)
50 g citronsyra
1,5 dl kokande vatten (jag plussade lite här)

I år lade jag till en vaniljstång,
 tänkte att den skulle förhöja smaken ytterligare.

Grått och mulet här idag,
Hörde under natten att det skvalade rejält.
Har en så trist huvudvärk som jag tror 
kommer från lågrtycket.. 
eller i allafall skyller jag på det..
I eftermiddag ska jag träffa en kompis
på Ullriksdal så det är bäst jag kurerar
mig tills dess.


Ha det så gott så länge
kram kram
Ann-Catrin

2 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det härligt med fläderblomssaft och så enkelt!

Trist med huvudvärk och trist med allt regnande hela tiden - blä!!!

Hoppas att huvudvärken släpper och att du får en fin dag på Ulriksdal!
Kram
Lisa

Hajan sa...

jag har också varit lite lustig i
huvudet,en väninna sa just som <du det beror nog på
lufttrycket
Här har haglat så det är inte klokt