måndag 7 januari 2013

krokus

Hej hopp! 
Mitt blomkonto i januari blir nästan besvärande högt och ofta övetrasserat
. Så fort julen är överstökad börjar min jakt på vårblomster i alla dess färger. 
Tulpaner,vivor, campanula, krokusar, pärlhyacinter hägrar så fort jag äntrar någon form av butik. 
Jag vill ha in ljus och fräschet nu bums. 
Mn första krokus står nu på tillväxt här hemma.
Hur har ni det med inköpande av blommor så här efter jul.?

Evelina har nu åkt tillbaka till Umeå för plugg och imorgon börjar Ludvig
sin sista termin i sin skola.
Själva har vi också börjat jobba...
ja vardagen är igång..
kraam
A-C


10 kommentarer:

Anonym sa...

Här gapar det tomt efter julens blommor. Måste nog investera i lite nya tror jag.
Så fint med din plantering i muggen.
Ha en bra vecka.
Kram
AC

Tinis vita hem sa...

Jag skulle oxå vilja ha vårlökar hemma nu, men när jag besökte Plantagen idag, så hade de bara Hyacinter :(
Fick nöja mig med ett par rosa våreldar i stället :)
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Vardag och flärd sa...

Jag vill gärna ha lökväxter efter julens blommor, tyvärr har jag inte fått tag i några än, får väl åka till Blomsterlandet eller nåt liknande. Men jag plockar in blåbärsris och lite olika kvistar från naturen, det är fint!
Ja, nu är allvaret igång men jag hade gärna varit ledig ett par dagar till.
Ha det fint!
Kram Eva

Kristin i Villa Hillbo sa...

Jag längtar också starkt efter våren nu efter helgerna och när julen bortstädad. Några nya blommor har ännu inte hunnit komma hem, får nog införskaffa det :)

Anna sa...

Fint med krokus i en mugg!
Jag har inte köpt några våriga bloomor än men visst kliar det lite i fingrarna.

Ha en skön kväll.
Kram Anna - Mitt hus på landet

Gabriella sa...

Åh underbart! Jag är likadan själv=) Dock har jag inte börjat blomfrossa än då jag är mitt uppe i en flytt. Men sedan ska jag allt shoppa loss bland alla vårblomster=)

Chokladvillan 1910 sa...

Jag har inte kommit i väg ännu för inköp av nya fräscha blomster.
Snart så...
Kram Anki

Annas skattkammare sa...

Hej! Fint med krokus! Jag är dålig på att unna mig blommor året om, jag tycker att det känns så onödigt eftersom jag verkar ta död på allt i min väg.. Men någon bukett kan jag unna mig någon gång ibland- de är jag ju inte ensam om att ta död på.. ;)
Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Det är ju så fint med pärlhyacinter...tror också jag måste köpa några idag ;))
Fin kopp du har dom i!
Kram bia

lisashus sa...

Ja, julens blommor är sedan länge utblommade här! Det var ju mest hyacinter i år och en ljuvlig iskonvalj förstås! Visst är det härligt med alla vårlökarna, som krokus och pärlhyacinter! Det är lättgjort att övertrasera sittt blomsterkonto!:)

Ja, nu är vardagen här - ganska skönt efter alla helgdagar kan jag tycka!
Kram
Lisa