tisdag 17 augusti 2010

bevarat

i mitt hjärta... dagarna på Gotland 2010.
minnen, bilder att plocka fram under mörka, kalla dagar i höst och vinter.
Det var med ett visst
 vemod vi lämnade Visby hamn i den mörka ljumma augustinatten, men samtidigt lycka att vi fått så härliga dagar.

Under en och samma dag kan man få uppleva de mest fantastiska skiftningar i vädret, näst sista bilden är längst ut på norra Fårö då det drog över ett molnområde lika snabbt som jag sitter och skriver här...  för att någon halvtimme senare samma plats bada i solsken igen...
Skolan, jobbet har börjat.. dags att återvända till vardagen..allt har sin tid och underbart är som sagt kort eller hur!!

Kramar
Ann-Catrin

7 kommentarer:

Anci sa...

Tack för att du påminner mig om hur vackert Gotland är ! Jag kom tyärr inte dit i sommar, men det kan ju bli en höstresa :) Jag längtar !!

Kram
Anci

StrandviksVillan sa...

Alltid intressant med bilder från Gotland.
Vi siktar in oss på en resa dit nästa sommar. Vår reslust vaknade verkligen av Danmarks-resan vi gjorde i sommar :)
Fast det finns många vackra och sköna ställen på närmare håll också. I mitt senaste inlägg visar jag också en stenstrand, bara några kilometer hemifrån oss :)

Ha en fin vecka!
kram, Ann-Christine

Lantliga drömmar sa...

Så vackra bilder ! Nilla

Det vita dårhuset sa...

Visst är det underbara för kort.....
Vi får göra som vissa våghalsar...flytta till varmare breddgrader och bara njuta när pensionen är ett faktum ;)

Kram på dig

Syster vit sa...

Visst är det paradiset på jorden, man längtar alltid dit. Vi var där en vecka förra sommaren och jag känner igen det där med vemod när man måste åka hem, vi står alltid ute på däck och ser hur Gotland blir mindre och mindre. Likadant fast lycka när man åker dit och ser ön breda ut sig, mmmm.
Kram Liselott.

Ovala drömmar sa...

Jag känner verkligen igen mig i din kärlek til Gotland! Väldigt härliga bilder. Min sambo är gotlänning och vi åker dit ett par gånger om året, men jag blir lika förälskad varje gång. Har ni sommarhus där? Det är en önskedröm för mig.

Tycker om din blogg!
Kram Veronica

Mia sa...

Fina bilder du tagit! Håller med dig att Gotland är en underbar plats som jag besökt många gånger och vill återkomma till. När man kliver i land i Visby så är det precis som att all oro och stress är kvar i Nynäshamn ;o) Ha en skön helg!
//Vänliga hälsningar, Mia