torsdag 20 december 2007

Lackat och klart...och den kära misteln..

Igårkväll inhandlades de sista klapparna (hoppas jag). det var otroligt lugnt i centrum och faktiskt riktigt mysigt att handla alldeles själv!...Efter att ha tittat lite på "Bonde söker fru" slog jag in mina klappar, hittade lite band i gömmorna och en gammal lackpenna så nu är det lackat och klart kan man säga!! En mistel är ett måste här hemma på julen, knöt en liten virkad hyllbård runt Ja då hänger den på plats, ingången till köket..en lämplig plats för en.......................................................
............................................................................puss!

Solen lyser så vackert här fortfarande..tyvärr ska man kanske inte säga...men herregud vad de avslöjar smutsiga fönster och dammiga golv...nej tacka vet jag när det blir mörkt igen om ett par timmar och man får tända stearinljus..det blir liksom så mysigt då...inget syns liksom.

Näej..så ska man inte säga..fy på sig ÄLSKAR ljus och sol..

Have a nice day!!

A-C

33 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Åh vad det ser mysigt ut med mistel, vi har aldrig haft det, men jag har faktiskt lust att köpa en nu när jag ser din :)
Din vita amaryllis är ljuuuvlig!
Kram
Mia

Anonym sa...

Mistel har jag aldrig haft, knappt aldrig sett. :) Men det är väl för att de små blomaffärerna här inte tar in roliga saker. :/ Jätte fint ni har det!!!
anness

Lindesnäs-Annika sa...

Vad fint det blir, nu ska du väl stå där i dörren till köket hela julen....
Jag köpte också dom sista julklapparna igår men jag kan inte säga att det var lugnt i centrum så jag somnade av utmattning efter "Bonde söker fru".... Hoppas att du har en riktigt go torsdag och lite damm och smutiga fönster är inget att störa sig på, det syns inte om man kisar, haha
Kram/Annika

Kathys Home sa...

Vilken tur för dig, själv har jag inte börjat med klapparna, men så har jag det så enkelt..2 grabbar 2 kuvert...;))Å någon mistel är det ingen ide att skaffa, jag tror inte grabbarna vill ge mig någon puss..hahahha..men din var söt, å jättefina paket har du gjort..Hoppas Ni får en skön jul...kram kat..

Anita sa...

hmm! Misteltein!! Det har vi aldri hatt! Jeg er også snart i mål, skal bare pynte litt mere så er det juuuul!

Klem!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul med misteln, jag har heller aldrig haft någon... Så fin den hyllan ser ut som är med på bilden...är den gammal?
Kram
Marie

Beas sa...

Hihi...jag håller med om att det är ganska skonsamt med mörker. Kikar upp här bakom skärmen och ser två stycken ursmutsiga fönster. Usch och fy, men jag tänker INTE putsa dem till ju. ;-)

Mistlar är underbara, men jag har inte vågat köpa någon då jag har hört att bären är giftiga och att de lätt faller av när de börjar torka lite grand. Vet inte om det är sant, vet du? I alla fall vill jag inte att barnen nyfiket ska peta i sig dem.

Ha en finfin torsdag!

Kram Bea

Anonym sa...

Vilka underbara julklappar.. Så där fina att man kanppt vill öppna! :)
Mistel är något visst med.. Har inte köpt någon.. i år heller.. begriper inte varför jag alltid glömmer bort det. Borde nog ha en sån där odödlig sak, som man plockar fram år efter år.. haha
Kram

linnea-maria sa...

Fördelen med mörkret är att man inte behöver lägga så stort krut på städningen. Är det bara plockat och golven dammsugade så kan man lägga energin på att göra lika vackra paket som dina. Ha en riktigt god- jul /linnea-maria

alegni sa...

vilka fina paket det blev!
jag har sökt en sådan där mistel i järntråd som jag sett på många bloggar, men de tycks vara omöjliga att hitta i det här landet.
tack vare mörkret behöver man inte städa så noggrant till jul ;)
är det ok om jag länkar din sida?

Vardagslycka sa...

Vad härligt att vara färdig med alla paket. Och dessutom så fint inslagna! Jag har några kvar att köpa som ska fixas imorgon när vi är lediga. Sen kommer det roliga - att få slå in alla i fina paket. Här sken också solen idag och jag fick lite småpanik när jag såg mina köksfönster, men nu har det börjat skymma så nu är det lugnt igen... Vilket fint dockskåp du visar, som har blivit handduksskåp!
Ha det gott!
Kram, Carina

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka fina paket du har slagit in, försökte mej på det där med lack men jag tyckte att det var svårt att få till det(börja brinna)när jag var försiktigare med elden kom inget lack suck..
kramar & snöflingor
ulla-bella

Designe sa...

Så fint med mistel och fina paket! ..här har vi fått alldeles för varmt och all snö håller på att försvinna och det är ishalka överallt :( Jag tycker oxå att det är mysigt med mörkret..vill ha vinter länge än! Kram :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Usch , vill inte gå in till dej och titta ..du har det såååå fint så man blir alldeles sjuk :-)
Vilka vackra paket .. och såg jag inte ett till EnVilsenLoppa i högen !?!
Kram/Lotta
Lyck till under misteln !

n o r d i n g å r d e n sa...

Fantastiskt vackra paketinslagningar med vitt papper och band!! Och misteln blev bra i ditt urtjusiga kök!!! Mari.

Goa sa...

Hej du rara...underbara paket...skulle gärna vilja få såna fina...risken är dock att de inte skulle öppnas...billigt och bra kan det ifs. bli för den som ger bort dem..;)
Och misteln...mmm...pryder verkligen sin plats...hoppas det blir mååånga pussar..:)
Mera pussar åt folket!!

Jo, min son kommer ikväll och jag ramlar snart omkull...har väntat länge nog.:)
Samtidigt kommer min dotter från Göteb. så då är vi alla samlade och julen kan komma...härligt! Tack för omtanken!!

Goa sa...

..och massa kramar förstås och en fortsatt ljuvlig dag i julens tecken!!
Du ser...jag är liiite tankspridd..:)

Goa sa...

Förlåt...jag glömde svara dig gällande blommorna! Ja, det är tazetter...älskar dem! Har hängt med näsan där halva dan..:)
Kram igen!

Dorthe ♥ sa...

Du har det såå himla fint! Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe

Unknown sa...

Oj vilken härlig blogg jag har hittat till nu!! Måste kika runt lite! God Jul!
Kram Petra

Grindelunda sa...

Jajamensan...en mistel måste man ha. Ska gå till byns enda blomsterhandel i morgon och köpa en. Förra året hade de i alla fall, så jag hoppas... Må så gott. Kram Gilla

MiaMaria sa...

Mistel är ju så mysigt hoppas du får några pussar.....

Vackra paket du gjort....

Du går ha en skön kväll!
Miamaria

Karin i Villa Grå sa...

Jahaja, kan nog tänka mig att köket gjordes så fint för att det skulle bli en massa pussande under misteln där! ;-)

Hu - nej, pepparkaksbak är inte särskilt kul. Jag är trött på gränsen till medvetslös när degen ÄNTLIGEN är slut, men då återstår ju kristyren... Nåväl, det blev ändå gjort i år också *ler*

Ha en superkväll!

Kram, Karin

Tankevågor sa...

Vad fint det blev med misteln där i köket. Klart den ska sitta så där strategiskt. :-)

ChatrinesLiving sa...

Så fint med misseltein!
Grattis med alle julegaver klare!:)
Jeg er også ferdig med det, og det er godt, for nå er det jo trengsel i butikkene, og man må stå i kø for alt...Puh Glad jeg slipper det:)
Ha en super kveld!
Klem:)

Anna sa...

Så fint det blev med misteln, tack för den inspirationen. Skönt att höra att andra inte heller hunnit med den stora julstädningen. Jag missade bonde söker fru igår och ska läsa ikapp på Internet nu tänkte jag.

Ha det riktigt gott!

Marie sa...

Jättevackra paket, det är så mycket roligare att både ge och få ett paket som är vackert inslaget. Jag brukar också ha mistel, det hör till julen för mig. Hoppas du får många pussar!

Kram Marie

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Myspys med mistel...min hänger i vardagsrummet...mitt i taket så man går ofta under den....hihi...
Härligt med alla klappar som är färdiga.Jag har bara några få st kvar, de ska inhandlas i morron...
Kram Pernilla

Tea Kristin sa...

Så koselig med mistel - det har jeg faktisk aldri hatt. :)

Skatan sa...

Hej! Vilka hemtrevliga bilder från ert kök!! MIstel var det...en sådan kan vara bra för löv-lifet ;-)

Kram från hon som skall ut och köpa mistel i morgon...

Poppins sa...

Så mysigt med pussplats i köket. Kan tänka mig det är många som passerar under misteln... :)
Kramar

Anonym sa...

Lackat och klart och redo för pussekalas, kan det bli bättre?!
Fint till tusen!
Ha en mysig fredag!
Kram Bodil.

Älfgärdet sa...

God fortsättning på julen! Din Odd Molly är ju för underbar. Önskar att jag kunde säga på onsdan innan jul att jag hade slagit in alla mina klappar.... Jag lackade det sista paketet vid 2-tiden på julaftonsmorgon...!