torsdag 20 december 2007

Jippie...en tidig julklapp

Min snälla mamma kom med ett alldeleles underbart paket..en julklapp i förtid. hon hade sett den i skyltfönstret och tänkt på sin dotter. (ni vet bara så där som mammor kan)
Hade den funnits med lång ärm hade hon köpt en till sig själv sa hon. jag älskar "Odd Molly", tycker nästan allt är snyggt som dom har.
Förra julen fick jag en underbar kofta därifrån..och den använder jag så ofta jag kan.
Kläderna kostar ju lite mer men jag märker att jag inte alls tröttnar på ett sånt plagg på samma sätt som från de lite billigare klädeskedjorna. Inte alls att förakta, för de har också mycket snygga kläder..
...men med "Odd Molly" är det något speciellt med. Har sett ut en annan blus i lite likadan still som är vit med marinblå stickning..kan ju alltid hoppas att de går på rea efter jul.
Ja då vet jag i allafall vad jag ska ha på mig imorgon när vi ska på fest...en svart kjol blir det nog till...och jag kommer att känna mig så fin!

Kram Ann-Catrin

22 kommentarer:

Lindesnäs-Annika sa...

Vad snygg den var! visst är det bra med mammor ibland.....

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ååå...vilken mysig mamma.Hon vet exakt vad dotter vill ha.Odd molly kläderna är sååå fina.
Kram Pernilla

Lina sa...

Å så snygg!! Vilken snäll mor du har!! God Jul på dig!!

faster atta sa...

Men så fin!!! Vilken underbar mamma du har!

200 hjärtan gick faktiskt fort att sy, värre var det att tråckla ihop vändöppningen! men sen fick jag ett bra tips ....

kram

Fröken Fräken sa...

Håller med ovanstående.. och det där med vattkoppor - jag fick det när jag var 13 också, och det var hemskt! *klia, klia, klia*
TAck för besöket, välkommen tillbaka, och GOD JUL!

Tidsmästarinnan sa...

ooo vilken lycka! kanske din mamma ville ta ett snack med min? :-)
Jag tycker också Odd Molly är så fint, men har bara gått och nupit i kläderna än så länge, jag hoppas på rean jag med.

Jag länkar till dig om det är OK? tycker du har så mycket fint i din blogg!
Kram och god jul
önskar
S.

Anonym sa...

Det är tur vi har våra mammor som tänker så bra tankar hela tiden! :)
kram!!

Änglahem sa...

Väldigt snygg blus!!
Vet inte så mycket om Odd Molly, rättare sagt jag har inte sett deras kläder mer än i tidningar.
Men går man efter din nya blus, såå..kanske man borde kolla in lite mer...?!

Jaaa, mammor är bra, många gånger så känns det nästan som om dom vet bäst vad man vill ha. Maken slår väl dövörat till, speciellt när man som jag har "glapp" i kä.....

Fina julklappar har du slagit in med!! Misteln? har den funkat än?!

Ha det så kul på festen ikväll!!

Kramisar Ulrika

alegni sa...

riktigt fin är den, o visst, mammor är bra att ha!
jag gillar modet idag, det passar bra för oss som inte vill visa alla kurvor vi har... ;)

Evelinas hus sa...

Du kommer vara en riktig pingla i den där. Supersnygg och perfekt på en fest runt jul.
Hoppas festen blir kul.
Kram Caroline

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh vilken fin blus..jag ska också ha på mig en blus från Odd Molly nu till jul,en rödrutig lite längre med rosor broderat framtill...
Det är verkligen fina kläder..
Ha det så bra Kram Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

En Mamma med koll , helt klart !
Vilken underbar julklapp ... sitter här med avundsjukan på ena axeln ..bort med den , så !
Bilden är ju helt suverän , du borde kunna pr:a för Odd Molly med den , seriöst ! Få betalt i kläder !
Ha en riktgt God Jul i ditt vackra hem med din familj !
Och tack för din snälla kommentar inne hos mej !!
Julkramar /Loppa

Maria sa...

Det var snällt, du har nog varit extra snäll i år! De har så vackra saker!

linnea-maria sa...

Åh den är jättesnygg. Jag tror inte min mamma skulle spontanköpa något så dyrt plagg till mig sådär. Så ge henne en stor kram för hon är speciell. God Jul /linnea-maria

Randi sa...

Vilken snäll Mamma du har! Som vet precis hur man skämmer bort sin Prinsessa. Blusen är helt underbar! Och du kommer att bli jättefin till festen!
Kram Randi

Karin sa...

Odd molly är en av mina favoriter också. Det märks när kläder har rätta snittet och fina detaljer. Då tröttnar man inte på dem. Du har visat många härliga bilder sedan jag var inne sist. Ha en riktigt god jul! Kram Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Så jättesnygg och du kommer att bli så fin med den och svart kjol!! Tack för din kommentar, klart jag läser, varenda en! : ) Ha en rikigt härlig julhelg nu! Mari.

Lisas torp sa...

Jaaaa, du kommer att bli jättefin! Ursnygg var den! Och så fint ni har det med mistel och allt!!

Ha en riktigt härlig jul och en kul fest imorron!

Kram
Lisa

Karin i Villa Grå sa...

Ja, Odd Molly gör ljuvliga kläder! Din mamma är så himla snäll och du kommer att vara vackrast på festen!

Kramar, Karin

Vårt lilla hem sa...

Åh så snygg! Kan tänka mig att den blir urfin tillsammans med svart till! Toppenfint! Vilken gullig mamma du har :)


jag utmanat dig på min blogg! Om du antar utmaningen gäller det att avslöja sju slumpmässigt valda fakta om dig själv! Jag vet inte sökert, men om jag inte missminnermig tror jag inte att du haft utmaningen förut? Hoppas du antar den :)

Ha en go kväll!

Kram, Jenny

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Vad gulligt av modern :) Du kommer att bli skitsnygg :)

Kramisar
Flisan.

Ps. Hoppas att det är okej att jag länkar till Dig!??

Anonym sa...

Bra smak din mamma har.Ha en riktigt skön jul.Åh glömde att säga att hallonmarmeladen såg för god ut.Det receptet måste jag pröva .
Kram ewa