måndag 10 december 2007

Vårt sovrum

Hej alla!
Dagarna springer iväg verkligen! Igår var det 2a advent..hoppas ni hade en fin dag.
Sambon och jag handlade några julklappar och smet iväg på en rätt trist julmarknad. Betydligt mysigare var det att äta lunch på Ulriksdals slottsträdgård.
Ett underbart ställe för kropp och själ. att sitta vid växthusen och ha utsikt över hela hav av blommor..mmmm.
De har även massor av fint att handla där..men jag tyckte jag var skapligt duktig som BARA kom hem med en liten söt krok. Man får väl vara lite ståndaktig ibland.

Idag gläntar vi på dörren till vårt sovrum, det är placerat på övervåningen, därav det lilla söta fönstret på ena sidan. Den gustavianska sängen köptes på auktion för en herrans massa år sedan, jag skulle i och för sig kunna tänka mig den vit..men det vågar jag inte yppa för sambon..tror inte det skulle falla i god jord. I den ligger man i allafall underbart skönt.
Det vackra lapptäcket har min mamma sytt, hon syr på beställning till kunder och har ett flertal i olika storlekar till försäljning på några affärer i Gamla Stan som "Bagatella" och "Sinne Minne"
En vitmålad stol får tjäna som nattuksbord.
Det runda lilla bordet får vara avlastning för böcker, lite smycken på ett fat, blomma samt några väldoftande ljus.

Kram på er

24 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Vilka underbara bilder du visar, det ser såå mysigt ut i sovrummet och sängen är jättefin!
Kram
Mia

Lisas torp sa...

Mmmmm, vilket underbart sovrum och vilken vacker säng! Så duktig hon är din mamma - överkastet var ju urfint!!

Ja, ljuskronor är jättevackra, kul att du tyckte om min! Jag kan tipsa dej om att "Yllet" på Drottningatan har ljuskronor också, underbart vackra, de finns i lite olika storlekar. Var nästan på vippen att sälja denna för en sån istället!

Ja du, nobelfesten är verkligen en dyrbar historia och inte får man mycket med som kommuninnevånare! Blommorna kunde de väl dela ut åtminstone!:)

Ha det gott!

Kram

Lisa

ChatrinesLiving sa...

Så fint soverom! Virkelig koselig, og med flott lite bord med småsaker på:) Eskene var søte!
Flink mamma du har som har sydd det fine teppet!
Ønsker deg en fin start på uken!
klem fra chatrine:)

Birgittas minnen sa...

Trevligt att du tittade in till mej så får jag titta in till dej och allt det fina du har. En sådan skön säng det ser ut att vara, med ett vackert överkast, mycket kvinnokraft i det. Recept på knäck verkar bra, ska prova det, det tar ju en herrans tid annars. Vacker bricka med halsband på, ljuvliga bilder.

Karin i Villa Grå sa...

Wow, vilket överkast och vilken vacker säng! Jag blev vilt förälskad i det lilla bordet med de vridna benen. Vilka ben! Vill ha! (Bordet alltså. Inte benen - på mig *s*)

Kul att få kika in i ditt sovrum; jag är inte ett dugg förvånad över att det var så fint!

Kram, Karin

H ennA sa...

Åh så vackert sovrum! Överkastet och kuddarna är helt ljuvliga..allt harmonierar ihop helt perfekt!

Må så gott!

Kram

Anita sa...

Kjempenydelig! Der sover man godt tror jeg!!
Jeg skal helt klart lage karameller i mikroen neste gang!!

Klem!

Annika sa...

Går det bra om jag kryper ned en stund? Det ser ju så mysigt ut =)
Vilket fint överkast din mamma har gjort och det lilla fönstret var ju bara så gulligt för att inte tala om bordet.
Du vet var jag finns om du skulle tröttna ;)

Kram Annika

Designe sa...

Vilket mysigt sovrum! Ser att du har fler speglar i samma modell som du hade i något annat rum!..fint med skira vita gardiner och den vita stolen! Ha en bra vecka! Kram :)

Linneagården sa...

Å, vad mysigt sovrum ni har. Ser ut som man skulle sova skönt där i hörnet. Vilka vackra saker som fanns på det lilla söta bordet oxå.
Må så gott /madelene

Goa sa...

Vilken dröm!!
Så otroligt vackert du har!
Sängen...täcket...allting!!
Dina små burkar gör mig alldeles salig och jag vill bara slänga mig där på din underbara säng!!
Japp!!
Tur tisdag till dig och massa kramar!!
Goa

Änglahem sa...

Aha! jag som inte såg någon kommentarsplats igår, har aldrig varit med om innan att den kommer Innan alla bilder. Jaja, man lär sig något nytt varje dag, å det är väl för väl.

Ni har ju ett underbart sovrum!! Vacker säng och vackert överkast, ser jätteskönt ut, där sover ni nog gott kan jag tro.

Kram från Vimsan den yra
Ulrika

Katarina sa...

Hej:)
Vilket underbart sovrum du har !
Hälsa din mamma att lapptäcksöverkastet var ljuvligt .

Ha en toppendag !
Kram KAtarina

Karin i Villa Grå sa...

Hej hej!

Du måste ha norra Europas mest stryktåliga mobiltelefon om den överlevde en tvätt i 90 grader! Det pratas så mycket om vilka bakteriehärdar mobiler är, men det gäller inte din telefon ;-)

Kram!

Dubbelörn sa...

Har kikat runt hos dig o dina bilder är ljuvliga. Säg att ni har batt där länge...*skrattar*. Känns som en tröst för en annan som försöker febrilt få ordning på alla pågående o avslutade renoveringar.

Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken vacker säng ni har! Och överkastet var ju jättefint! Vilket jobb!
Kram
Marie

Dubbelörn sa...

PS Var hittade du din underbara tvättsäck??!!!

kram

"M" sa...

Oj vad det såg mysigt ut, riktigt fint...mysmys...kram

Evelinas hus sa...

Vilket mysigt sovrum. Uterummet har jag inte sett tidigare, det ser SÅ mysigt ut.
Ha en bra dag.
Kram Caroline

Tidsmästarinnan sa...

alltid lika inspirerande att kika in hos dig!
glada hälsningar
S.

linnea-maria sa...

oh vilket ljuvligt sovrum!! /linnea-maria

Poppins sa...

Vilket ljuvligt och ombonat sovrum! Jag gillade det lilla fönstret vid sänggaveln! Och så fin din gula roskruka är.
kramar

Caroline sa...

Jättefint! Jag håller med dig, sängen skulle vara jättefin i vitt! :)

Min Lilla Vrå sa...

Vilken underbart fin blogg du har..
Så mycket fint att titta på och massor att läsa:-) Hit kommer jag gärna igen..
Denna affären jag visar ligger på Västkusten..
Kram