fredag 30 december 2011

återblick 2011

Hej alla fina som kikar in på min blogg!
Tänk att jag har bloggat i 4 år
I november 2007 började jag.
Det har varit så roligt och det har blivit en del av mig.
Erkänner att jag ibland nästan slagit knut på mig själv..
jag menar hur hur mycket kan man fota egentligen, variera sig och 
försöka visa något nytt i sitt eget hem.
Hur jag krälat runt för att få till en bild i konstig vinkel
Hur familjen fått vänta innan de kunnat hugga in på det jag bakat för
att få en snygg bild.
Arrangerat en fin "blogghörna"
Ibland har jag ledsnat och tänkt att 
-nä.. nu slutar jag
men jag tror och vet att jag skulle sakna det 
något enormt.
Behöver bara åka bort på semester
ett par dagar så kommer suget tillbaka igen.
Och vad vore väl bloggen utan ER
ni alla som dagligen besöker min blogg
jag får så fina kommentarer och mejl
Jag får besök av härliga människor till
och det är helt fantastiskt
roligt.
Jag besöker otroligt mycket loppisar och auktioner
och fyller på i min källare allt eftersom.
Utan er vore min blogg ingenting.

Jag har gjort en liten nedbantad årskrönika i år.
Det är så mycket man kan skriva och upplevelser som inte
kommer med...
Är så himla förkyld fortfarande, den tog ny fart igår så nu
får jag ta det lugnt känner jag.
Var på lunchträff på stan igår och spanade in
mellandagsrean..tyckte jag kände mig så pigg när jag
lullade runt här hemma, men i hysterin på stan ..usch
 jaja det ska väl bli bättre!!

2011 en återblick!



Januari
Året börjar sorgset och tungt
Vår älskade vovve Britta blir sjuk och får somna in,
hon blev bara 6 år.
Min pappas sambo dör också under tragiska omständigheter


Februari 
Vintern är kall och hård i Sverige.
Vi flyr landet för ett par veckor i Miami Florida

Mars
Vårljuset är äntligen tillbaka och vintern börjar släppa sitt grepp över
vårt land.
Ett vårigt kök!


April
Äntligen kan man börja göra i ordning trädgården.
Vårt underbara växthus används flitigt.
Jag åker också till London för ett par dagar
och där var det redan sommar


Maj
Allt börjar blomma
Maj går i rasande fart som vanligt
Själv vill man bara stanna upp och stoppa tiden.



Juni
Första riktiga sommarmånaden
Vi går på mycket loppisar och grillar i trädgården
så mycket det bara går


Juli
Anders och jag spenderar underbara dagar på västkusten
i sommarsverige


Augusti
Ljuvliga Gotland i augusti
helt magiskt


September
September är ovanligt varm
Ja det känns fortfarande som sommar
Inget äppelår i år för oss men oj vad kantareller








Oktober
Mamma och jag spenderar ett par dagar i London med 25 gr..i oktober
Inte klokt.
Vi säljer vår bil och köper ny,
hösten är här i Sverige.

Mamma och jag är i London och 
där är det värmebölja med dryga 25 gr


November
Ingen vinter i sikte och oj vilken fantastisk höst vi haft
Ingen snö i sikte.
Anders och jag åker till Rom,
 njuter av sol och värme och good mat!


December
Vi får vårbraskamin i täljsten installerad.
Ett riktigt lyft för huset och oj vad varmt och mysigt det blev.





Nu vill jag önska
er ett gott slut
&
 GOTT NYTT ÅR!


Varm kram
Ann-Catrin

20 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Vilka vackra bilder:)

Viola sa...

Tack för en vacker återblick :) och även för ett trevligt bloggår, lika mysigt som alltid att hälsa på dig, nu önskar jag ett GOTT NYTT ÅR; kram VIOLAN

Blickwinkel sa...

I wish you a GOTT NYTT ÅR!

kram
Esther

alegni sa...

vilket år ni haft!
tänk vad länge vi "känt" varandra redan... och vad unga vi var när vi började blogga. ;)
gott nytt år till er också!
kram
ingela

Lilla Blanka sa...

Hej goa Ann-Catrin!

Tack för all inspiration under året...♥

Kram och Gott Nytt År!!!
Mia

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig av dig och ditt hem. Alltid härliga bilder att inspireras av.
Gott nytt år!
/Karolina

lisashus sa...

Vilken fin återblick!
Tänk, att vi har bloggat nästan lika länge du och jag - jag började i september 2007!
Ja, åren går och det är helt otroligt så snabbt tiden går!

Önskar dej också ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kramar
Lisa

Tinas bo sa...

Härlig årskavalkad!

Önskar dig ett Gott Nytt År, vännen!

Nyårskraaam Tina

Anci sa...

Jag önskar dig ett Gott Nytt År !

Kram
Anci

polkadotpeticoat sa...

Your year should be in a calendar......Happy New Year to the best 2012!!!

Mamma C sa...

Vilken fin återblick av året 2011. Önskar dig ett riktigt gott nytt år.
Kram mamma C

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ann-Catrin
Ojojoj,,,,,,så härliga bilder,,,,,,,nu längtar man allt........å GRATTIS till att du bloggat så länge :)
å missa nu inte,.,,,,

H
A
P
P
Y

N
E
W

Y
E
A
R

P
A
R
T
Y

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
önskar Håkan

Marie sa...

Alltid lika roligt att kika in hos dig Ann-Catrin! Underbart fina bilder!

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå, vilken fin årskrönika, jag bara älskar ditt kök och växthus!!!

Tack för det gågna året, fyra år, tänk va åren gått, och jag har bloggat snart i 6 år, fatta!!!

Gott Nytt Bloggår kära bloggkompis, vi ses under 2012!!! Mari.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Tack för dina rara ord!
Jag ser fram mot ett nytt bloggår med dig också:)!
Stor Kram Annelie ♥

Gabriella sa...

Fin årssummering! Ljuvliga bilder.

C De-sign sa...

Härlig bildkavalkad från året!Tack för det här året! Jag vill nu önskar dig ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR 2012! Kram fr C

Johanna Stålros sa...

Oj vilken tuff start du fick på 2011- nu hoppas jag och önskar dig ett toppen 2012. Kram Johanna

STENLYCKA sa...

Stor Varm Nyårskram till dig! Tack för alla vackra inlägg under året!
Önskar dig all lycka under 2012!
Raina

Fröken Grön sa...

Gott nytt år på dig med!

Trots att du bloggat så länge, så är jag ganska ny som läsare. Glad att jag hittade hit! Vill passa på att tacka för alla fina inlägg med härlig inspiration under den gångna hösten. På återseende under 2012!

/Anna-Karin