fredag 2 december 2011

en tall till jul

Min mamma hade för en vecka med sig en liten tall hon plockat på vårt landställe i Dalarna.
En liten en som är så söt och pryder ett bord i vardagsrummet.
Inlindad i en juteväv och ett grovt snöre om blir det dekorativt
och juligt!


Tog bilden för några dagar sedan när det var soligt och fint.
Så svårt det är att fota nu när det blir så mörkt fort.


Vi premiäreldade igår kväll i vår braskamin..
Min farhågor besannades att det inte skulle
bli klart i onsdags men igår kom sotaren och gjorde sin
slutbesiktning
så nu är allt frid och fröjd!!
Jippie, det var så mysigt.
Glömde att fota i all iver..
Ska göra det i helgen så ni får se hur fint det blev.
Fredag och helg..
Härligt!
Önskar er en mysig andra advent med
mycket ljus och mys
Kram
Ann-Catrin


Har ni tid och lust kika gärna in i min 
webloppis
julklappar kanske???

8 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint du har det.
Kram
Hanna

lisashus sa...

Så söt den lilla tallen blev och så fint med juteväven!

Åh, så skönt att ni fick ordning på er kamin och kunde njuta av en brasa! Jag gissar att det blir flera i helgen!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Hej hej!

Å så vacker du har det! Gillar verkligen din stil.

Mvh Linda

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ann-Catrin
så himla fint du har det.å tallen var supergullig :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh...det var ju det jag skulle göra...! Fast jag skulle ta en liten gran i vår backe. Tack för påminnelsen kära du:)

Kram Annica

Mamma C sa...

Jättesöt liten tall, och mycket juligt.
Kram Mam´ma C

toves sammensurium sa...

ojojoj,så vakre bilder,og så vakkert du har det hjemme hos deg!!!De stolene dine er nydelige,slike vil jeg også ha:))
toveklem:)

Skatan sa...

Vilket härligt ljus i dina bilder! Och vilken spis... jag gissar att ni kommer att hänga där hela vintern :) Det skulle jag!

Ha en fin dag!!

Annakarin