tisdag 27 december 2011

krispigt

Hej alla fina!
Hoppas julen varit skön hos er!
Vi har haft det toppen på alla sätt, men tänk vad fort det går
Vips så är julen över och nu är det nyår strax.
Naturligtvis gick jag och blev dunderförkyld på julafton
så det är fortfarande rätt segt i kolan om man så säger.
En huvudvärk på det som inte vill släppa...
inget kul men med värktabletter funkar jag rätt ok 
i allafall.


Jag har som regel att INTE köpa tulpaner innan jul.
Men nu är det fritt fram och jag vill frossa i dom.
Oh det där gnisslet från stjälkarna och krispigheten
är obeskrivlig.
Här I Stockholm blåser det rätt friskt fortfarande
och det är på vippen man får vårkänslor för
det är så milt och grönt..
Många kramar
Ann-Catrin

7 kommentarer:

Tinas bo sa...

Ja det ljudet gillar jag med!! :)
Härliga tulpaner!!

Krya på dig!
Kramis Tina

Viola sa...

Julförkylning låter ju inget vidare,,,,ska oxå börja att frossa med tulpaner...bara jag kommer in till stan så..ha en bra fortsättning på veckan och krya på dig, kram

Fröken Grön sa...

Så fint du har det i ditt kök! Jätterart med kantband på hyllorna.
Jag har också börjat frossa i tulpaner, - tjuvstartade faktiskt redan på julafton, om jag ska vara ärlig. Det är nästan så att man börjar få vårkänslor redan nu!
Önskar dig ett gott slut på året!
/Anna-Karin

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ja det är riktigt härligt med de första tulpanerna!
Stor Kram Annelie ♥

Ida F sa...

Åhhh, vart kommer underbara torrvaruhyllan ifrån? Så fin!!!

Anneli sa...

Trist med din förkylning!
Hoppas det är något som snabbt går över..........

Tulpaner, äntligen dags för dessa älsklingsblommor!

Krya på dig,
Kram Anneli.

Gabriella sa...

Åh så vackert du har det hemma! Jag älskar tulpaner jag med. Sådan känsla att köpa de första och den där krispigheten från stjälkarna ja, ljuvligt=) Tråkigt med förkyldningen, verkar vara många som drabbats av denna! Jag är också förkyld o det verkar vara en seg en. Men snart ska det väl ändå gå över=)