måndag 12 december 2011

en matta i köket och julen är biff

Jag var så sugen  att hitta en julig matta till köket i år
Jag har haft span en tid men inte funnit någon som både hade humant pris och var snygg.
Mamma tipsade mig att hon sett ett gäng snygga platsmattor i en butik på Hornsgatan.
Och mycket riktig hade de några riktigt fina
Jag slog jag till på en i plast med mönster som får mig att tänka på
julen för länge sedan.
Visst är den snygg!
Gillar mönstret så mycket.
400 kr för en 250 cm tycker jag nog var ett bra pris.
Såg på prislappen att det hade ett helt annat ursprungspris
Butiken heter port 68 och är tydligen en textil outlet.
jag är så nöjd med den och tycker att köket blev 
så juligt med en gång.


Helgen har varit mysig med både jullloppis och adventsmiddag igår.
Årets gran är nu inhandlad och ska bli pyntad ikväll så här dagen före
lucia.
Kramar till Er
Ann-Catrin

9 kommentarer:

Brunkullan sa...

Tjusigt! Fint mönster också. Vill ha nått juligt i stugan, och har sett en bredrandig rätt billig på Rusta. Den du har var mycket finare!

Kram Susanne

lisashus sa...

Din mamma har vekrligen ögonen med sej! Åh, vilken fin matta! Det mönstret "Gåsöga" har jag i mitt vardagsrumm i beige och vitt men inte plast då! Åh, en sån matta skulle jag verkligen vilja ha i köket!!! Hoppas de finns kvar i januari när jag ska till Sthlm!! Jag inser nu hur bortskämd jag var när jag bodde i Sthlm, där allt fanns till hands!:)
Kram
Lisa

Tove `blogg verden sa...

Den var knallfin!!! Skikkelig julestemning ♥ Nydelig kjøkken!!
Ha en fin uke
klem Tove

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Ååå, vilken tjusig julmatta i ert fin fina kök :)

Kram från Australien♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Oj vilket mysigt kök ni har!
Mattan är verkligen jättefin:)
Stor Kram Annelie ♥

Mina Gouldsamadiner sa...

Håller med,jättesnygg matta med fin julkänsla...
Kram.

emblas-kanel sa...

Den var kjempefin! Og for et koselig kjøkken du har :-) Ha en flott uke. Klem fra Eva :-)

Tinas bo sa...

Ja mattan är superfin!!!
Passar perfekt i ditt kök!

Kramis Tina

Casa of Mia sa...

Jättefin matta och mysigt kök:)