torsdag 8 december 2011

tänt var det här...

Oh så härligt det är med vår vedledade kamin
det höjer verkligen mysfaktorn och vilken värme.
Eftersom vi bor i ett snart hundra år gammalt hus så är vi
vi vana att alltid ha tofflor och kofta på inne (läs jag) när det är kallt ute.
Vi har haft svårt de sista så kalla vintrarna att hålla en
 behaglig innertemperatur.
Nu har det ju inte varit så kallt än men idag är det rått och
blötsnö här i Stockholm så då blir det till att lägga in ett par brasor


Idag är det Anna-dagen och ni har väl lagt lutfisken i blöt nu...
Skämt åsido... hur har ni det i julstöket?
Här hemma råder det stiltje på den fronten...
men jag bakade världens godaste lussebullar igår med mycket smör och
kesella.. mums!

Jag vill önska er en fin helg i snöblasket
Kram
Ann-Catrin

10 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det ser riktigt mysigt ut med den tända brasan!
Det går sakta framåt med julstöket här:)
Stor Kram Annelie ♥

lisashus sa...

Åh, så mysigt det är med kaminen! Antar att ni kommer att vistas där mycket framöver!
Det låter ju jättesmarrigt med lussebullarna!
Här stökas det inte så mycket, det blir lite då och då...!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

Dagar hos mig sa...

Åh vad mysigt med kaminen. Vi ska också sätta in en, att få den till jul känns dock lite hopplöst, men sotaren kommer iaf den 23/12. En bra början:)

alegni sa...

vilket myspys, vännen!
det där borde ni ha unnat er för länge sedan, men bättre sent än aldrig!
lugnt och fint med julstöket hos oss. varje kväll säger jag till hasse att jag ska julstöka litet nu, och så slänger jag mig i soffan och tittar på tv. jag brukar faktiskt strunta i att stressa inför jul. bara man är organiserad och vet vad man ska göra och när, blir det inte bråttom. jag ser bara fram emot att laga julmaten och baka litet grann.
skön helg! kram
ingela

Jessica sa...

Ja visst är det härligt med en brasa. Hoppas du har en bra dag Kram Jessica

Anneli sa...

Så vackert foto!

Vem skulle inte vilja sitta där och mysa en kall vinterkväll?

En fin helg till dig,
Kram Anneli.

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Julstöket går framåt. Gjorde kalvsylta igår (eftersom man inte kan köpa den färdig i detta landet.) Mums. Till veckan blir det papparkakor och en o annan kaka :)

Kram från Australien♥

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ann-Catrin
De där ser supermysigt ut :)
ja nu kommer nog kylan snart...
å missa nu inte........

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Anci sa...

Åh, vad det ser varmt och mysigt ut ! Jag håller med om att tofflor och kofta är ett måste nu.

Hoppas att du får en mysig helg !

Kramar
Anci

Mamma C sa...

Mysfaktor +10
Kram Mamma C