onsdag 14 november 2007

Nu måste jag ju skriva lite till från början

Måste kanske börja i rätt ände ändå så det blir någon ordning, jag är lite för ivrig-
Bor strax utanför Stockholm i en villa, tilsammans med sambo 3 nu snart stora barn och två små ljuvliga vovvar. För tillfället bor alla hemma så vi samsas på ca 120 kvm. Det är inte direkt stort men eftersom det är en treplansvilla är sällan alla på samma plats. Vi flyttade hit 1989, när våra mellersta dotter var så gott som nyfödd, genom åresn lopp har det renoverats i stort sett överallt. Det blir som ett livsprojekt nästan, så fort ett rum är klart och man pustar ut är det dags för nästa...och nästa. Sen kommer trädgården därtill, den har vi inte gjort så mycket åt utan försökt behålla den fridfulla charm som gamla äppelträd, mossig gräsmatta, rosenbuskar förmedlar i sig själv. Jag ska försöka leta igenom arkivet och återkomma till den så småningom. Jag vill med denna blogg visa på att det inte behöver kosta en förmögenhet att skapa en mysig och vacker miljö i sitt hem. Jag kan verkligen må gott att köpa en tråkig gammal trälåda på RUSTA för en hundring, måla den lite shabby chic,lägga på en snygg kudde och vips har den förvandlats till en riktigt snygg möbel.
Jag har arbetat inom barnomsorgen i nästan hela mitt vuxna liv, bestämde mig för ca ett år sedan att sadla om och är nu egenföretagare inom catering. SPÄNNANDE
Nu ska jag inte bli för långrandig utan sätter in en liten bild på just den där trista trälådan som jag precis målat och lagt en matchande kudde på, den står i min lilla förhall och fungerar som vant och halsduksförvaring-
.

Inga kommentarer: