onsdag 26 oktober 2011

samtal igår

-Hej! Jag vill köpa bilen dig!
-Ok, kan jag ta ditt namn och nummer för det är jättemånga som ringt
 och min man kommer hem om ca 2 tim,
-Var bor ni då?
-Vi bor i Enskede gård
-Var ligger det?
-Gullmarsplan, vid Globen ungefär.
-Wow i Globen, häftigt inne i Globen alltså
-Näej... inte i Globen nära Globen...
-Men jag komma nu, jag kan vänta din man komma hem
-Nej det går inte, jag kan inte säga exakt när han kommer hem heller för han är ute och flyger
.Oh flyger wow....i flygplan, han pilot..
-Nja, nej han är bara passagerare.
-Ok men jag komma nu, jag vänta på tomten..
-Nej han ringer sen..vi säger så hej då!.

Det där vara en av måånga samtal igår då vi sålde vår bil..hihi
 nedringda så jag var tvungen att stänga av telefonen ett tag.
kan bara konstatera att priset antagligen var alldeles för lågt
 men vi blev av med bilskrället på en gång i allafall
Och det var jätteskönt.
Sen blev jag så sjukt godissugen och matt av alla av alla telefonsamtal
 inget hemma naturligtvis så jag bakade chokladbollar
Jag gör alltid mina i matberedaren.. då får man den perfekta konsistensen.
tryckte nog i mig en 3 st.. stora...
Kram kram
A-C

6 kommentarer:

Dronninghuset sa...

DU VERDEN.. BILSALG JA!
GODT MED NOEN GODE SØTSAKER Å ROE NED MED DA...
HA EN FIN DAG.
KLEM TOVE

Villa Carl Larsson sa...

Haha ja det var ju roligt att han/hon trodde du bodde inne i globen. Man slutar aldrig att förvånas av vissa människor. Skönt att ni fick bilen såld och du gjorde helt rätt i att mumsa i dig chokladbollar efteråt. De ser väldigt goda ut :)

Kram Josefin

Marianne sa...

Vilka fina chokladbollar, ser såå goda ut!
När godissuget slår till här hos oss hinns det inte med någe rullning utan det ätes med sked på kaffefat;)

Anonym sa...

Bra att ni blev av med bilen - men inte ett dugg roligt inlägg! En person som ringer och inte känner till Sverige/Stockholm så väl. Kul att härma hans svenska???
Sissi

Ann-Catrin sa...

Sissi!
Du får inte ta det så allvarligt.. det är ju det jag menar med inlägget att språk är svårt..
tänk vad man kan tolka fel.
Hur många gånger har man inte själv gjort det!!
Sen måste jag tillägga att 80% av dom som ringde.. inte var särskilt trevliga mot mig som tjej..
de ville helt enkelt göra snabba cash.
Vänliga hälsningar
Ann-Catrin

Anonym sa...

Jag ber om ursäkt att jag tolkade det fel, men det lät inte bra i mina öron! Hur som helst, hoppas du får en skön helg! I Göteborg är det grått, kulet och mulet
Sissi