söndag 23 oktober 2011

skön söndag

Hej hopp!
Så vacker och skön söndag i Stockholm
Började dagen med att dammsuga och fixa till vårt dammiga hem.
(alltid uppe med tuppen förstår ni)
Öppnade massa fönster så det fick vädra ur ordentligt, 
slutresultatet känns mycket fräschare när dammet får flyga ut
istället för att bara virvla runt..hmm.
Sen har dagen bara flutit på med lite stök, tvättning av bil
och lite kunder som kommit och 
Bakade en liten äppelpaj som vi precis avnjutit
med vaniljglass.
När jag är riktigt lat och pajsugen skär jag bara äppelkyftor
 lägger dom i en form, pudrar med kanel
Sen gör jag en blandning av havregryn, socker och mjöl
och gärna lite valnötter och lägger det ovanpå äpplena
Sist hyvlar jag kallt smör ovanpå
och skjuts in i ugnen i ca 15-20 min på 220 gr.
Inga kladdiga fingrar och ytan blir knaprig och god.

Fortsatt skön söndag
kram
A-C

9 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Äppelpajen ser såå god ut! Jag bakade en morotskaka idag :)
Ha en fin ny vecka!
kram Tini

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det lät riktigt smaskigt:)

Dammigt...jotack, jag märkte av det här hemma igår när jag började röja runt...

Kram Annica

Evelina sa...

Mumsigt det ser ut! Här blev det barnens favvo idag.. chokladbollar.. Löjligt gott tycker mamman också.. ;)
Goo kväll!
Kram Evelina

Syster vit sa...

Ja snabbt och okladdigt ska det vara, brukar också göra det så enkelt det går. Fast idag blev det en kladdkaka med nötter och torkade tranbär i, gott gott. Vill också tipsa dig om en utlottning på min blogg av Ramsigns fina emaljskylt.
Kram Liselott.

topdesign sa...

Det låter gott!! Ja det är väl dags att ta tag i dammet under sängarna snart. Skönt när det är gjort.

Ha det fint // Lena

LantlivsAnette sa...

Mums vilken god paj...en sån ska jag banne mig göra nästa helg...
Kraaam Anette

alegni sa...

den är också en av våra grabbars favoritefterrätt!
kolla tårtan min gubbe bjöd på i går när han fyllde år ;)
kram
ingela

Stina sa...

Härligt! Jag gjorde en ananaspaj härom dagen.:-) Kram Stina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag brukar också göra den här varianten ibland!:):) Blir riktigt gott:)
Stor Kram Annelie ♥