onsdag 31 oktober 2012

b a k a

Det är lite meditativt att baka. 
Sätta en deg, ha radion på.
Pyssla med annat medan degen jäser
Knåda och baka ut
pensla och grädda i ugnen
 Känna den helt oslagbara doften av nybakat
Hemtrevligt och en lisa för själen

Bakade kardemummabullar och grova valnötsbröd
Kram på en så här mitt i veckan och sista dagen i oktober.
Ingen bebis så långt ögat når...
blir nog en novemberknodd
A-C





Webloppisen
 är öppen nu igen
Välkomna att kika in den som har tid och lust

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Så mysigt det låter. Det verkar vara många bloggare som bakar idag.
Jag blir sugen att sätta en deg jag oxå :o)
Ha en fin fortsättning på dagen!

Kram Åsa.

lisashus sa...

Åh, jag känner doften ända hit! Jag håller verkligen med dej - det är ljuvligt att baka, med radion på! Precis så är det när jag målar också, fördelen med baket är ju att det blir hemtrevligt med doft och värme dessutom, för att inte tala om att äta godsakerna!
Dina bröd ser verkligen inbjudande ut! Oj, så hungrig och sugen jag blev nu!
Kram
Lisa

Gabriella sa...

Du beskriver den härliga känslan av att baka så bra! Terapeutisk känsla av att knåda degen och ljuvlig jazz så är jag på g=) Så gott det ser ut!

Hajan sa...

Du beskriver precis som det är när
man bakar.Doften är underbar
man saknar aldrig bröd heller när man bakar själv.
Själv blev det bara muffins men 2
olika sorter.Sen kan man pryda den ena sorten med glasyr och annat vackert.
God kaffetår på dig.

Mia sa...

Ja, bullar och bröd sprider en härlig doft och känsla i huset. Ha en fin dag!
// Mia