torsdag 4 oktober 2012

fortfarande

Hej!
 Ludvig är fortfarande väldigt sjuk, 
vi var tvungna åka in till akuten då febern steg och steg till över 40
 och han fick stickningar i hjärttrakten.
 Efter många och långa timmar med undersökningar, provtagningar och VÄNTAN fick vi åka hem
 och nu hoppas vi på att den starka antibiotikan ska vända det här.
 Troligvis har han fått lungsäcksinflammation,
 Hjärtat såg friskt ut i nuläget då vi var oroliga för inflammation i hjärtmuskeln. 
Blir det värre måste vi in akut igen...
T om med Ludvig sa
-mamma jag är rädd!.
och tacka sjutton för det, 
Vi med!!
ja så är det hemma hos oss just nu...
Ni som vet, hur länge brukar det ta för pencellinet att
börja verka?
Började igår morse med tre tabl /dag.
han hade väldigt hög sänka på nästan 90
så det kanske tar tid???


Växthuset ja, var bara ute en sväng här om dagen för att se att
det stod kvar och det inte förfallit totalt där inne.
Men det ser ju nästan ut som i det vore sommar där inne fortfarande.
En korg med trädgårdens äpplen får bli mitt höstfix




Trevlig helg nu alla fina
kramar
Ann-Catrin

13 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Men usch vad otäckt! Hoppas att han snart blir bättre! Kram Mia

lisashus sa...

Usch, så jobbigt för er och för stackars sonen! Det låter oroande och måste vara hemskt med ovissheten!
Hoppas nu att penicillinet verkat och att han är på bättringsvägen!

Så underbart ditt växthus är!
Kramar
Lisa

Anneli sa...

Usch, så hemskt det är med sjuka barn.Man är så rädd och lider så med dem........

2-3 dagar får man nog ge penicillinet i alla fall innan det vänder.

Kram Anneli

House and Garden by Bia sa...

Hoppas allt ordnar sej o att han snart blir frisk!
Jättefint växthus du har!
Önskar dej en fin helg!
Kram Bia

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre!
Mvh Eva_Lina

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch, låter inget vidare. Men antibiotikan gör säkert att det vänder snart... skickar lite krya-på-dig hälsningar från mig.

Ha en fin helg! Kram Marie

Rose Garden Malevik sa...

Hej Ann-Catrin
men jisses,,,,,,,,,jag vet hur det känns när barnen e riktigt sjuka...usch
hoppas det snart bli bra..
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Susanne sa...

I maj i år fick jag lunginflammation och min sänka gick från, 30 till 190 på några timmar för att sedan vända vid 240. När jag sedan fick antibiotika vände det relativt snabbt så jag hoppas och tror att det även kommer ske för din son. Nu har jag andra bakomliggande orsaker som gjorde att mitt immunförsvar var extra nedsatt vilket jag tror påverkade den höga sänkan. Du ska se att han är piggare om ett par dagar!
God bättring /Susanne Linnér

Gabriella sa...

Vad tråkigt att höra! Så otäckt. Hoppas så din Ludvig blir bra snart!
Kram

Mamma C sa...

Finns inget värre en när sina barn blir sjuka. Hoppas nu att det vänder åt rätt håll snart.
Kram Mamma C

Annas skattkammare sa...

Hoppas sonen kryar på sig och att antibiotika gör att det vändersnabbt!
Underbar bild från fina växthuset!
Kram Anna

Hanna sa...

fina bilder.
Hoppas att allt har blivit bättre.
Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan.
kram
Hanna

Lallbacken sa...

Oj vilken fint växthus du har ;) till skillnad mot mitt lilla pluttiga
/mia