måndag 29 oktober 2012

soffa ut fåtöljer in

Hallå där ute i kylan
Fy sjutton alltså vad kallt det blivit.
jag menar det är ju bara i slutet av oktober, 
det kan väl lugna ner sig lite i allafall.
Helgen har varit lugn, ingen bebis,
ingen söndagsbebis som jag hoppades på.
Tänk där kan man inte bestämma inte..
de kommer när de behagar.

Nu ett litet annat huvudbry här hemma
Bilden visar vår soffa vi har stående i en del av
matrummet.
men hej.. vi sitter aldrig där
det är en del av rummet som vi aldrig 
riktigt fått till tycker jag.
Visst den är fin men äh jag vet inte
Nu har jag fått för mig att vi ska ha två sköna
fåtöljer där istället, kanske ett litet bord och'
en riktigt bra läslampa.
Så jakten på ett par fina
sittmöbler har börjat
har ni några förslag?
lamino? chesterfield?
kravet är riktigt bra sittkomfort

Den här soffan ska jag sälja så småningom
Skulle någon vara intresserad av en gammal "gustsoffa"
så bara att tjoa till.

Ny vecka nya tag och jag måste jobba nu
Kram så "ses" vi snart igen
Ann-Catrin

4 kommentarer:

Annas skattkammare sa...

Hoppas att bebisen kommer snart, väntan är ju nästan olidlig sådär i slutet! :) er soffa är så fin, men det är klart, kanske mer praktiskt med fåtöljer om man ska läsa. Lycka till i sökandet! :)
Kram Anna

lisashus sa...

Så spännande med bebisen! Den kan kanske ta lite tid på sej om det är första gången!

Soffan ja - jättefin och vackert med alla kuddar men säkert mera användbart och bekvämt med fåtöljer! Chesterfield är ju jätteläckra - eller gamla clubfåtöljer i lite nött skinn. Annars - IKEAS svarta korgstol "Storsele" som jag tycker så mycket om! Har även en Lamino med fotpall som jag älskar!
Lycka till!
Kram
Lisa

Anci sa...

FIn soffa, lite sugen är jag allt :)

Kram
Anci

Linneagården sa...

Snyggt!
Lycka till med det "nya livet" som nog snart dyker upp ska du se.
kram
//m