fredag 7 maj 2010

bulbs & seeds

Den här fina lådan från House Doctor står bara och väntar att få flytta ut i mitt nya växthus.
vet inte om jag just kommer att ha fröer och lökar där i men den var så dekorativ och kommer att passa fint där ute.
Taket är nu lagt äntligen och det är lite småmeck kvar (eller rättare sagt rätt mycket) innan inflyttning sker.
Golvet/underlaget står närmast på tur.
Tänk vad man kan längta att få börja ställa ordning där inne... har ännu inte köpt något särskilt dit ut utan vill känna efter när det är klart så jag inte förhastar mig..har ju liksom en tendens att ha något bråttom ibland..
Anders är där ute en stund varje kväll men det tar tiiid!

Innan maj är slut skulle jag i varje fall vilja ha det klart...vi får väl se hur mycket det hinns med..
vi får hoppas på bättre väder än de förutspår i helgen.. så kallt ju..och blåsigt

Trevlig helg och kram på Er
Ann-Catrin

10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken jättefin låda, den kommer att passa perfekt i nya växthuset!

Jag förstår att du är lite otålig, men visst - allt har sin tid!
Hälsningar och kramar från torpet!
Lisa

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åååh vilken villha låda !!
Hoppas du inte blåser bort i helgen nu !!
Kraam/Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp....

Vilken blåsdag som NallePuh säger....kallt i luften som bara den.Tror aldrig jag frusit så som denna vinter/vår....kan det ha med åldern & göra oxå tro.Det drar liksom om axlarna.min mor sa alltid " vänta du tills du blir äldre & det drar runt axlarna"...nu är jag där, bär nu tjock tröja & väst...hihhihihihiii..

väntar oxå med spänning på ert växthus...
underbar låda!

Ha en underbar helg!

Kramizz nilla

Bodil sa...

Jag ser verkligen fram mot att få se bilder på ert växthus. Skall bli så spännande!!
Kram Bodil

Mamma C sa...

Vilken fin låda att ha i växthuset. Här har man nästan både regnat och blåst bort när man har varit ute.
Kram mamma C

StrandviksVillan sa...

Lyckliga dig som har växthus på gång!
Mina tomatplantor står inne vid fönstret, vet inte ännu var jag ska ha dom i sommar... :S

Trevlig söndag!

Anonym sa...

Läcker låda! Låter mysigt med ett växthus. En vacker dag ska även jag ha ett där jag kan sitta med ett glas vin i goda vänners sällskap och njuta av alla växter :) Tack snälla för den jättefina kommentaren inne hos mig. Det värmde! Kram Sofia

Lindasblommorodesign.blogg.se sa...

Väntar med spänning på att få se hur ditt växthus ser ut;)

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
hoppas du haft en toppen helg.
Du, jag tänkte på en sak....vart bor du någonstans??? Om man får fråga det?? Utanför Stockholm bor jag också och det e nämligen så att jag och älsklingen ska gifta oss nästa år och jag tittar runt lite efter catering firmor.
Kram, Nina

Rosor och Spetsar sa...

Lådan var ju jättemysig och vad härligt att få längta till ett eget växthus.
Skulle vilja ha ett, kanske inte för att odla i men kanske ha lite ömtåliga växter o ett exra uterum.
Blir spännande att se bilder nä ni är klara
Ha en fin vecka
Kramar
Annelie