tisdag 4 maj 2010

pudra med stil

Hallå där!
Nu är jag hemma efter ett en härlig helg i "swinging London"
Vi har bara strosat runt, ätit, fikat, sett på musicalen Dirty dancing, druckit afternoon tea och shoppat.
Inga tider att passa bara gjort det som fallit oss in... det är livskvalité för mig.-- men hips haps är man hemma igen och allt känns med ens som en dröm..

Se ni vad det här är.. är det en mugg.. hmm

ja mugg kan man väl kanske ha den till med men det är ju en puderburk.....
visst är den väl bedårande söt, jag köpte den på Cath Kidston i London,
Min nya rosbakform som jag såg hos Anette blev jag så förtjust i...
jag blev bara tvungen att köpa en till mig med..inte från samma ställe, jag har så trångt i skåpen att jag behövde en i silikon som man lätt kan "knöla" in..
jag tycker inte det kändes annorlunda att göra i den och resultatet blev precis som vanligt.. dock ska jag nog göra en större sats (kanske en halv till) nästa gång så man får ännu mer höjd på kakan.
mmmmmmmmmmmmm
Kramar från puderfian
Ann-Catrin
nnnnn
Nu har jag öppnat upp min webloppis igen..kika in vid intresse och mån av tid

16 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

London låter helt underbart!! För att inte tala om Dirty dancing! Vet du om det finns Sverigeplaner för den än???

Mysig i blommigt, precis det man behöver nu i vårsolen!

Kramar till dig!

Anci sa...

Det låter så härligt med resan !!! Nu blir jag resinspirerad :)

Kakan blir ju jättefin i den formen.

Kram
Anci

simplicity sa...

Makalöst vacker! och kakan, kan man få smaka??? ;) Ååå så fin o härlig din blogg är. Kram kram Jannice

Tulipa sa...

London..längtar alltid dit!

Köpte rosform igår, men till muffinsstorlek. Har dock inte hunnit baka, ser ju så snajsigt ut!

Kram Mariette

Mamma C sa...

Vilken fin kaka det blev, puderburken var söt.
Kram Mamma C

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken rolig resa ni har haft..så underbart !!
Och vilken fin puderburk..
Jaa, visst var det roligt att baka i rosformen, lyxigt på nåt vis..
Ha det gott
Kraaam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vad är det med dej och London ??? Du är ju jämt där , nu måste det väl ändå vara min tur ;-)
Vilken pudrare schnygg !!
Kraam/Lotta

LOPPISLIV sa...

Ohhhh London vad mysigt det låter, afternoon tea och musical, kan det bli bättre? Och lite shopping på det...lovely :-) Puderburken är bedårande söt! Kram på dig //Paula

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesöt puderburk!

Kram Annica

Annas skattkammare sa...

Hej Ann-Catrin!! Låter som en härlig helg i London! Vilken fin puderburk! Och kakan ser mumsig ut!
Kram /Anna

signerat 71 sa...

Hej, hej,
så mycket härliga saker du säljer!!! Kram J

Evelina sa...

London, låter helt underbart! Kan tänka mig att Dirty dancing var fantastisk också!
En söt lite pudermgg du fick med dig!!

Kram på dig!
Evelina

alegni sa...

jag önskar jag kunde ha joinat er i london!
cath kidston har så mycket fint. man kunde köpa hem hela affären...
kram
ingela

Anonym sa...

Låter härligt att få ha strosat runt i London. Söt puderburk! :) Kram Sofia

Elzie sa...

Åh har ni varit i London igen? Jag låter väl inte avundsjuk? Inte då! Men jag skulle gärna krupit ner i nån av väskorna och följt med, haha.
Jättesöt puderburk. Och praktisk också med handtaget.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Gardenhouse sa...

Hej!
En så trevlig titt jag haft här!
Så kul med en resa till London, där lär det ju inte vara en konst att shoppa kan jag tro. En så söt ströare.
Termosen var ju så gullig.
Tack för titten.
Kram Sussi