måndag 10 maj 2010

konst (igt)

Båda mina döttrar studerar konst.
Och då får man som förmån att vara både delaktig men framförallt se all underbar kreativitet, ja de mest fantastiska skapelser på olika vernissage och utställningar.
Nu senast var vi på yngsta dottern Evelinas avslutning.
Jag valde bara ut en sak som jag gärna vill visa... tycker den var så himla söt.
Får jag presentera Evelina som stickar sin egen puppa




Ja så var puppan färdig!

Här hänger hon som puppa i vårt träd och väntar på vår

Så här såg det ut på vernissaget där den hängde.
nnnnnnnnnnnnnn
Som mamma blir man så stolt när ens barn är så duktiga och jag undrar ständigt.. vad får de allt ifrån..jag menar hur kommer man på allt.. min fantasi sträcker sig inte längre än en nedkladdad blomma på ett papper när jag ska rita.
Men det är ju så.. vissa har det där i sig och andra inte.
Och Evelina.. DU har DET ((bäst naturligtvis hihi)
mmmmmmmmmm
Igår var det en sån härlig vårdag i Stockholm,, och faktiskt lovar den här dagen fint med..klarblå himmel och jag blir så himla glad för det.. nu stundar helg och vi ska fixa med växthuset, eller rättare sagt Anders om sanningen ska fram, jag står för hejjarop och hantlangning
.
Stor kram på ER
Ann-Catrin

4 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Man blir ju så stolt över sina barn när dom har skapat något - ända från den första teckningen eller stentrollet och att dessutom få vara med på utställning, det är inte dåligt jobbat det!
Verkligen kul med puppan, vilken fantasi!

Ha det bra!

Lisas torp sa...

Åh, det måste vara jättekul att få följa dem! Jag kan tro att det är spännande att se alla kreativa idéer!
Vilken jätterolig och tänkvärd grej hon hade gjort din Evelina!
Tala om tålamod, att sticka en sån sak! Himla kul idé!

Kvar på torpet och idag är det sol men kallt i luften, frost varje natt!
Ha en skön och härlig helg!
Kram
Lisa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt med konststuderande!
Men att den håller, när den hänger i ett träd är fantastiskt tycker jag... Nu såg hon ju väldigt smal och lätt ut... men ändå...
Härlig fantasi!
Kram
Marie

Anonym sa...

THAT IS "ARTE??????HIHIHI