tisdag 18 maj 2010

lekstugeinspiration..

Vår lekstuga används inte längre, varje år är det alltid någon eller några som frågar om vi vill bli av med den så kan de gärna ta över den lilla stugan.
Men på något vis har den blivit ett med vår trädgård, går man förbi på gatan så ligger den där i blickpunkten och jag skulle nog sakna den jättemycket om den var borta!
Så varje år trots att det var många år sedan den användes städar jag ur den på våren och ställer saker på plats.
Knäppt... ja kanske lite med jag tycker den tillför trädgården en äldre charm och det tar så lite av min tid för att få den iordningställd.
Oftast blir ju överflödiga utrymmen gärna en förvarinsgplats för massa bråte... men nej här ska det vara fint tycker jag!
kanske kan det vara inspiration till er alla som bygger eller inreder lekstugor nu för fulla muggar.
I eftermiddag ska jag ta fler bilder, men här kommer ett litet smakprov




Anders byggde det av spillvirke han fick ta från Globen när det bara var ett bygge där..så ni kan tänka er hur många år sedan det var
Som sagt... jag tar fler bilder om ni har lust att se..
kramar
A-C

11 kommentarer:

Hannis sa...

Men vad gulligt!
Det är hög mysfaktor med lekstuga på tomten.
Och så får man leka lite med inredningen trots att man är vuxen=))

Kram Hannis

Lantliga drömmar sa...

Den söta lekstugan hade inte jag heller plockat bort, underbart ! Nilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen den är ju bara helt bedårande!!!! Där hade jag kunnat flytta in: ) Mari.

alegni sa...

ni ska absolut inte göra er av med lekstugan - ni måste ju tänka på eventuella barnbarn också. tänk, vad glada de skulle bli över en sådan skatt!
solskenskram
ingela

Vita små hjärtan sa...

Men så gullig liten stuga... Den kan ju bara stå där o pryda sin plats!
Kram Agnetha

SWEDISH HOUSE sa...

DONT EVER PART WITH IT!!
It's a childhood monument or folly in your garden...it wont be long I am sure and grandchildren will come along...
It's beautiful...I WOULD LIKE TO LIVE THERE hehehe!
Kram Julie x

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Jag är en av dem som är på jakt efter en lekstuga, eller gärna 2-en hem och en till torpet. Din lekstuga är verkligen underbar, så jag kan förstå att du inte vill bli av med den. Den dagen du får barnbarn, om MÅNGA år ;) så kommer de säkert älska att leka i den.
Hoppas att du får tid att njuta av värmen,
kram Maria

Susanne sa...

Hej
Vilken fin blogg du skriver.
Tänker på dig:)
Kramar Sussi

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Åhh de e så fint , tänk om vi får upp en lekstuga innan Lillan börjar gymnasiet .....
Ha,ha jag var ihop med en kille som var med och byggde på globen det var ju över tjugo år sedan ....
ja jisses va tiden går .
Ha det gott i värmen !
Kraam/Lotta

Mamma C sa...

Vilken söt liten stuga, vill gärna se mera.
Kram mamma C

Annas skattkammare sa...

Har beundrat er lekstuga många gånger förut och den blir en stor inspiration för mig den dagen jag själv ska bygga en till mina små.. =)
Kram /Anna