fredag 14 maj 2010

ett rum i trädgården

ja inte är det klart vårt växthus.. eller rum i trädgården... för egentligen är nog inte betoningen på växter som kommer att dominera där inne...även om det kommer att grönska en hel del.
men ett extra rum i trädgården för mysiga stunder ska det bli
I helgen ska det målas på utsidan och i veckan ska "golvet"läggas.
Tänk när dagen kommer för inredning..ojoj så roligt det ska bli.

Våra gamla dörrar som ursprungligen kommer från vårt hus är ingången. Speglarna upptill är urtagna för att få in maximalt med ljus. Anders har gjort fina spröjs själv

Allt är gjort för hand, ni kan tänka er alla småfönster som måste till... det är gjort på enbart gamla fönster och Anders har skurit till och gjort alla små själv av gamla karmar..mången svordom har hörts.. för jag vet inte hur många glas som gått sönder på vägen...


Invändigt ska det inte målas, vi bevarar alla fönster som de är, slitna och med fin patina.
Även alla hakar och lås sitter kvar för att bevara känslan.
nnnnnnnn
Nu ska det som sagt målas i helgen, det är ju så knepigt när man ska måla... behöver ju vara torrt väder ett par dagar...så nu får vi hoppas på vädergudarna.
nnnnnnnnnnnnnn
kramar
Ann-Catrin


16 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Oj, så fint det blir! Det har ni gjort väldans bra...
Ska bli kul sen att se när du inredd det klart.

Ha en fin fredag! Kram Marie

alegni sa...

ojojoj, jag ryser när jag tänker på hur fint (d.v.s. ännu finare än nu) det kommer att bli när det är klart!
vi har också en massa gamla fönster på uthusvinden i skärgården. jag har nämnt det här med växthus några gånger för att låta tanken få gro i lugn och ro inne i makens huvud ;)
kram
ingela

Fröken Piff sa...

Men hjälp vad fint! Vad duktig han är din man:) Kan tänka mig hur underbart det kommer bli när det är färdigt med härlig inredning! Det är ju drömmen att själv få ha ett växthus gjort av gamla fönster, tror inte min kille är så sugen på att bygga det dock, haha!

Trevlig helg! Kram Charlotte

Fröken Piff sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lisas torp sa...

Åh, så härligt det ser ut att bli! Och att bara gå där och fantisera och vänta på att få inreda dessutom - vilken känsla!

Nej, där är jag nog som du - det där med växterna skulle nog bli det lilla - samvaro däremot i ett sånt vackert glashus!
Så fint med alla spröjsade rutor i olika utförande! Så duktig han är din Anders - hälsa honom det!
Ha en härlig fredagskväll!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Åhhh, så tjusigt. Vilket jobb han har gjort. Vi får ta och dansa soldansen. Ha en skön helg.
kram mamma C

bakom berget sa...

Åh...tänk så många sköna sommarkvällar ni kommer att sitta där. Det är ju så härligt med ett extra rum ute.
Ni har verkligen gjort det bra!
Trevlig helg! Åsa.

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Hallå där,
men oj vilket projekt och vilken pärla till karl du har då som gör ett sånt toppen jobb. Ska bli kul att se bilder på det färdiga resultatet. Ha en kanon helg.
Kram, Nina

Anci sa...

Åh ! Jag kan bara säga Åhhh.... ! Det blir nog fint det där.

Ha en skön helg

Kram
Anci

Johanna - vackra skyddsänglar, personliga namnsmycken sa...

Glöm inte bort MORS DAG!

På http://item.blogg.se kan du beställa en vacker stel armring med graveringen "mothers ans daughters share an everlasting bond" vilket med svensk översättning blir "mödrar och döttrar delar ett evigt band" - ett fint armband att ge till din kära mamma i mors dag present!

ALLTID GRATIS FRAKT & SNABB LEVERANS!
100% positivt omdöme från kunder

http://item.blogg.se
Items by Johanna

ColonialEast sa...

Ser ut att bli hur fint som helst!

Tulip sa...

Å så utrolig flott det blir. Nydelig veksthus. Så flink mannen din er...tror jeg må vise bildene til min mann! hehe

Klem

Rose Garden Malevik sa...

Oj,,,,,,det kommer bli kalasfint när det är klart....
Håkan

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt! Det kommer bli så fint i färdigt skick, det ser jag det:)

Kram Annica

Millas hem sa...

Spännande med nya ord!=)

Tror jag det att vissa av glasen har gått! Trist, men förmodligen ofrånkomligt när det är så många rutor som ska sättas in!
Det kommer att bli kanonfint, det är ett som är säkert iallafall!

Kram Camilla

Maria renoverar sa...

Hej!
Vilket jättefint växthus. Fönstren är ju underbara. Jag gillar att ni bevarar dem som de är...
Läste om dina döttrar. Jättespännande och vilka talanger de har! Visst blir man stolt! Min son har just sökt till arkitektutbildningen (finns på 5 orter i landet och är mycket svårt att komma in). Han har just tagit sig förbi första uttagningen (estetiskt prov) och ska snart ner till Chalmers och göra fler estetiska prov på plats där. Gissa om man håller tummarna...

Ha en bra vecka!
Hälsningar Maria