söndag 16 maj 2010

ett bygge

får man nog ändå forfarande kalla vårt växthus.
Det går framåt absolut.. men ni vet när det börjar närma sig slutet och det fortfarande ser rätt skräpigt ut så är det lätt att misströsta.
Ohh man vill bara forcera men vet med sitt sunda förnuft att det är viktigt att det blir rätt gjort från början då det ska hålla för att stå ute år efter år.



I Stockholm har vi haft sommar, i varje fall i lördags var det rent fantastiskt varmt och soligt,
Vi har varit ute konstant och jag var bara tvungen att köpa en ny söt vaxduk till bordet på altanen,
det blev en prickig sak från Au Maison och jag blir glad av att bara se den, passat så fint ihop med de rosiga dynorna.
Vi har sagolikt väder idag med...gud så man njuter nu... kan se på våra fruktträd att de nog slår ut den här veckan, vi ligger alltid lite efter där då vi bor precis vid en björkallé och det skymmer lite men nu ser jag att det är på G
kramar
Ann-Catrin

11 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, så fint ert växthus blir!
Ja, så härligt det har varit de senaste dagarna!
Er trädgård ser helt ljuvlig ut och den fina duken passar ju så perfekt nu i försommarblomningen!

Ha en härlig dag!
Kram
Lisa

Lantliga drömmar sa...

Underbara bilder. Här får det bli ett härligt växthus nästa år. Har alldeles för många projekt på gång. Nilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbart !
Jag kommer i sommar och slafsar på din prickiga vaxduk och njuter av allt ditt vackra ;-)
Kraam/Lotta

blomsterboden i skanör marie sa...

vad jag blir avis på dig när jag ser ert underbara växthus:)
ska du ha det att odla i eller bara som mys, eller tom både och?? ha en skön måndag, kram marie

Annas skattkammare sa...

Såååå fint växthuset är Ann-Catrin!! Skönt att det börjar närma sig slutet på bygget! Ohh så avis jag är på ert fina väder- här hade vi tio grader och regn igår eftermiddag.. men i lördags var det varmt och skönt. Fin vaxduk!
Kram /Anna

Elzie sa...

Här är det då inte det minsta vårlikt när det gäller temperatur och värme. Regn och rusk hela långa helgen, förutom en stund innan vi skulle åka hem igår!! Kan man kalla det rättvisa? När Norrland har 26,8 grader och vi under 10, haha.

Ert växthus är jag så avundsjuk på så om du bara visste. Vill så gärna ha ett, men frågan är var jag ska placera det så det inte står ivägen för bilbanan gubben har på tomten!

Ha en bra fortsättning på dan.
Kram Elzie

Mamma C sa...

Det blir jättefint ert växthus. Ja, nu har vi haft underbara dagar.
Vaxduken var sommarsöt.
Kram mamma C

lottens vita och gröna sa...

ohhh så himlans känge sen jag skrev, jag är bara sämst på det...guuuu ditt växthus, sååååååååååååååå fint ohhh wowwow!
må väl going i värmen, varmkram lotten

emilias gömmor... sa...

Jättefint växthus! Väldigt läckert...

Kram Mimmi

Vita hjärtan sa...

Ert växthus kommer bli precis huuuur fiiiiint som heeelst....!!!! :)

Kram Annemari

alegni sa...

växthuset är så fint!
här har maken också så smått börjat tala om växthuset jag vill han ska bygga, men det blir nog inte av i år. i sommar har vi som projekt att tömma huset i skärgården, och det blir jobbigt, det!
ha en solig onsdag!
kram
ingela