fredag 28 maj 2010

vid stigens slut..

skymtar man vårt växthus, äntligen så gott som klart halleluja!
Tanken var att inflyttningen skulle skett förra sommaren men då skadade sig Anders sig svårt i en cykelolycka så det fick av naturliga skäl flyttas på framtiden.
men denna vår har min nu "enögda" sambo varit så enastående duktig och byggt klart.
Många sena kvällar har han stått där ute i halvmörkret och snickrat, och skurit ut glas..ni kan bara tänka er alla lister sen runt allt... hualigen ett sånt jobb!
Idag ska den "stora" inflyttningen ske tänkte jag...
men det är uselt väder i Stockholm och jag har hur myckat annat också att gör att jag blir rent av stissig här..
Mamma fyller nämligen 70 år imorgon och vi ska ge henne en heldag...


stolar ska ut

en enkel träbänk är redan på plats

en gammal spiklåda som jag tänkte ha kryddor i.
nnnnnnnnnnnnnnnnn
Nu ska jag jobba en sväng och sen ska det bakas jordgubbstårtor och fixas inför mammas dag imorgon... och växthuset och.... gud vad jag vill hinna med allt!!
mmmmmmm
En stor kram till Er
A-C

11 kommentarer:

Designing good life - Sarah sa...

Vad roligt! Hoppas att vädret blir bättre till helgen så att ni kan njuta lite.

bakom berget sa...

Va härligt att äntligen få inviga ert fina växthus! Ha en härlig helg!
Kram Åsa.

Hem och Lycka sa...

Å så vackert! Hur är det med Anders nu? Minns så väl den hemska olyckan och så svårt han skadade sig.

kram Mia

junhe sa...

vad mysigt...skulle också vilja ha ett gammalt växthus att inreda!!!
ha en skön helg/ kram junhe

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

ååå så fint det ser ut!vilket jobb ni har gjort...

Här håller vi på med en glasveranda.Ska bli så härligt när det blivit klart...

Kramizz Nilla

Villa König sa...

So great. I love this chair. Hugs Yvonne

Mamma C sa...

Det ser så fint ut, hoppas på bättre väder och att värmen infinner sig. Ha en fin och trevlig helg.
Kram mamma C

Tulip sa...

Håper vi får godvær, sånn at vi kan kose oss utei hagestolene!

Nydelig lekestue du viser i et innlegg under, så utrolig gjennomført vakkert! Skulle nesten ønske jeg var 4 år og kunne leke der inne!

Klemmer fra meg!

Mitt hvite hus sa...

Ååå så bra at vektshuset er ferdig...må være kjempekjekt å flyyt i9nn der...


håper dere får en fin fin dag med din mor i morgen O=)

Vita små hjärtan sa...

Vad mysigt, så vackra bilder!
Ha en mysig söndag!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Åh vad härligt att få ett växthus. Mysigt att kunna sitta där och kura en tidig vårdag eller sen höstkväll. Hoppas 70 årsfirandet gått bra. Kram Sofia