fredag 16 maj 2008

Bevis...jag är kreativ...inte alls hysterisk

Min fina bloggvän karin i Villa grå... ja hon har tänkt på mig, hon har tänkt och givit mig en sån fin utmärkelse..precis i rättan tid. när nu mina barn tycker att jag är en hysterisk mamma som har svårt att sitta stilla på sin bak och bara vara..ja då kommer den här utmärkelsen som en skänk från ovan.. tack söta du.. den värmde!.. Och alldeles nyss fick jag en till likadan.. från Plejkas Änglahem.. .. du är bara så underbar och jag är så glad att jag har dig som bloggvän .. både du och Karin ger sån fantastisk ínspiration i form av härliga bilder och fantastiska texter..
TACK!!


Jag vill ge den vidare naturligtvis... och den lämnas med varm hand till
DRÖM OCH VISION
ME AND ALICE
NJUT EN SMULA

Ann-Catrin + Greengate = Love. Jag skämde bort mig själv för några veckor sedan och köpte muggarna jag gått och tummat på en lång tid. En ren njutning att få duka upp med dessa, så här mysigt hade jag förra helgen.. i solen i trädgården
Vi har syrener precis utanför dörren.. de doftar härligt nu... Äppelträden står sig fortfarande.. nu när det blivit så kyligt ute lär de väl nästan bli konserverade!!

SPÖREGN i Stockholm... sonen har friidrottstävlingar ute.. dottern har mösspåtagning också hon ute... men snälla have some mercy..PLEASE!!!

KRAM ni alla kreativa underbara bloggisar.. verkar som vi alla är av samma skrot och korn....
men snälla visst får vi mycket gjort i allafall!!

Ann-Catrin

39 kommentarer:

Anonym sa...

Först...jättegrattis till den fina utmärkelsen du fått och är väl förtjänt av!!
Sedan...Oh, vad glad jag blir...en utmärkelse! Det värmde ända in i hjärteroten! När man sitter ensam och arbetar kan man ibland tvivla på sig själv och sin förmåga...man är liksom inte med i systemet.
Jag bugar och bockar kära bloggvän...
Vilka ljuvliga koppar du har inhandlat, är det jordgubbar som skymtar på bilden...ser hur som helst väldigt somrigt och inbjudande ut...
Vad trist med regn när dina barn (läs ungdomar) har så mycket utomhusaktiviteter på gång...vi har strålande sol idag också men det skall visst bli regn imorgon en stund...
Kära vän du är inte hysterisk...bara otroligt effektiv och drivande med utsökt smak...en underbar vän som jag är så tacksam för att ha mött!
Kramar i stora lass,
Bella

Änglahem sa...

Men lilla vännen min....du hysterisk?? Näää...det har dom fått om bakfoten din barn!

Effektiv som sjuttsingen tror jag närmare bestämt att jag skulle vilja kalla det...med en underbar smak!...se bara på dina söta muggar, tror du jag har suktat efter dom eller?...nu blir jag grön här....*häpp*

GRATTIS TILL UTMÄRKELSEN!! Psst...det finns en till inne hos mig att hämta.

Ska se vad jag kan göra med att skicka upp lite värme...solen kanske vi kan dela på iaf...Jag ska gå ut och puffa och stånka en stund, låt mig veta om det hjälpte!*fniss*

Ha en härlig helg!!
Kramaar, Ulrika

Lallis sa...

Kul med utmärkelsen:)
Din sida är underbar tycker jag!
ha en fin helg.
kram lallis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Godmorgon!

GRATTIS TILL AWARDEN !!!
Väl förunnad....

Så mycke fint du bjuder på som vanligt.I love greengate tooooo.....

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till dina utmärkelser! de är du verkligen värd med allt fint som du visar och dina härliga inlägg :)
Åh har du köpt de där fina greengate muggarna?! Jagälskar Green Gate! De har så mycket fint!
ha en bra dag.
kram!

Malin - I min trädgård sa...

Grattis!

Åh det gjorde du rätt i som unnade dig de fina Greengate - underbart!

Ja vi hopaps på uppehåll.

Kram!

alegni sa...

den utmärkelsen förtjänar du verkligen!
själv har jag shoppat loss på hemtex idag. man måste ju passa på när allt är till halva priset ;)
ha en skön, varm helg!
kram,
ingela

Nettan sa...

Grattis till dina utmmärkelser x 2!
Underbara bilder & dom där Green Gate muggarna är så fina, vill ha, vill ha.. ;0)!
Ha en Skön Helg..
Kram Nettan

Sara sa...

Hejsan
Vilka ljuvliga muggar, dem vill jag också ha. Men jag har shoppat alldeles för mycket den här månaden. Grattis till utmärkelsen!
Kram Sara

me and alice sa...

Hej A-C!
Tack snälla du! Du e´då för go!!!
Vilka underbara koppar du köpt. Passar dig som handen i handsken. Både jag och Alice har kollat in dom... Allra mest vill vi ha skålarna som e prickiga...
Puss o kram skumbanan!!!/ Susanne :0)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilka helt underbara bilder och det ljuvligt dukade bordet med utsökt porslin!!! Men, jag gav dig ju utmärkelsen också ju!!?? Fast jag har tagit bort listan fr sidan i min blogg nu... Ha en riktigt skön helg, trots bakslaget i vädret!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...blev lite osäker om jag hade glömt att nämna det men det står under ditt lekstugeinlägg där jag har lämnat två olika kommentarer... men det gör inget vännen men jag ville bara du skulle veta att jag hade utnämnt dig med!! ; ) Mari. ( Hade din blogg blnad några andras i sidospalten ca en vecka på min blogg...)

Jessika sa...

Grattis!
Tack för dina komplimanger. Visst hittar man på massor med ursäkter för att få handla fina saker, jag gör det hela tiden.

Ja, regn i Stockholm + kallt på morgonen. Min son är också på friidrotts tävlingar i dag. Tvingade med honom både mössa, regnställ och stövlar, det var ju bara 3 grader + regn när jag kom hem i morse (jobbat natt). När jag vaknade till vid 12-tiden så var det ju soligt, stackars barn, tvingat med en massa prylar.

Tack för en inspirerande blogg

My Lovely Things sa...

grattis till utmärkelsen!!
ja du strör sannerligen inspiration runt dig..Ditt vackra ute rum är så fint och ditt växt hus ja allt du gör inspirerar..

Här har det vart bra väder hela veckan..inte riktigt så varmt som i helgen men soligt och gott..trodde att det skulle bli regn denna veckan..men det blev det inte..

Hoppas att det klarnar upp så ni får fint väder nu när ni har så mycket på gång..

Ha det så gott..
kram anna

C De-sign sa...

Grattis till utmärkelsen!! Ibland kommer saker i rätt ögonblick......!!!!!! Underbara bilder du visar.... Njut av fredagskvällen!! Kram fr C

Majas mammelucker sa...

Grattis till din utmärkelse..det är du värd vännen...jag i bland kan dom tro att man är smått hysterisk bara för att man far fram och skrotar runt..dom har inte förstått poängen med det hela..kommer med åren..hi.hi..
oj vilka söta koppar drick och njut..fina sommar bilder du visar ..det är mitt första olivträd..vi får se om jag lyckas med det..ha en skön helg!!
Kram Maria

Jenny Oak Fae sa...

Grattis till utmärkelsen!!!

Roligt att du tittade in på min blogg, din egen blogg är verkligen fin!

: )

Kram & trevlig helg!

/ Jenny

<3

Mamma C sa...

Grattis till din utmärkelser. Det är en fröjd att titta in på din sida. Ha en bra fredag
Kram Mamma C

Gårdsromantik sa...

Auck - greengate är verkligen vackert - är de dyra muggarna?

Kram Maud

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Jätte jätte grattis det är du verkligen värd!
Ville bara kika in och önska dig/er en trevlig helg!
Bamse Kram Petra¨
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Anita sa...

Absolutt kreativ!!!!! den kurven ble såå nydelig!!! Vil ha!!! Og krusene er jo også sååå vakre!! Så sommer begge deler!! Blir gjerne med på piknik, jeg!! Ha en flott helg! KLemmer!

Färjtorp sa...

Men åhh vilka underbara sommarbilder du visar! Blir helt salig...
Och muggarna, jättefina!!

Trevlig helg på dig
Kram Johanna

Anonym sa...

Vad fint du gjorde med korgen. Kan riktigt känna hur du flänger fram från det ena till det andra. Sänd ett litet paket med energi från dig till mig jag behöver verkligen en hög dos av det just nu.
Vill sååå mycke men orkar så lite.
Ser så härligt ut med blommande träd, här har knappt björkarna slagit ut.
Ha det så gott och fortsätt fläng på det låter så härligt det du berättar.
Kram ewa

Grindelunda sa...

Vilka underbara muggar. Ser riktigt frestande ut i grönskan. Passar bra med en god fika där kan jag tro :)

Och äppelblommen står i full prakt, så vackert.
Ha en skön helg önskar gunilla

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! stooooooort grattis till dig, du är en av de kreativaste, skulle ha en hel skpopa av såna här utmärkelser!ja en skulle nog kalla mig hysterisk när andan faller på går det undan, jag kallar det passion...

mmmmmmm vilka ljuvliga muggar!

varmkram lotten

Himmelbit/Njut en smula sa...

Åhhhh TACK!! Vad glad jag blir!! Vad gullig du är! En perfekt avslutning på kvällen för min del *superglad*.

Ha det toppen-toppen!
Kramar!!

Hulda sa...

Gratulerer med awarden! Det er jeg som har laget den, veldig artig å se at den er rundt om på svenske blogger også nå. :) Supersøte GreenGate-saker du har. Jeg har også endel ting i akkurat dette blomstermønsteret. Nydelig!

Snusilus o Sannibus sa...

Grattis till utmärkelsen! Mmm Greengate har mycket fint! Härliga bilder också! Ha en trevlig helg!
Kram, Susanne

Lisas torp sa...

Hej och GRATTIS till utmärkelserna - de har verkligen hamnat rätt! Så fint som du har det och som du alltid delar med dej från din underbara hem!
Vilka härliga sommarbilder du visar!

Ja du, vilket himla väder va! Jag är på väg till torpet och det bara regnar och är kallt!
Vi var också ute igår em. men solen kom ju till slut, även om det var kyligt! Vilken tur!
Hoppas att mösspåtagningen och idrottsevenemanget fick lite sol!

Ha en skön helg!

Kram
Lisa

Anonym sa...

Ja det är så kul! :) Idag ska jag åka till en ganska stor stad, och där finns det en jättestor loppisaffär! Så sen blir det nog en massa bilder på min blogg kan jag tänka mig :)

Jättefina muggar!
Ha det bra! Kram, Kristina

Maria sa...

Grattis till utmärkelsen, den är DU värd!!

stina sa...

Grattis till din fina utmärkelse!!
Efter att ha sett din fina korgförvandling så borde du fått minst 20st !!!
Jag måste nog också skäma bort mig snart med sånna där fina muggar!
Kram Stina

Marie sa...

Grattis till utmärkelsen, du förtjänar den verkligen!
Underbara trädgårdsbilder och muggarna från Greengate är ju helt ljuvliga!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Staket & Designkonsulterna sa...

Grattis till utmärkelsen...den är du värd. Du visar alltid så mycket fint.

Synd att värmen försvann, kallt och regnigt.

Ha det bäst...kram Annelie

Glitter och Marsipan sa...

Stort grattis till utmärkelsen,den är du verkligen värd.
Så mycket fina bilder du visar idag.
Ja,tänk om man kunde styra vädret,bara litegrand,i alla fall vid speciella tillfällen.
kram Anette

Lilla Blanka sa...

Grattis vännen till utmärkelserna, du borde få en hel hög av sånna, för du är kreativ och din blogg sprutar fram en massa härlig inspiriation åt oss :)!
Dagens bilder är ljuvliga...som alltid!
Bamse-Kram vännen
Mia

junhe sa...

härliga muggar du skaffat, jag gillar oxå greengate och njuter av mina muggar här hemma =) ha dt gott/ kram juhne

Anonym sa...

Hello!

Första gången jag är inne på din blogg. Gillar ditt inslag om helt hysterisk, såå tycker mina barn om mig med. Jag känner verkligen igen mig, iblande blir det lite mycket helt enkelt :))

//Lena

IKT i min vardag sa...

Grattis, både till utmärkelsen och Green gate-inköpet!!! ;-)

Så fin den där hängaren var i dotterns rum, ursöt.

Kram