torsdag 29 maj 2008

Växtkraft!

När man går på vår lilla gata är det det här man gluttar in på.
Sidan på vårt hus och där man kan se vår utbyggnad! ... Så mycket som vä'xer just nu.. och ogräs är faktiskt vackert det med..ibland i allafall! Tusenskönor... ogräs kanske men ack så vackert! Löjtnantshjärta Kommer aldrig ihåg vad de heter..men rådjuren gillar dom inte i allafall Maskrosor... jag ids inte rensa bort alla.. kör över dom med gräsklipparen istället..och så är de uppe igen nästa dag!! Rabarbern är manshög nu.. och vackert blommande Smultron... Trädgårdsklint...ojoj oj vad jag har slitit med dessa.. de har en tendens att sprida sig ofantligt..nu har jag den bara på en liten begränsad plats..och där är den riktigt fin! Hundkex... jag bara älskar hundkex... så fint i sommarbuketter! Mårbacka när den är som bäst..

Idag har jag en studentleverans.. när den är klar är jag ledig...HELA HELGEN!!!..
ska bli så skönt och vädret är ju helt oslagbart..rena rama medelhavsvärme!!...
Nu kan jag bara hoppas att vädergudarna sparar lite sol och värme tills nästa vecka också.. jag har ju en student att fira för sjutton!!

Ha en härlig helg...Stor kram A-C

35 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Nämen du..vad det blommar vackert hos dig !!Himmel alltså..och fina bilder som vanligt,mästerfotografen !!!
Vad skönt för dig att vara ledig i helgen,jag jobbar...men ska hinna med ett dop ändå,det är så fint med dop...
Pussa vovvarna Britta o Ylva från mig och min Nisse..
ha det bra Kram Anette

Stämningsfullt sa...

Hej!
Oj så mycket vackra blommor och färger! det ser verkligen ur-mysigt ut där ni bor! Och det är väl i stan också? Härligt med en oas mitt i allt!
Hoppas du får en underbar, ledig helg. De säger ju att det ska bli värmebölja....
Kram!!

Annas skattkammare sa...

Så många härliga blommor! Underbart! Ha en trevlig helg! Kram /Anna

Gårdsromantik sa...

Så vackra blommor - gud vad jag längtar dit!
Men nu växer det så det knakar - snart kan jag också visa mina.

Kram Maud

Tidsmästarinnan sa...

ååå, vad fint... tusensköna räknar jag inte som ogräs, de är ju hur fina som helst! Men den där trädgårdsklinten däremot, hmmm... vill inte fatta att jag inte vill ha den i min rabatt, den bara kommer tillbaka. Fast den är jättefin på din bild i allafall!

Ha det så himla gott i helgen, släng upp fötterna på en kudde och tugga på ett grässtrå tycker jag!

Stor kram!
Susanne

drömmen om vitt sa...

Fina sommarblommor, nu kan man väl få säga att sommaren är här.
Trevlig helg!
Lotta:)

Glitter och Marsipan sa...

Vad härligt med en massa blommor i trädgården,bara gå ut och plocka om man vill.
Den här tiden tycker jag är den bästa
med allt som blommar så fint.
Vad skönt att du får ta igen dej lite i helgen,och samla dej för nästa stora händelse.
Ha en skön helg
kram Anette

Vardagslycka sa...

Somriga och fina bilder! Och nu har vi väl sommaren här på riktigt? Härligt med värme och vad skönt att du lyckats pricka in en ledig helg i det här ljuva vädret!
Ha det gott.
Kram, Carina

Anonym sa...

Åh så vackert det är hos dig ! Och det blommar så fint redan.

Ha en trevlig ledig helg !

Kram Kram

Bodil sa...

Blommor av alla de slag är underbart. Man går och tittar på knopparna länge och vips så är de utslagna. Kirgislök eller Allium heter den som du inte kommer ihåg - en av mina favoriter. Idag tog jag en vända om plantskolan. Vi håller på att ändra om i en rabatt, flyttar rosor och lite annat. Och då behövde vi lite nya plantor. Och vilken tur jag hade. Just idag hade de fått in vita vallmon. Jag har aprikosfärgade. De är bara så ljuvliga.
Önskar dig en härlig helg.
Kram från Bodil

C De-sign sa...

Så fina bilder på alla blomster från din trädgård...du fotar så bra så t.o.m. maskros är vacker!!!!! Härligt med denna medelhavsvärme...jag njuter i fulla drag...hoppas verkligen ni får fint väder till studenten!!!Ha en fin helg!
Kram fr C

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fina bilder på blommor!
Ha en trevlig helg!
~Marita~

Les Cotrions sa...

Hi! What a pity! I can't understand your language! But I can see the pictures! And I want to tell you that you are very clever! I think that in Italy there aren't so many beautiful blogs and site as in Scandinavia. I'm Italian and I have a blog and a web-site, can I link to your blog???
Have a nice week end! And a big "ciao" from Tuscany!
Vale

My Lovely Things sa...

Åh vad härliga blombilder..

Ja det växer verkligen ute..men här är det så torrt så att gräsmattan gulnar..bladen på vinbärsbuskarna gulnar bären skrumpnar ihop..så jag vattnatnar och vattnar..har god hjälp av ungarna..de sprutar gärna på varANDRA LITE MED..
ha en go helg..
Här ska solas badas och i morgon kväll ska vi till varbergskurort och åta god mat...
ha det så gott..
kram anna

lottens vita och gröna sa...

oh vilka ljuv blommor, den blå som heter alium och är sååååå vacker i sin blåa skrüd. det är så underbart att plocka en bukett om dan nu...när jag är ute och dra vagnen å hittar vi alltid nåt..idag blev det liljekovaljer blandat med blåbärsris! ha det gott, det är in¨te måttligt vad varmt det blev nurå...varmkram lotten

Les Cotrions sa...

Great! You have some relatives in Italy and I have a Norwegian husband! I've been in Sweeden two years ago and I loved it so much!
I've just linked your blog and...can I ask you to link me too??? I hope to become as clever as you..one day!
Ciao

Vale

Änglahem sa...

Kvällens vännen,

Vad skönt att du är ledig hela helgen!! Får du verkligen passa på att vila upp dig ordentligt. Lägg dig i hängmattan och lukta på sommardofterna som sprider sig!!

Vad fint det ser ut...ja där på sidan av erat hus!! Som en gammaldags lite gränd...eller...vad det nu är jag vill få fram...*tihi*

Jorå, ogräs kan vara fint....så länge det håller sig borta från MIN trädgård iaf!!*haha*

Hoppas nu att du får en härlig och vilosam helg!!!

Kramaaaar, Ulrika

Änglahem sa...

Mitt huvud och jag.....Lotten har rätt om att det är en ´Allium´, kallas även bollök!

Puss!

Useful Art sa...

Oj vad vackert! Löjtjanshjärta är en klar favorit hos mig!

Hoppas du får en jättetrevlig helg i det fina vädret!

Sara

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Underbara bilder. Va skönt att du är ledig i helgen!

Den lila blomman heter Allium.

Trevlig helg

Kram L

Mjuka sa...

Blommar så vackert!!
KRamar M

Mallas sa...

Det är fantastiskt med värmen och jag hoppas verkligen att det håller i sig ett tag framöver. Framförallt för alla studenters skull (men även för egen del så klart).

Måste ut och njuta av vädret. Ha en trevlig helg!

Malin

junhe sa...

visst är det vacker när allt blommar och slår ut. jag gjorde en rabarberpaj igår som var så gooood =) hoppas du får en bra helg/ kram juhne

Hannis sa...

Härliga blombilder!
Tycker till och med om maskrosor i bland =))
Dom är då ett säkert vår/sommar tecken!

Ha en skön helg/Kram Hannis

Ps. Jag bara älskar bilden på din hund som sover på kuddarna!!
Det kan man kalla avslappnad

Malin - I min trädgård sa...

An ALLIUM är det. Gillar dem jättemycket, har ett par stycken här i vår trädgård också. Fint mot det vita huset.

Vad härligt att få en liten blomsterkavalkad. Älskar härliga växtbilder!

Ha en fortsatt skön helg!

Lily of the valley sa...

Så mycket vackra blommor du har.
Det är så härligt att kunna plocka sig en bukett blommor när man än har tid och lust.

kram Lily

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Japp här växer det så det knakar ser jag..fina kort!!!Underbart väder!!!

Harmed en student att fira..eller 2...min lillebror tar ju studenten o hans flickvän. Ska bli kul...Mamma har tagit ledigt en vecka före för att fixa o ordna..som rena bröllopprt ju!!!
Men han ärju minstingen av oss 4..liten sladdis...Ska bli såå kul..jag fixar o planerar jag med..Ska göra student cupcakes o dekorera med blommor o så . Roligt!!
Ha en fin fortsatt helg KramMIllan

Hagbacken sa...

Åh vilka fina bilder du visar...visst är det härligt med alla växter nu...jag har tyvärr bara ohyra på mina fr år t år...provat m såpa-vatten nu, hoppas det hjälper!!

Trevlig fortsatt helg!

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara blomsterbilder!!! Visst är det mysigt när man kan gå runt och se hur det knoppar sig och blommar både här och där!

Vilken tid du har nu! Både till andras studenter och egen skiva! Vi ska också iväg på studentfirand ei veckan, barnens kusin tar på sig vita mössan då!

Jag hoppas att du hinner få massor av skön tid i trädgården i solen! Själv tillbringar jag helgen på loppis med mamma, lyckades få emd mig en del hem redan idag...men egentligen är vi bara där för att sälja hennes saker....hi hi....

Ha det allra bäst! Stor kram!

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på!! Att rabarberna är sååå stora hos dej!!! Imponerad! //Linda

Ekebo sa...

Fina bilder med underbara blommor, vad härligt med studenten hoppas ni får lika härligt väder som det är nu. Kram malin

Glitter och Marsipan sa...

Hejsan.Ha en skön fortsättning på helgen,och njut av det härliga vädret.
kramar Anette

Karin sa...

Det blommar härligt med sommmarblomster hos dig nu. Det ser så fint ut! :) Allium måste det vara som du glömt namnet på. Det är inte lätt att hålla alla namn i huvudet. Allium är så vacker, tycker jag. Jag har en med jättestora blommor. Ha en underbar ledig söndag i solskenet! Kram Karin

Nygammalt sa...

Oj oj oj så vackert du har det. Förstår att lillvovven trivs finfint! =)

Ha en superhärlig dag!
Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mycket fina växter du har på din gård, ogräs el ej! Bellis är ju fin, den räknar jag inte som ogräs men vissa gör det säkert, så gullig liten växt och maskrosor ja, jag orkar heller inte ödsla tid och energi på de gula krakarna, de får stå...Så fin ingång till ert hus, idylliskt och va fint det är i ditt uterum/veranda på ovanbilden du satt in...Är det Allium den lila växten heter tro? Wow vilken hög rabarber, du som lagar mat och donar mycket, jag har ngt om att hört man ska ta bort blommorna i rabarbern för att annars blir den "träig" och sämre i smaken att äta, ligger det ngn sanning i det? Vackra sommarfoton du tagit! Hoppas det gick bra med all studentmat du skulle laga, ha en forstatt skön och solig helg, nu väntar fruskost i solen! Mari.