onsdag 14 maj 2008

Hysterisk..nej jag tycker kreativ

Mina barn tycker jag är lite lätt hysterisk. min mellersta dotter beskrev mig som en som samtidigt rensar i rabatten, har en matbeställning, puffar kuddar i soffan, dammsuger också gärna har en pensel i handen och målar om en möbel...
jag kan hålla med.. DET BLIR LIIITE MYCKET IBLAND.. ja jag känner det. men det är så mycket man vill hinna med.. och dagarna, eller timmarna som jag har ledigt är få just nu. det gäller att passa på.
När nu datorerna är ockuperade så gott som alla dygnets timmar...ja då måste jag göra något annat än att blogga... så när jag var på stadsmissionen för några dagar sen och såg den här picknickkorgen.. ja då slog jag till...
det var en gedigen korg och kostade mig hela 40 pix.. jag såg på en gång framför mig hur den skulle te sig i en annan skepnad.
Och där träder min lilla hysyteriska sida in. (enligt mina närmaste). Skulle korgen kunna få stå en liten stund hemma, liksom stå till sig och jag kanske skulle hinna köpa något nytt tyg eller band ...
nehej då.. då har jag så bråttom så väl hemma går jag i spinn... upp och rota i duklådan.. klipper sönder en gammal duk..samtidigt som jag springer ut och in och sprejar korgen i lager på lager tills den fått den vita färg jag önskar , då har det nog gått ca en kvart i allfall...sån är jag...och jag börjar allt mer likna min mor... fast hon är snäppet värre.. kanske två t om Varför sätter man på ett sånt fult tyg..nästan skämdes när jag åkte hem med den på tvärbanan
Först sprejade jag den några omgångar.... jag är nu inte den som använder sprejfärg särskilt ofta men när man ska måla en korg t ex som har mycket "knöl" ja då passar en sprej rätt bra speciellt då korgens ursprungsfärg var lätt orange och den vill jag inte skulle synas igenom..
Sen klädde jag korgens insida med en gammal duk.. som är lätt att byta ut om jag vill.
På utsidan satte jag en kant av gamla virkade hyllbårder,
tycker det passade den här korgen och gav den et somrigt utseende till härliga picknickar i vår och sommar.
Men.. hörrni var tog värmen vägen... våren tog nog en time-out.. kanske lite bra så vi har några blommor kvar till alla avslutningar..men liiite varmare kunde det väl allt vara ändå...
Nu ska jag ut med vovvarna och plocka en stor bukett med liljekonvaljer..
Jag fösöker att svara på alla kommenterer och kika in till er så fort jag bara jag kan.. men som jag har skrivit om är det trångt kring datorerna just nu...jag sitter en minut här och en minut där...ohhh vad jag har bloggabstinens!!!
KRAM/ Ann-Catrin

52 kommentarer:

Änglahem sa...

Hihi...jag kan riktigt se dig framför mig där du springer hit och dit....lite sprayande...tygletande....Ja men varför vänta om inspirationen kommer bums?!..det är ju dumt..bättre att bli klar!!! Korgen blev ju gudomligt fin!!! efter ditt springande....sååå romantisk....jag gillar romantiskt*LER*...

Nu är väl skolorna snart slut, så då får du väl tillbaks datorn....eller?....när man Inte Får blogga...då är det jobbigt med abstinensen....min senaste paus var ju frivillig....men NU sitter jag här mer eller mindre klistrad igen på fm*hihi*...MEN nu ska jag faktiskt ut i garaget till Moheda bordet och kludda med lite mer färg på det....och mig!

Tråkigt med vädret...men efter av vad jag kan förstå*geniljuset tänds* så har ni lite sämre väder än vad vi har. Soligt, men som vanligt vid västkusten så blåser det litegrann.

Ha en toppendag till trots vännen!!
Kramar, Ulrika

Tidsmästarinnan sa...

Ann-Catrin har myror i brallan!!

...och den blev jättefin!! Som ny ju!

Jag är också sådär ibland, man blir så ivrig och vill börja fixa med en gång. Någon gång går det åt skogen, till exempel när jag tvunget skulle sätta upp en hylla sent på kvällen - det blev ju snett så klart. Men annars är det väl himla bra att mamma får nåt gjort!!

Tvättar du korgen med någon målarsoda eller liknande, eller kör du på med spray direkt?

Kram på dig!

Kathys Home sa...

Sådär är det ibland, alltså med tiden...Men du är då otrolig, du fick till korgen i ett kick...*ler* Den är ju bedårande å tänk så lätt det går att fixa. Apropå ditt inlägg hos mig, ja jag för en dialog med mig själv, jag behöver det för att gå vidare..*ler*...mot nya mål. Jaa, jag undrar vart vädret tog vägen jag med, bara inte sommaren är slut nu näe, så kan det väl ändå inte vara va..//Ha det gott kram kat

Vardagslycka sa...

Jag känner igen mig här, familjen säger likadant, de undrar varför jag inte kan hålla på med en sak i taget... men jag blir också så ivrig, vill inte vänta, helst skulle det ha skett igår...
Men åh, så fin korgen blev! Nu blir det extra roligt att ha picknick!
Och jag undrar också var värmen tog vägen? Men snart är den tillbaka, det har jag bestämt!
Ha det gott!
Kram, Carina

Efwa sa...

oj oj oj vad fin korgen blev. Nu vill jag upp på vinden och se om inte jag också har något liknande. =)

Alexandra sa...

hihi! Jag blir lite full i skratt... kan se det framför mig hur du springer med dammsugaren i ena handen och penseln i den andra... men finfint blir det, det du gör! Korgen blev jättefin!

Här i familjen är det jag som alltid ockuperar datorn! Jag pluggar ju och har alltid massor saker jag måste göra, men av nån konstig anledning hamnar jag alltid på dessa sidor :) Det är ju superkul och inspirerande att läsa alla fina bloggar! Och mycket roligare!

Ha en bra dag! kram Alexandra

alegni sa...

åh, så söt den blev! du har då öga för det vackra i livet!
svinkallt här också, man ryser ända in i märg o ben så fort man sticker ut nosen (som är onödigt stor) utanför dörren!
kram,
ingela

Flickan på landet sa...

Men åh vilken jättefin korg :-)

lottens vita och gröna sa...

härlga kreativa ann-catrin! du är så härlig målande närdu skriver å jag har alla bilder i huvedet, det blir som en underbar film om en underbar kvinna som springer än här och än där och utför ALLT samtidi¨gt, den skulle gå för fulla hus tycker jag i utlärnings syft åt framför allt män som verkligen gör en sak i taget och viiiiiiiiiilar däremellan, korgen blev så fin efter ditt trollspö, vill gärna äta pickninck med dig, hihi! varmkram lotten

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jag håller med - kreativ, helt klart!! Kan känna igen mig i det där ;-).

Vad fin korgen blev!!

Ha en toppendag!
Kram

me and alice sa...

Hej A-c!
Vad du hinner med! Fast jag måste erkänna att jag är precis likadan. Allt ska helst ske direkt.. Du kan tro det har varit frustrerande att vara sjuk och inte ens orkat sitta vid datorn...Puh! Har mycket att ta igen...
Vilken underbar korg du köpt! Blev supersnygg!
Allt annat också i det förra inlägget... måste helt enkelt in och köpa sprayfärg!
kramis från stress Sussa!!!

Anonym sa...

blev ju super fin!

IKT i min vardag sa...

Här har du en lika "hysterisk" kvinna. Gör gärna 2, 3, 4 skaer samtidigt...

Korgen blev ju jättefin, passar perfekt till en romantisk picknick i gröngräset!;-)

Jag behöver inte konkurrera med någon om datorn hemma...än. Mannen är inte intresserad och sonen är för liten. Ändå blir det alltmer för stunden att datorn får vara ifred på kvällarna. Jag hinner inte med den.

Ha det gott!

Kram

Marie sa...

Hihi, jag ser dig framför mig när du far omring där hemma. Fast jag är precis likadan!
Korgen blev superfin, tänk vad mysigt att packa ner lite fika i den.

Hos oss lyser solen, men det är blåsigt och kallt!

Ha en trevlig helg!
kram marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Känner igen mig i din beskrivning... Man far runt som en skållad råtta... och allt ska ske NU, inte senare...
Med tanke på det jag skrev just nu så undrar jag varför jag har så många halvfärdiga projekt på gång...fniss
Korgen blev hur som helst jättefin!!!
Kram
Marie

Nettan sa...

Men tjena, korgen vart " söt som socker " =0).
Kan tänka mig när du springer runt som en galen höna när ideerna poppar upp..*ler*.
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Blev jättesnyggt med virkade spetsen! Det hade inte jag kommit på - tack för tipset!

Kram Maud

Tina sa...

Jag är likadan...allt ska ske på en gång! Helst innan...:-) Men oj vad fin korgen blev...Förstår att du var ivrig att få göra om den. Kram Tina

Lina sa...

Hej!
Vilken make-over korgen fick! JÄTTE fin! Oh, va du är pysslig!

Här hemma hopar sig mina loppisfynd som ska målas vita! Måste få de gjort! Men när vädret är så fint vill man ju bara vara ute...

Din lilla fågelholk var SÅ söt! De påminner mig om att jag har en liten holk på lager nånstans...Tror den står i ett köksskåp faktiskt! Den ska också målas vit...

Trevlig helg!
/ Lina

Bodil sa...

Vädigt romantisk korg.Kan tänka att du packar en massa gott för utflykten i den.Otroligt vacker som prydnad också.
Idag har vi strålande sol igen och + 17 grader. Jag tycker det är helt OK så inte våren rusar iväg för snabbt.
Kram på dig!

Vårt lilla hem sa...

Hihi, va roligt, kan se det där framför mig :) och jag känner igen mig! här går det också i tvåhundra knyck när nåt ska göras :)

Korgen blev verkligen superfin! Ser ut som en helt annan korg. Den kommer nog vara med vid många mysiga picknickar i sommar kan jag tänka!

Ha en fin dag! KraaM! Jenny

Annas skattkammare sa...

Men så otroligt söt korgen blev! Vilken skillnad! Härligt jobbat! Hihi, ja ibland springer man hit och dit och grejar med allt samtidigt.. Men jag skulle också beskriva dig som väldigt kreativ! =) Kram /Anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja du är imponerande otrolig !! Och inspirerande , för nu vet jag vad jag ska göra med min likadana picnick korg som står och darrar uppe på ett skåp ;-)
Tack för dina alltid så goa kommentarer !! I dag åker vi ner med ett stort flyttlass och i morgon får vi så vårat hus :-)
Men den slutgiltiga flytten blir om en månad . Men tänk imorgon går jag i mitt nya hus och säkert våndas över allt som behöver göras , kanske ringer jag dej , du har väl inget för dej ;-)
Kramar /Loppan

Radhusdrömmar sa...

Ti hi..... vilket roligt inlägg. Jag är nog också lite hysterisk ibland när det ska fixas här hemma.... fast inte riktigt som du ... :-)

Korgen blev väldigt fin!!!
Mysigt att gå på picknick med den fylld med såna godsaker som du är bra på att fixa.

Ha det gott!

Kram Johanna

Lotta sa...

Vilken skillnad på korgen !
Jättefin blev den, blev´en helt ny korg.
Hälsningar
Lotta

Mys liv och hem sa...

Du är kreativ helt enkelt. I bland kan det vara svårt med balansen mellan vila och arbete men det är härligt när energinivån är på topp =)

Karin i Villa Grå sa...

Hej du rara!

Krogen blev så fin och den passar väldigt bra som fotomodell också, omgiven av allt ditt vackra både inne och ute. Vad duktig du är!

Apropå kreativ är din titel passande, för du har en viss utmärkelse att hämta inne hos mig ;-)

Kram på dig!

Karin

Karin i Villa Grå sa...

Hmmm, korgen förstås, inte krogen! Men krogen är i och för sig också himla trevligt ;-)

Kram igen!

Grindelunda sa...

Men vilken förvandling det blev av korgen. Jättesöt blev den, riktigt sommarljuv och fin.

Det är en hel del att stå i så här års, så det blir sporadiskt sittande vid datorn. Fast nu står trädgårdsarbetet stilla här hos oss. Små snöflingor faller och det är kallt som bara den. det är tur vi kärrar ved för brinnande livet så vi kan elda i kaminen.

Må så gott!
Kram Gunilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Känner igen mig lite i din text :)
Så fin korgen blev!! Vad duktig du är!
Kram.

Mjuka sa...

Men du jag är likadan. Min dotter säger faktiskt detsamma.
Mysig korg på bilden
kramar malin

Karin sa...

Fniss, vi är nog många som känner igen oss. Vill att saker och ting ska hända på bums! Korgen blev jättefin. :) Hoppas värmen snart kommer tillbaka! Ha det gott och trevlig helg! Kram Karin

Malin - I min trädgård sa...

Men gud vad härlig korgen blev! Det där gjorde du jättebra!

Jaa, många bollar i luften känner man ju igen. Kan nästan bli lite stressad av mig själv ibland...

Karin i Villa Grå sa...

Hi hi hi, ja absolut, jag väljer också restaurang eller filt före krogen, men så har det inte alltid varit. Börjar jag att bli - gammal..? I så fall börjar vi väl bli det båda två ;-)

Jag väntar otåligt på mail, ibland är det sååå segt!

Kraaaaaaaaaaaam!

Anonym sa...

Hahah ja någon måste ju gilla det "fula tyget" också...

My Lovely Things sa...

nämen du ..vilken skillnad..den blev ju kanon fin!!Tänk vad du kan!!

känner igen mig..greja lite här greja lite där..man är över allt och fixar och trixar..

ha det ås gott..
kram anna

Lily of the valley sa...

Wow! Vilken skillnad! Den blev superläcker :D
kram Lily

Unknown sa...

Herregud vilken skillnad det blev!! Va duktig du är. Jag skrattade när jag läste ditt inlägg, kände väldigt väl igen mig själv i dig, haha.

Ha en trevlig helg, kram Pia

Evelinas hus sa...

Känner igen mig. Jag är likadan på kvällen när barnen gått och lagt sig eller sover en stund på dagen. Det är så mycket man vill göra jämt. Fin blev den iallafall!! Jag ser fram emot en massa mysiga sommarpicknickar.
Trevlig kväll.
Kram Caroline

Piffa och Puffa sa...

Så fin korgen blev. En helt anna korg med den vita färgen.
Kram Anette

Hanna i Det stora grå huset sa...

Åh Ann -Catrin!!!

Precis vad jag behövde se!!!! Så underbart fin din korg blev! Idag köpte jag - just det- en korg!!! Som jag ska måla (eller kanske spraya som du säger) vit och sätta tyg i. Den är i modell större och ska agera tvättkorg (till ren fin tvätt bara). Din blev verkligen kanon, och gav all inspiration jag behövde!!!

Ha en härlig fredag!
Kram Hanna

LOPPISLIV sa...

Ha ha...tycker jag känner igen det där med att ha tusen bollar i luften samtidigt...typiskt oss kvinnor tror jag...Din korg blev ju bedårande med nytt tyg, lite spets och sprayfärg....tänk vad lite kreativitet och vit färg kan göra....även din fågelholk blev ju som ny.....läste att din dotter går på Beckmans...det får mig att minnas tillbaka...det var nämligen min stora dröm när jag var i den åldern att få gå där...nu blev det inget med det för livet ville en annorlunda väg för mig :-) Ny bannerbild uppe va?? Ha det gott...Kram kram Paula

Kalkstenssommar sa...

Underbar korg!!! Fina fynd från city. Nu måste jag köpa sprayfärg från clas ohlsson nästa gång. Har hittills köpt på JULA.

Ja du, nu är min man bortrest o vad händer inte då.......


Kram L

Zizzi sa...

Du verkar vara som jag. När man kommer på en idé vill man göra den klar NU och helst igår. ;-)Vad fin korgen blev!
Kram cissi

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi...det är vad man här kallar för "hialös", det betyder att man måste göra något direkt och inte kan vänta.....fniss....Det är mitt andranamn om man frågar sambon eller min mamma!

Korgen blev verkligen såå fin! Tänk vilka mysiga picknickar du kan packa i den!

Visst är tiden lite knapp....det är alltid mycket i majmånad! Önskar dig den bästa helgen med sköna sovmrognar och lata stunder! Stor kram!

Galleri MochB sa...

Men slutresultatet blev ju så mycket fräschare trots lite virr fram och tillbaka...:O) Ha en skön helg i förhoppningsvis liite varmare väder!

Mallas sa...

Vilken skillnad! Tänk att färg och ett öga för omvandling kan skapa en sådan förändring. Hade jag hittat korgen i någon vrå hemma hade den troligtvis åkt ut ganska fort utan en tanke på att det går att förändra. Nu ska jag nog tänka till en eller två gånger innan.

Sofforna har varit av den segare varianten vilket troligen delvis beror på formatet. Inte många som köper tvåsitsare till vardagsrummet. Men nu är det nog löst! Ser ut att hamna på vinden hos Karin.

Kram Malin

Anonym sa...

Åh va fin korgen blev när du gjorde om den! Ha en underbar helg, Kram Kristina

n o r d i n g å r d e n sa...

Ooops, hade jag missat ett inlägg här, döläcker blev korgen!!! Mari.

Tinnar och torn sa...

Grattis till utmärkelsen! Hysterisk eller inte...korgen blev ju urtjusig iallafall...;O) Kram P.

Millas hem sa...

Den sötaste korgen jag sett!
Tyckte även min dotter (18 år)
Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Hihi, låter härligt att vara så inspirerad så man inte kan hålla sig! Korgen blev verkligen underbar, det gjorde du bra! kram!