lördag 3 maj 2008

Utmaning och servettmani

Så kom det då en utmaning en helt värdelös men riktigt rolig utmaning hihi..hade bestämt mig att det fick vara nog nu för ett tag..men kommer den från Karin..ja då kan jag då rakt inte tacka nej... så här är den:


Lovar du att vara ärlig? Ska försöka
Du heter: Ann-Catrin
Smeknamn: Annki
Låt just nu: Kan inte komma på… lyssnar mycket på radion så det växlar oerhört..
Om du röker: Midsommar bakom stugan i smyg
Beroende av: Familjen,godis, lena örngott, tofflor,
Vad tror folk om dig: Att jag är så lugn
Stämmer det Tur man inte kan se insidan
Vad får du oftast dina komplimanger från: Mina barn, sambon, mamma
Brukar du skratta för dig själv: Inte direkt ofta och jag blir lika förvånad själv när jag gör det
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: ”- Han som flyttade in efter finnen är en AIk: are"
”Vilken är din favoritmålning: Det växlar ..men allt som nära och kära gjort ligger mig närmast om hjärtat
Vart bor du: Stockholm.
Trivs du där: Absolut
Vad har du för mobil operatör: Glocalnet
Är du allergisk mot något: Säkert, ska på allergitest på måndag.
Har du haft sex idag: Va?
Nästa mål i ditt liv: Utöka företaget
Hur svarar du i mobil: - Ja det är Annki
Vem ringde du senast idag: Sonen som var ensam hemma.
Vad sa den du prata senast med i telefon: "Hej, det är L..." :-)
Antal sömntimmar inatt: 6 timmar.. det är max vad jag klarar av, och herregud vad jag har drömt… helskruvat som vanligt
Sov du ensam: Nej, vi var fyra st.. en stycke sambo och två ohängda hundar
Tycker du om din pappa: Javisst.
Brukar du komma i tid: Alltid
När mår du bra: När hemmet är nystädat, god mat på bordet och hela familjen är samlad SAMTIDIGT!!!
När blev du fotad senast: Av sonen som brände av ett foto med sin mobiltelefon,och skrattandes gick därifrån.
Vanligaste färger på dina kläder: Svart, grått, vitt, rosa.
Vad tycker du om fötter: Hua… är tom allergisk mot mina egna, sambons 46:or som sticker ut utanför täcket jämnt blir jag nästan rädd för. ;-)
Är du smart: I hope so!
Vem/Vilka saknar du just nu: Dem som inte finns mer.
Favorit dryck på morgonen: Smoothie
Är du blyg: Jadå.
Sysslar du med någon sport: Jag försöker och försöker, förra året gick jag på poweryoga flera gånger i veckan..trodde jag hittat min grej… men som vanligt dalar det… nu får vi se vad nästa blir…väntar!!!!, men jag promenerar MYCKET och cyklar OFTA!
Vill du hellre ha mail än brev: Ett handskrivet brev är så otroligt härligt att få.. men jag blir väldigt glad för mail också
Tror du på kärleken i första ögonkastet: Det måste man väl göra
Har du spytt offentligt: Tyvärr
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: Familjen.
Är du nöjd med ditt liv: Stundtals.
Om inte, vad vill du ändra på: Det grunnar jag ofta på
Är du bortskämd: När jag tänker efter.. så visst sjutton är jag det
Tycker du denna utmaning är meningslös? Helt meningslös!

Pust..avklarad.. den var riktigt kul... jag väljer att inte skicka den vidare denna gång..men ni som vill... anta den.. det är sååå kul att läsa!!


Jag är helt plötsligt galen i servetter..kommer på mig själv att så fort jag är inne i en butik gå igenom deras eventuella sevettlager..jag är otroligt kritisk och "dissar" de flesta.. bara ett fåtal går igenom nålsögat..
en gammal bricka som låg under vår trapp.. alltså vårt lilla skrotlager..det som "nästa" gång ska till tippen...
den här brickan har min storebror gjort i slöjden ... för läääänge sen.
Med lite färgpåstryknngar och vackra servetter och ännu några lager med decoupage.. ja då är brickan på banan igen... den får hänga med och får nu titulera sig den där "fina brickan med de vackra rosorna".. tänk så det kan gå!!
Visst blev den fin... härligt STORA rosor...


Det finns en tid som heter mellan "hägg och syren"... ja nu är det inte riktigt det.. men häggen har börjat blomma här hemma..och som den doftar.. den doftar hela våren och lite därtill...
Att få in en liten kvist.. speciellt som när dottern kommit hem med den.. ja då njuter jag... !!
Idag skiner solen så vackert..och härligt ljummet i luften... gräsmattan behöever klippas!!!
Tack goa goa ni för så gulliga kommentarer om vår lekstuga... jag blir alldeles rörd och glad... och så kul att få läsa ERA små berättelser om minnen från lekstugetiden....
Mer bilder kommer... ja jag vet.. många blev det!!
KRAMAR Ann-Catrin

52 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så fint med decoupage!
Vilken enorm utmnaning - den klarade du bra!

Idag skall jag på Sveriges största loppis!

Kram Maud

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad roligt att få veta lite mer om dig :)
Så FIN brickan blev!! Det där måste jag också testa någon gång!
Hoppas du får en bra dag!
kram.

My Lovely Things sa...

Jätte kul att få höra lite mer om vem du är..

Så vacker brickan blev..jag är verkligen jätte sugen på att testa decupage..det blir ju så fint..
Otroligt vackra blombilder..
och oj så fin er lekstuga är..

h adet så gott..
kram anna

Mamma C sa...

Så fin brickan blev, mycket snyggt med dessa stora rosor.
Kram mamma c

Nettan sa...

Säger som alla andra, -Kul & få veta lite mer om DIG !
Himla roliga svar..*fniss*.
Och så fin brickan blev med rosor, kul att den kan komma till användning igen =0).
Ha en trevlig Helg..
Kram Nettan

husnummer30 sa...

Roligt att läsa lite mer om dig. Totalt onödigt, men skoj!

Brickan blev ju jättefin. Tänk att saker och ting plötsligt får ett nytt liv, något man helt dissat tidigare.

Ha det fint! //Jill

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag smäller av, vilken OTROLIGT vacker bricka du har gjort!!!! Det blir inte för mej, kan du inte öppna brick-webbshop!!? : ) Skitsnygg helt enkelt och ja, häggen doftar ju bara så ljsuvligt, vackra bilder... Ha en skön helg! Mari.

Karin i Villa Grå sa...

Heeeeej vännen!

Gosa gosa med stooor mansfot ;-)

Nä förlåt, inte meningen att komma här och skrämmas på en lördag. Men vad KUL det var att läsa dina avslöjanden och en sak slog mig direkt! Folk uppfattar mig som så lugn också, det är något jag får höra JÄTTEOFTA! Kom inte ihåg det när jag skrev mina avslöjanden, men när folk säger det blir jag lika paff varje gång för jag känner mig absolut inte lugn - tvärtom!

Framför allt brukar man säga att jag är den lugna och F den hetsigare, men det känns helt galet för det är ju tvärtom! Eller? Jag blir förvirrad ;-)

Och det där med att "veta" att man hittat "sin grej", som poweryoga, är verkligen ett återkommande tema i mitt liv... Jag vet ofta att NU har jag hittat "hem" och det här är vad jag kommer att ägna mig åt. Så går det två veckor och jag har mer eller mindre glömt vad det var jag föll för. Känner du igen dig, du rastlösa Våg? *ler*

Inte meningen att tjata om fötter, men du vet vad som sägs om män med stora fötter, så 46:or är väl bara en bonus *frustar av skratt*

Nä, nu ska jag smita ner i källaren och smygröka (trots att det inte är midsommar) *fniss*

Kram på dig, raring! Du är bäst!

Karin

Snusilus o Sannibus sa...

Kul att läsa lite om dig! Vad fin brickan blev! Kanske lika bra att du är lite kräsen när det gäller servetter annars kanske du hade fått med dig en hel drös hem :P
Ha en skön kväll!
Kram, Susanne

MiaMaria sa...

Hejsan!

Kul att få läsa om dig...

Och brickan blev ju så vacker!!!!
Älskar rosor just nu......hör sommaren till.

Må så gott!
Miamaria

Kol och Rosors sa...

Vilken utmaning...inget lämnat åt slumpen... ;)

Härliga bilder på häggeni blom,så underbart & om brickan med de vita rosorna så vackra. Rosor :))

Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

Radhusdrömmar sa...

Det är ganska roligt för oss andra med såna meningslösa utmaningar, för man får veta lite mer roligt om sina bloggkompisar :-)

Vilka fina blombilder du visar! Här hemma blommar plommonträdet för fullt. Ska försöka knäppa några bilder innan det har blommat över.

Ha en fortsatt bra helg!

Kram Johanna

Doften av vanilj sa...

Hi,hi vilken utmaning, men du klarade den galant!
Mmmm visst är det härligt när det doftar av hägg och syrén...Ljuvlig bricka du gjort! /Kram

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Så roligt att läsa :)

Här har du en till som har total servettmani ;) Men konstigt nog när jag ska pyssla med lite decoupage så har jag aaaaldrig någon passande servett... Mystiskt...

Brickan blev jättefin!

Kramisar
Flisan.

Evelinas hus sa...

Hallåj,
Vad roligt att läsa om dig. Och vilka fina brickor du gör!! Det vore jättekul om du kunde komma på bloggträffen, hör av dig när du vet.
Kram Caroline

Karin i Villa Grå sa...

Hm, är senil (eller snarare egoistisk eftersom min kommentar tidigare idag handlade om me, myself and I *skäms*). Glömde det viktigaste, nämligen att jubla över din sagolika bricka! Den är vacker så att det svider, vet du hur duktig du är?

Ha en trevlig kväll, vännen!

Kraaam!

lottens vita och gröna sa...

vilken urkul läsning om dig ann-catrin, hihi då vet jag lite mer om di dårå! men du är ju värsta servettdrottningen, förstår inte hur man gör det hur man kan få en ervett så vacker på en bricka! den är ju sagolik! varmastekramen till dig vännen! lotten

pst älskar häggen här utanför

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja vilken fantastisk meningslös utmaning , ändå sitter man och läser den ord för ord inne hos många bloggare . Men din var ju himla kul , ha ha speciellt med finnen och aik:aren ;-)
Tyvärr har jag ingen hägg i närheten av mej , va synd ...men rätt var det är så kanske det står ngn hemma hos dig och bryter kvistar .... guess who ?!?
Ha en najs söndag !!
Kram/Lotta

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men förlåt , jag glömde brickan GUD SÅÅ FIN den blev , och den tänkte du kasta , aja bajja !
/EnVimsigLoppa

Mjuka sa...

Älskar också decoupage. Har gjort eh hel del krukor.
kramar Malin

Glitter och Marsipan sa...

Vilken brickmakeover,den blev hur snygg som helst.
Ja,det var en mastig utmaning,
men du klarade den med bravur.
Underbara blombilder.
kram Anette

MiaMaria sa...

Hej!
Ang, skytltarna.
Jag har återanvänt gamla som jag sprayat och textat nytt på. Så jag har inga som jag säljer....

Miamaria

Anonym sa...

Vilken fin bricka! Kul för din storebror att du fixat till den!
JAg ve tinteom allt är perfekt i vårt hus:) när det väl är färdigt kommer vi säkert på massor av saker som v i skulle gjort annorlunda. Men jag kan säga så mycket som att vi verkligen har försökt tänka igenom allt.

Anonym sa...

Roliga frågor...inte lätt att finna bra svar men det klarade du galant!
Spännande att få veta mer om dig Ann-Catrin...tror att dina svar stämde med den bild jag har fått av dig genom bloggandet. Du är tjejen med energi och hjärtat på rätta stället...Du är uppfinningsrik och duktig på att "få till det", har liksom "rätta knycken" som farbror Melker sa i Tjorven. Allt som du tar i blir - alldeles underbart! Brickan fick nytt liv och kan ju till och med hängas på väggen som en tavla!
Ha en härlig söndag!
Kramar,
Bella

IKT i min vardag sa...

Du klarade av den tuffa utmaningen bra! Roligt att få veta lite mer om dig!
Men så vacker brickan blev. Hädanefter kan du titulera dig Decoupage-drottningen! :-)

Kram

junhe sa...

godmorgon =) utmaningen var meningslös, men ql att läsa...precis som du da *fniss* din bricka blev superfin, jag har själv prövat decoupage =D här skiner solen för fullt, hoppas den gör det där du bor oxå, så ni får en härlig söndag/ kram junhe

Maria sa...

Vilken superfin bricka, gillar blommorna på den!!

Och lekstugan, I love it!! Heelt underbar med de rätta detaljerna!!

Kram!!

A home far away sa...

hihi, så kul att läsa om dig! Jag skrattade högt för du skriver så roligt:-)

Kram från Singapore

Lisas torp sa...

Oj, så duktigt du svarade på alla frågorna!!:)

Brickan blev ju jätteläcker! Detta med servetter känner jag igen - alltid kan man använda dem till något!

Hoppas att du har haft en skön helg, som jag!
Tackar för titten hos mej och önskar dej en skön majvecka! Va!! Blommar häggen - det har jag missat, måste genast ut på St.Eriksgatan och titta här!!:)

Kram

Lisa

Stina sa...

Men vad fint alltså.

Du...jag är glad att det inte var den där utmaningen jag fick hörru. Haha...Puss

Mjuka sa...

Hej
Hoppas din söndag varit lika mysig och varm som vår. Solen strålar. helt underbart!!
kramar Malin

Annika sa...

Så vacker din bricka blev...Fint med decoupage....Så härligt med hägg som blommar...känner nästan lukten ända hit...:)

Väntar på fler bilder från den ljuvliga lekstugan

Kram Annika

Annika sa...

Så vacker din bricka blev...Fint med decoupage....Så härligt med hägg som blommar...känner nästan lukten ända hit...:)

Väntar på fler bilder från den ljuvliga lekstugan

Kram Annika

Lily of the valley sa...

Pust!
Lite utmattad efter den närgångna utmaningen är man ju...;)

En sån vacker bricka !


Jag tog några kvistar hägg med hem från mitt arbete. De är underbara...

Kram Lily

C De-sign sa...

Det var kul att läsa..... Var det inte skomakaren som satte upp en skylt med :"Stängt mellan hägg och syren"?????? Jag har en stor hägg i ena hörnet av trädgården, den doftade ljuvligt nu ikväll!!! SÅ OTROLIGT fin brickan blev!!!!!! Ha en bra vecka!
Kramar fr C

Zizzi sa...

Ja, du har rätt, det var roligt att läsa svaren på frågorna. Vad fin brickan blev! Du har fått mig att bli sugen på decoupage....kanske ska börja med det. Själv har jag presentpapper-mani.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hihi;) Jättekul att läsa ju...har med fått den , ska visa snart!!

Såå fin bricka..ja serveter o deacoupage är sååå kul..just nu har det inte blivit mycket pysslande , men det kommer väl.
Sååå härligt ute nu ju!!!Varit en riktig sommardag idag ju!!!

Kram millan

Kallholmen sa...

Det är den här tiden man förstår att vi bor 80 mil norr om Stockholm. Isen har just släppt på älven och det är en månad kvar till häggen blommar! Men rosor på en bricka kan man ändå bli glad av.
Carolina

me and alice sa...

Hej A-C!
Hoppas allt är bra!
Rolig läsning om dig... Du verkar vara så mysig!
Vad du kan! Brickan blev så snygg!!! Skulle jag aldrig klara av.
Jösses vilken söt lekstuga era barn hade...
Många kramisar från en supertrött Susanne som nu ska gå och Sussa*fniss*
kram o gonatt!!!

Caroline sa...

Hej Ann-Catrin!

Tack för kommentaren! Jag blev glatt överraskad att du kom ihåg min blogg trots bloggpausen. :)

Härligt med häggkvistar!

Kram

Caroline

alegni sa...

jag tycker också fötter är otäcka, också mina egna. det är nästan så illa att jag måste blunda när jag ska lacka tånaglarna...
fin bricka, ljuvliga blommor!
kram,
ingela

faster atta sa...

Så fin brickan blev! rosmotivet passar jättefint!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hihi, man ler litt og koser gjennom en sånn utmaning, der man må utlevere seg selv litt, jeg synes du høres så skjønn ut, og du, jeg tar gjerne en tur med deg bak sommer stugan for en røk, haha:o)))
Ha en skjønn dag.
Klem

Useful Art sa...

Oj vilken fin bricka! Vad duktig du är!!

Sara

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilken underbar läsning...hihihi...

Brickan blev ju helt underbar..tänk vad man kan finna på med saker man egentligen tänkt att kasta...lovely...men så är du ju sååååå himla duktig oxå.

Ha en underbar måndag...
kram nilla

"M" sa...

Kul läsning och fin bricka..

Annika sa...

Vilka härliga svar på en "meningslös" utmaning :o)
Och ang brickan, wow, blev supersnygg.

Trevlig måndag, kram Annika

Hem och Lycka sa...

Vad kanonfin brickan blev! Och visst är det en härligt tid just nu, vackra bilder.. kram!

Nygammalt sa...

Vad fint du har gjort med brickan, påminner mig om en som jag måste börja ta tag i också.

Åh vad härligt det är med doftande blommor, känner häggen ända hit! =)

(lilla lekstugan är ju så bedårande, kul att du vill dela med dig)

Kramar från mig.

Designe sa...

Så kul att läsa om dig! :) Brickan blev ju heelt underbar! Förstår att du är besatt av servetter!..
Ha en härlig vecka! Kram :)

Malin - I min trädgård sa...

HAHA vilken rolig utmaning!

Brickan blev jättevacker! Vill ha...

P-lina sa...

Hej
Vad roligt att få läsa om dig hihi

Du...den där brickan blev verkligen vacker. Duktig du är på decoupage!!!! bonus att bror din har gjort den!

Lekstugan var fantastisk! mycket inspirerande,ska ta itu med dotterns snart nu tack vare dig.

Ha det bra! Kram/P