måndag 12 maj 2008

Mitt bloggande..inte högst i kurs!

Nu är det trångt om saligheten kan man säga.
I en familj på fem och med bara två fungerande datorer..ja då står inte mitt bloggande högst upp på rankningen.
Ena dottern som strax blir en nybakad student gör sista rycket... äldsta dottern har inträdesprov på Beckmans. = hur mycket som helst att få klart innan maj månad slut.
Sen har vi minsta sonen som behöver sitta en del... ja där kommer mamma och pappa in.... inte mycket tid finns över.
Men som tur är så kunde vi rädda datorhaveriet som inträdde när sambon var borta... riktigt nervöst var det men nu är bilder och uppgifter räddade i allafall. (men ännu inte internet)
När jag i veckan var på stan och avverkade stans mysigaste butiker handlades det inte så värst mycket... helt plötsligt tyckte jag allt var dyrt.. jag blev lite snål helt enkelt...det var ju inte loppisar jag var på... allt kan inte alltid kosta 10-20 kr..
Men härlig inspiration fick jag i allafall..och det är gratis minsann..

Den här kjolen är vintage och kostade hela 20 kr.. jag gillar den skarpt faktiskt.. som en liten sommaräng runt benen
Den här skrikgula fågelholken för 59 kr... ... sprejmålade jag i ett nafs när jag kom hem... såg minsann liknande på stan för runt 400 kr... inte min inte... med lite vitfärg i näven så blev den som en dröm

Satte upp den i vårt blommande äppelträd.. den lilla söta talgoxen köpte jag för 15 kr i en liten buktik Den guldfärgade spegeln.. 49 kr i en billighetsaffär... .... sprejmålades också när jag kom hem... jag älskar speglar jag Två stycken rätt så trista blomlådor..ja de blev mina för 10 kr st.. på Stadsmissionen.. .... de undgick inte heller viTfärgen och är så fina nu när jag hängt upp dom i träden Termometern var nog den enda som jag köpte till fullpris..på Koffert... har inte riktigt betsämt var den ska hänga ännu... Ja jag vet inte vad som slår ett blommande äppelträd.. dessa vitrosa blommor fullkomligt förför mig med sin fullkomlighet.
Vi har två stycken riktigt gamla äppelträd... som gamla gubbar står dom där..nu har dom helt plötsligt levt upp igen... och så goda äpplen dom ger oss..och fantastisk skugga på sommaren.
Som sagt... jag kan inte sitta vid datorn speciellt mycket just nu..ni är så rara och frikostiga med era kommentarer... jag lovar att besöka er så fort tid finns... det är ju det bästa!!
KRAM A-C
TILLÄGG... färgsprayen kommmer från Claes Ohlsson.. faktiskt har de den billigaste och kostar bara runt 40 kr... märket är CRC PRO PAINT. funkar hur bra som helst..torkar snabbt, spreja flera gånger efter varandra.. helst ute om det är varmt.. annars där du kan skydda allt annat runt omkring.
Den lilla fågelholken köpte jag på en affär som heter EDEN... en "billighetsaffär" som finns på ett flertal ställen i Stockholm..min är dock köpt på Drottninggatan.. där jag även handlade spegeln

47 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Vilken skillnad det blir med lite färg, jättefint. Fågelholken va extra fin tycker jag;o)Kram P.

MiaMaria sa...

Hje!

Ja inte behöver det kosta skjortan för att vara så vackert.

Vilka bra köp!!!!!!!

Må så gott!
MiaMaria

Nettan sa...

Så fin fågelholken vart med " lite " NY färg & allt det andra med förstås ;0)...
Härligt blommande träd du har !
Kram Nettan

Sara sa...

Hejsan
Jag kan också bli snål är van vid att det är billigt på loppis. Fina saker köpte du iallafall.
Kram Sara

Stämningsfullt sa...

Hej!
Praise the vitfärg, haha! Så fint allt blev efter ditt sprayande!
Ha det bra.
Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där du vita kvinna, vad du är händig med sparyburken och den holken blev ju helt underbar, jag riktigt ser hur den lilla talgoxen rivs: ) Och spegeln blev jättesnygg den med, läcker termometer fr Koffert, undrar om jag får ta en sväng dit.. Ha en fortsatt bra vecka, trots kyliagre... Mari.

Linneagården sa...

Hej Ann-Cathtin. Å, vad allt blev fint när du sprayade sakerna vita. Tittade noga på alla dina bilder, de var så fina!
Äppelträd i blomm...åh, vackert, vackert.

Ha det gott & var ute & njut av våren.
Stor kram /madelene

IKT i min vardag sa...

Trolleri, trolleri, trolleri :-) Så fint allt blev med den magiska färgen!

Nu vill jag veta var hittade du den söta pippiholken?!?

Kram

Jessika sa...

Vad fint du har gjort med dina fynd. Gillar fågelholken skarpt.

Vad använder du för slags målarspray. Jag köpte en förut på Woody och den kan man spraya på både trä och metall men jag är inte nöjd med den, kladdig och svår att få att täcka bra.

Vad mysig lekstugan är, där skulle en 4 åring gilla att vara.

Hälsningar från Gula Villan i Stockholm

Tidsmästarinnan sa...

ja jag blir också nyfiken på vad du har för färg, det är ju spray som är melodin förstår jag nu efter att ha sett dessa vackra bilder!!

Klart man ska köpa till lågpris, det är ju allra roligast... (jag har nyss kommit hem från Ullared :-)

Kram!

S

Annas skattkammare sa...

Vilka fynd du gjort och verkligen fina blev de allihop!! Kul att gå i butiker och fynda loss! Äppelträdet ser ljuvligt ut. Kram /Anna

My Lovely Things sa...

åh så fint..tänk vad bra det är med spray färg..då går det riktigt fort!!!

så fina fynd du gjort!!Tänk vad bra att det finns loppis..då behöver det inte bli så dyrt!!
Ha det så gott..
kram anna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Ann-Catrin!!!
Ja du, jag föredrar personligen billigt... annars får det vara liksom...
Gillar verkligen din kjol. har kollat in en del blommiga saker. Din var riktigt kanon!!!
Allt du målat ser så fint ut.. Vilken himla skillnad på holken!!!

Vilken jobbig dag du verkade ha i ditt förra inlägg. Usch, stackare. Jag förstår precis hur du kände dig. Hoppas att det känns bättre nu.
Kram på dig!
Hanna

Glitter och Marsipan sa...

Den där kjolen skulle jag också kunna tänka mej...så somrig och fin.
Ja,jag håller med dej,det känns bra att kunna handla billigt,och ändå kunna piffa till det,så det blir snyggt.Och du har ju verkligen den gåvan,må jag säga.
kram Anette

Vårt lilla hem sa...

Hej :)

Oj det var ju riktigt toppenfynd du gjort!! Jag gillar verkligen kjolen och fågelholken jättemycket!! Precis en sån holk skulle jag med vilja ha :)

Mmm va gott med äpplen från eget träd! Saknar det nu i vår trädgård men minns barndomens klättrande för att nå de finaste :)

Kraam! Jenny

Lisas torp sa...

Oj, oj, jag kan tro att det är trängsel vid datorerna då!

Jag håller med - det är ju mycket roligare att göra riktiga fynd, än att köpa en massa dyra prylar.
Du har verkligen gjort fina fynd och piffat till dem så jättefint!

Härligt med blommande äppelträd! Hoppas att jag inte missar mina innan lördagen då jag flyttar ner!
Lovar att rapportera om blomningen då!

Ha en fortsatt bra vecka, med eller utan dator!

Kram

Lisa

lottens vita och gröna sa...

oh vad rolig du är! är precis likadan när jag går runt i de otoligt vackra butikerna, SNÅL!!! ja nåt bra med loppis är det ju, ska säga det till min man, att man blir liksom avskräckt av fina gatans priser, näää 10-20 låter bättre, eller kanske två för 10-20, hihi! ljuvliga fövandlingar från loppis till poppis! varmkram lotten

Ninis74 sa...

Vad fint det blev med lite vit färg.. älskar vitt jag med, men nu har jag sackat ihop. Får hämta krafter efter helgens bravader.

Gillade kjolen, den var riktigt festlig!
Ha det bra!

Bodil sa...

Du är helt makalös med att hitta saker urbilligt. Jag önskar jag hade den förmågan!!
Här har du en till som bara njuter av fruktträd i blom. För att inte tala om fruktträd på hösten med alla äpplen. Bland det finaste att ha i en trädgård.
Kramen

My White Cottage sa...

Dina fynd blev så fina! Den vita färgen är som mirakel - den gör underverk både här och där! :)

Jag får inte heller tiden att räcka till för så mycket bloggning just nu... Det är så härligt väder och mycket avslutningar och grejer på kvällarna! Man kan inte hinna med allt helt enkelt...

Önskar dig en fin vecka!
Många kramar Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Hej vännen!!! Vilken härlig bildkavalkad från dig!! Såå mycket fina saker du fyndat med dig hem!
Förstår att konkurransen om datorn är hög!! Jag bävar inför att mina barn ska köra bort mig härifrån...det blir nog till att skaffa fler datorer då, vi har ju bara en!
Hoppas att allt är bra med dig! Nu ger oss våren både sol och värme, så det gäller att njuuuta så mycket som möjligt! Det är en härlig tid, men samtiidg tär det mycket som händer nu!
Ha det bäst, stor kram!

LantlivsAnette sa...

Ojjj..vilka underbart fina saker du köpt..och riktiga fynd också..
Med vitfärg så trollar man eller hur ?
Underbara äppelträd ni har, vi har ett , men jag skulle vilja ha massor, dom blommar så fint !
Ha det så bra Kram Anette

alegni sa...

du är både fyndig o händig! allt som du rör blir ju vackert!
synd med datorskrället, men bra att ni åtminstone kunde rädda bilderna!
kram,
ingela

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina fynd du har gjort! Och så bra det blev när du målat dom...
Kjolen ser så härlig ut där den fladdrar i vinden, en riktig sommarkjol!
Kram
Marie

Gårdsromantik sa...

Har märkt samma med mig - sedan jag började springa på loppisar så har jag blvit så där snål också!
Jamen du vet en tröja för 500:- - herregud man kan ju köpa halva loppisen för det - nästan ;-)

Kjolen var så ljuvlig så!
Håller ed dig om fågelholken . minst 400:- varianten.

Kram Maud

Radhusdrömmar sa...

Ja tänk vad lite sprayfärg kan göra.. och tack för tips om Clas Ohlson färgen, jag brukar köpa på Kreatima och där är den ju mer än dubbelt så dyr.
Fina saker du fyndade.
Kjolen var jättesöt!

Kramar Johanna

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så mange koselig ting du har forandret med hvit spray ! Så bra kjøp.
Ikke lett å være mamma å slåss om dataen, barnene vinner hihi!Ha en skjønn uke.
Klem

Alexandra sa...

Hej hej!

Tänk vad lite vit färg kan göra med våra saker! Helt otroligt vilken skillnad det blir! Känner igen jakten på billiga saker...det blir som en sport att hitta bra saker till minsta möjliga pris! Dina fynd blev jättefina och för att inte tala om äppelträdet i sin blomsterprakt!

Ha det så bra!
Kram Alexandra

Anonym sa...

Så mycket fina fynd du har gjort och ännu finare blev det med lite vit färg. Tjusigt värre ! Fågelholken var så himla fin.

Kram Kram

Mamma C sa...

Så fina saker du inhandlat till dig. Och dom blev verkligen mycket snyggare med din srayfärg. Det tror jag, jag ska prova någongång.
Kram mamma c

Änglahem sa...

Åh vad du är snäll du Ann-Catrin!!! försöker dämpa mitt dåliga samvete.....gnager än*hrmmm*. Gillar inte att hänga med i bloggvärlden...är väl kontrollfreaken i mig....vill ju kommentera, MEN det var faktiskt riktigt skönt att ha lite "semester"*tihi*. Vet ju att så snart det blir dåligt väder igen sååå sitter jag här som klistrad igen*fniss*.

Vad mycket fint du fyndat!! Fågelholken blev ju jättesöt med sin lilla talgoxe!!

Visst är det vackert med äppelblom, det är sååå vackert och ger en verkligen hopp om kommande sommar!!

Må så gott kära vännen min!
Kramaaar, Ulrika

Marie sa...

Så mycket fint du fyndat och vad vackert allt blir med den vita färgen! Fågelholken blev ju supersöt och kjolen var helt ljuvlig, en riktig sommarkjol!

Ha en bra onsdag!
Kram Marie

Doften av vanilj sa...

Åhhh den där spegeln, VILL HAAAA, vill ha!! (Fick ett svårt anfall av ha-begär där sorry!)Herregud vad den blev snygg! Jag tror jag smäller av!!!
Ja vad skulle vi göra utan den vita färgen att ta till i nödsituationer, så som vid skrikgula fågelhus;) Supersnyggt, ja alla dina fynd för den delen. Hoppas att allt datatrassel reder ut sig snarast/Kram

Anonym sa...

Vad fina saker du har hittat o så billiga. Man känner sig så nöjd när man fyndar.
Det är så fint när frukträden blommar jag fick ju uppleva det nu när jag var i Göteborg.Här uppe är det inte lika gott om det. Har flera gånger prövat äppelträd men det är för kallt och blåsigt här hos oss på våran täppa.Tänk igår snöade det flera gånger fast det smälte bort med en gång.
Min dator har blivit knäpp igen och jag får hålla tillgodo med gubbens och är då utan på jobbet, sonen kommer hem från Grekland på fredag så hankanske kan hjälpa mig i helgen med den.Man har verkligen blivit beroende av datan.

Kram ewa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej min favvis...Du gör underverk som vanligt.....underbara saker du målat..

Datorn "lånar" jag på dagarna när maken är på jobbet....annars sitterhan mest där...påå helgen tittar jag knappt på datorn...finns ingen tid för lilla mig...men det är skönt ibland oxå...funderar på att köpa en beg som jag kan ha...finns ju massvis på blocket som duger att blogga med...så får det bli...hihii..

Kramizzz

Stina sa...

Men vilken härlig kjol hörru.
Så fint det blir med vitt. Ja, det blir man aldrig mätt på...att måla om menar jag...till vitt och fint. Kramis

Designe sa...

Vilka fina fynd du gjort! Gillar verkligen kjolen och fågelholken!
Så fint!
Härliga trädgårdsbilder längre ner oxå! Kram :)

Dubbelörn sa...

Vilka härliga saker du visar upp!!
Dina blommande träd är ljuvliga...

Roligt med studentplanering. För oss blir det nästa år. du får väl maila mig dina planer så jag får lite tips ;).

Tack för tipset om sprayburken!! Det här ska väl t o m jag kunna greja. För pensel har vi konstaterat inte är något för mig *skrattar*.

Imorgon bär det av till Clas Olsson!

Kram

Goa sa...

Hej på dig...bloggvärldens snällaste blomma!
DU gör mig sååå glad...alltid! MEn jag är sååå dålig på att kommentera...sorry!!
Jag vill bara vara ute..:)...så tänk inte på bloggandet nu, utan det tar vi sen...OK!
Underbara bilder som alltid och så roligt när det inte kostar en hel hög...och vit färg fixar allting på nolltid!!
...älskar jag att läsa dina texter, det känns verkligen som att jag känner dig...massor..*thi,hi*
..härligt!!

HA den bästa veckan och njut på och du...jag kikar hit hela tiden, bara så att du vet..;)
Kraaaaaaaaaaam...

Anita sa...

Så flott det blir med litt farge!!! Syns jeg maler noe hver da gher selv jeg!! Men så blir det så flott og som nytt!! Ha en flott uke videre! Klem!

Maria sa...

Allt blir såå jättefint i vitt!!

Lilla Blanka sa...

Hej Ann-Catrin!
Ojojoj vad många fina fynd och vad snyggt det blev med vitfärgen!
Den där temometern var ju läcker också med lilla "huset" runtom :)
Tack snälla för tipset om golvfärg..det känns lite läskigt men på lördag smäller det..behöver en heldag tror jag så att det torkar..lite jobbigt att det är köket..alla skall ju in dit hela tiden *hihi*
Kraaaam
Mia

drömmen om vitt sa...

Tänk att vit färg kan vara så bra, se! du fick ju jätte fina saker för nästan inga pengar alls.
Ha det gott!
Lotta:)

Nygammalt sa...

Hoppas allt har löst sig med datorn nu!

Men du, vilka fina fynd du har gjort! Har hittat fint porslin på Eden tidigare. Kul att få se vad lite färg gör.

Kramar från mig.

Evelinas hus sa...

Vad mycket bra shopping. Det är nästan roligare att köpa billigt och få måla lite och sen känna sig nöjd :)
Fågelholken var ursöt, tack för tipset.
Kram Caroline

Anonym sa...

Du härjar vilt med sprayfärgen - underbara resultat...har precis satt korken på plats på min. Mycket bra det här med sprayfärg..gillar att man slipper rengöra penseln!
Gick precis utanför med hunden och såg ett äppelträd med blomsterdåd som förtrollar - vilken magisk tid som är här nu...
Plockade in ett par buketter med Liljekonvalj igår så nu luktar det "farmor" i hela huset...härliga minnen!
Jag går och spanar efter en fågelholk som din...tycker de är så fina!
Härligt att få läsa dina inlägg igen...jag har liksom gått och blivit beroende!
Kramar,
Bella

Marie Söderberg sa...

ja va fiffigt med att spreya vitfärg..eller stavar man spräja ..hum..nåväl..tack för tipset. och gratulationer till din award..sköt om dej