söndag 18 maj 2008

Det är jobbigt att vara estet.. tro mig

En av mina "ohängda" hundar som båda två har sin favvoplats UPPE på mina kuddar i soffan.. ni kan bara tänka er hur det ALLTID ser ut där... det är ett piffande och puffande där dagarna i ända. Britta sover som en stock..och det ser onekligen rätt så skönt ut!

Att vara estet är ett hårt arbete.. att vara estet i ett litet hus bestående av fem personer plus två ohängda hundar är ett arbete som de allra flesta dagar känns övermäktigt.

Det är ju "människor" överallt, de ligger i soffor, de duschar otaliga gånger per dag till följd av alltid tomma schampooflaskor, de "tappar" läs dräller saker omkring sig precis överallt, äter upp allt läs i allafall gott som finns i kyl och skafferi.,

kompisar som är i samma ålder är ofta här och gör i stort sett samma sak.. om än inte går i våra skåp!.

Missförstå mig inte nu.. jag älskar min familj, mina barn har underbara vänner och jag tycker om att de är hemma.."läs ibland iallafall".

Men när man är estet ja då träder det hårda arbetet in just där... det är så stökigt jämnt!!!. Och jag vill inte helt "go nuts" och fixa kuddar, ställa ordning tusen par skor, eller torka smulor på bordet UNDER TIDEN DE ÄR HÄR!!!.

Då får lilla mamsen helt enkelt fly fältet.... det är lika bra för jag är en estet ut i fingerspetsarna och vill alltid ha vackert omkring mig... och det rimmar dåligt med en stor familj.

Min äldsta dotter har ett väldigt litet rum, ett otroligt sött rum med snedtak och små fönster. Den här otroligt duktiga flickan söker just nu in till "Beckmans" = ett otroligt hårt arbete alla dygnets timmar i stort sett.

Intagningen är om en vecka ungefär och det är väldigt svårt att få en plats. Vi håller alla tummar och tår här hemma för att hennes dröm ska bli verklighet.. för det här är en tjej med otroliga kvalifikationer, hon är ju naturligtvis bäst helt enkelt!... bara de fattar det på Beckmans..fniss!! Den fina gamla järnsängen fick hon för säkert 10 år sedan, hon såg den och ville ha den. den är en gammal NK säng och har fina stämplarDen söta hängaren kommer från Rice och passar in i den ljusblå/vita drömmen


Jag har min vana trogen tagit en hel drös med bilder från hennes rum... men tänkte visa lite i taget. Och jag vill härmed klargöra att rummet INTE ser ut som på bilden alla dagar.. nej de här bilderna är tagna när hon och syrran var i Berlin för ett tag sen...då var "estetpolisen" där och städade upp EN ANING.. bara en aning så jag fick till lite bilder.. Och ja jag har frågat om lov...


Denna gråmulna och säkert också regniga söndag.... då ska jag fly familjen. ska med en kompis till IKEA, inte på något speciellt uppdrag utan bara gå runt och låta oss inspireras, fika och prata om ditt och datt.. en härlig dag helt enkelt!!


Trodde i min enfald att vi bodde i landet "lagom".. men med förra helgens värmebölja på upp emot 30 grader och nu som högst 10..... det är ingen ordning på "nånting"


KRAM A-C

57 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !
Jaaa då..visst känner jag igen mig i vart enda ord du skriver..hii..hii..
Det är ett enda plockande och puffande hela tiden,jag börjar alltid dagen med att plocka o puffa i soffan och fotöljerna,där ligger alltid alla kuddar huller om buller och alla mina vackra quiltar dom ligger oftast på golvet !!
Men nu slår det mig att det är aldrig någon här i huset som märker att det har plockats på morronen innan dom stiger upp..konstigt,märker dom inget eller vad ?
Vad härligt med en heldag med en kompis sådär,plocka o puffa det får du göra en annan dag(eller då du kommer hem,om jag känner dig rätt )...
Ha det så bra Kram Anette
P.s jag kan bara meddela att min lill Nisse ligger precis sådär nu i en av fotöljerna...myyysigt..

Unknown sa...

Hejsan!
Åh vad jag känner igen mig! Det är ju lagom skoj att alltid städa och dola efter någon...ler
Jag vet inte hur tentan gick än...phu, vi fick aldrig resultaten i fredags pga av lärarsjukdom.... men vi ska få den på måndag.. dock inget skoj att vänta hela helgen, ph.
Jag håller tummarna för din dotter!!!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Tina sa...

Ja nog är det jobbigt att vara estet!!! Vi är 6 i familjen, 7 med hunden...det gick så långt så vi har lappar uppsatta med att alla måste hjälpa till att plocka bort sitt eget! Det börjar arta sig! :-) Kram Tina

Kalkstenssommar sa...

Nu skall jag hålla tummarna för dottern!

Skönt att läsa om fler som springer hysteriskt i hasorna o plockar efter alla......

Ha de så bra på IKEA, själv skall jag avnjuta en fotbollsmatch i det härliga vädret!

Kram L

ps grattis till utmärkelsen, den är du verkligen värd!

Nettan sa...

Ser ut som om Britta har det vädigt skönt iallafall på dina kuddar.. ;0).
Håller oxå tummarna för att din dotter ska komma in på " Beckmans " =0)
Hoppas du får en skön dag på IKEA
Kram Nettan

Färjtorp sa...

Hm jag tror minsann att vi är fler som känner att det alltid är stökigt och grejer överallt. Ändå har jag "bara" två barn. Man plockar och plockar... det blir lite jobbigt i längden så det är bara ge sig och låta det va till slut.
Men jag förstår absolut hur du menar och känner!

Oj Beckmans, hoppas det går bra för henne då.

Kan förresten trösta dig med att vi inte ens har 10 grader varmt här, kanske som max 8, det är lite deprimerande faktiskt.

Kram Johanna

Lisas torp sa...

TACK för din goa kommentar hos mej, och GRATTIS själv om jag inte har sagt det! Du är verkligen värd den utmärkelsen - en estet ut i fingerspetsarna och det visar du verkligen här. Jag kan förstå ditt dilemma med alla runt omkring dej, och kan tro att det måste vara jättegott att vara både hund och människa hemma hos dej!
Vilket ljuvligt rum din dotter har!

Håller alla tummar för din tjej, så spännande!!!

Och dräller är nog rätta ordet - själv umgås jag dagarna i ända med ca 20 stycken vuxna unga och där kan man också tala om drällning du, jisses!!! Men man kanske blir sån i flock?!:)
Och vädret!!! Milda makter vilket skitväder rent ut sagt. Här har de dessutom stängt av värmen (en följd av det evinnerliga stambytet), så här är kallt och rått - knappt 18 grader inne. Så jag fortsätter att packa på och på torpet kan jag bestämma min värme själv - på med elementen och tända i vedspisen! Oj, vad jag längtar!

Ha en jätteskön dag på IKEA, det låter jättehärligt en sån här dag!
Kramar

Lisa

Stämningsfullt sa...

Hahaha jag känner verklligen igen mig i vartenda ord! Tänk då att vi dessutom inte har någon diskmaskin!!! Man kan ju go crazy för mindre om man säger så :)
Så fint och mysigt rum din dotter har! Det vill jag gärna se mer av :)
Hoppas du får en trevlig dag på ikea!
Kram.

Mamma C sa...

Ja, så kan det vara. Nu har jag bara två att plocka efter, men det är nog det ibland. Ja, så hunden förstås.
Kram mamma c

Zizzi sa...

Jag håller också tummarna för att Beckmans får din dotter att gå där! :-) Vilket fint rum hon har! Jag känner igen det ständiga plockandet! Och att INGEN annan än jag förstår vad skostället är till för. Varför ställa skorna där, när man kan ställa de direkt på mattan. Varför slänga mjölkpaketet när man tagit det sista ur den, när det betyder att kökspåsen med sopor blir full och man måste gå ut med den? Det är jämt jag som slänger sopor, tar upp skor m.m. Ibland är det tröttsamt, men jag älskar också min familj, så det får jag leva med.
Kram cissi

Anonym sa...

He he jag känner igen den där städahelatiden känslan :-)

Lilla Blanka sa...

Hej Ann-Catrin!

Tack du är så gullig! *kraaaam*
Vad otroligt mysigt det ser ut med vovven bland alla kuddarna!

Din dotter (vad duktig hon är!) har en jättemysigt rum..så charmigt..som ett härligt Beatrix Potter rum tycker jag. Min dotter har ett litet rum hon med men hon är rätt liten nu, men jag ser ju att det går bra att ha det till hon blir större. Ett litet rum kan ju vara jättemysigt, det ser man ju här!

Kram vännen
Mia

Jenny Oak Fae sa...

Vad fint din dotter har det i sitt rum, hoppas hon kommer in på Beckmans, håller tummarna!

: )

Jag bor ju själv, men har 3 katter, så det blir ju att städa upp en massa katthår hela tiden, men ärligt talat så skapar jag ju en del oordning själv här hemma också...

Ha det så kul på IKEA!

Kram, Jenny

<3

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Vilket fint rum hon har din dotter, och sängen var så fin. Håller tummarna för din dotter.
Ha det gott!
Lotta:)

Solsjö - Under en vind sa...

Fnissar högljutt åt din text...känner så väl igen mig....Måste du äta nu, jag har precis torkat bordet!!! Måste du spela kort här nu när jag precis har ställt iordning....Eller när man ser att tvättkorgshögen är helt borta, då är dte givetvis nån som ska duscha och slänger ner sin smutstvätt där....hi hi....Nej då ett hem är till för att leva s och finnas i, men lite fint vill man ju allt ha det!
Vilket fint rum dottern har! Hjälper till att hålla några tummar för henne!
Hoppas att din helg varit bra! Här rullar dagarna på alldeles för fort..bloggtiden är minimal men förösker slinka inom favoriterna lite oftare (du är en av dem!) ...I eftermiddag väntar fotbollsmatch för sonen...derby mot grannortens 7-8 åringar...det blir spännande!
Stor kram till dig!

Goa sa...

Hej min vän!
Ja, men visst är det som du beskriver så bra! Man plockar och puffar och tillåter sig att bli en smula irriterad att de andra inte tar större del i det. Klart att man älskar sina barn, men inte alltid allting de gör, eller inte gör för den delen..:)
Jag blev så påmind en gång i en isländsk låttext som innehåller bland annat följande:
Har du hört din dotters docka tala,
Docka har trött och har en svår pappa...
Såg du din sons mål i matchen, det blir inte en annan chans...
Dessa små strålar är din guds gåva
Hoppas det för din skull, att du tar vara på dem medans de skiner...ty,
innan du vet ekar huset av tystnaden som du så ofta bett om!!!

Japp, detta är ju en väldigt lättsynt översättning...men jag tror att du finner poängen..:)

Hoppas att din dotter kommer in och att hon läser dina ljuva ord om henne..:)

Ha den bästa dagen och njut av din IKEA tripp!
Mass akramar från mig...till dig!
Kraaaaaaaaaaam...

Anonym sa...

Hejsan! Vilket härligt inlägg. Jag känner igen det mesta av det du skriver ;o) men samtidigt är dessa ungdomar så goa, så ibland får man låta dem hållas. Men det där med att vara estet är en ständig kamp, i alla fall inombords. Jag håller också tummarna för att dottern kommer in på Beckmans. Ha en skön söndag! // Kram Mia

Gårdsromantik sa...

Vilket slit du har för att hålla hemmet vackert. Men de är ju så söta där de sover.

Skönt att du får njuta lite med en vän emellanåt.

Kram Maud

Elzie sa...

Får väl hoppas att dotera kommer in på Beckmans. Önskar henne lycka till.
Och det där med esteteriet. Här bor två vuxna, som borde kunna hålla ordning på sina saker men icke!! Alltid ligger det saker framme och speciellt om jag ska ta kort. Då "ser" jag helt enkelt inte det som ligger framme. Där kan man tala om hemmablind *s*.
Men vi trivs i råttbot ändå.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Glitter och Marsipan sa...

Förstår att vilken hund som helst vill ligga i den där kuddhögen.
Men dom fäller väl i alla fall inte,dina hundar väl?
Ja,visst kan man bli trött ibland,när man bara får gå och plocka hela tiden.Det är ju liksom ett evighetsarbete.Men vad tomt och tyst,när dom har flyttat.
Det är så roligt att titta på dina fina bilder.
Alltid lika inspirerande.
kram Anette

ChatrinesLiving sa...

Hehe, jeg kjenner mef igjen:) Har ikke riktig så stor familie, men om alt skulle vært perfekt, så hadde jeg måttet rydde hele tiden;)

Rommet til din datter er jo bare så skjønt! Og se, lille vovven i sofa, så deilig hun koser seg der!:)

Ønsker deg en riktig fin søndag!
Klem fra chatrine:)

My Lovely Things sa...

Hej!
ja så är det här..3 pojakr en flicka som ingen av dem tycker om att röja efter sig..ett ständigt tjatande..vissa dar orkar man varken tjata eller röja efter dem..då förfaller deras våningsplan..sen får man ett bryt och alla måste städa..

jag önksar verkligen att alla kunde plocka upp efter sig..

så mysigt det ser ut när vovsingen ligger i kuddhögen..

ja vi får hoppas att det snart blir varmt igen..
ha det så gott..
kram anna

My Lovely Things sa...

glömde ju säga..så fint din dotters rum är..roligt att hon söker till Beckmans..håller tummarna för henne..
kram

alegni sa...

jag som trodde flickor var ordningssamma ;)
våra gossars rum ser ut som om en tromb just rusat förbi. jag orkar för det mesta inte bry mig längre, fast ibland går jag nog o plockar lite i smyg...
kram,
ingela

Mjuka sa...

puh känner igen mig
kramar malin

Hem och Lycka sa...

Hrm, här är en estet till! Och visst gillar jag att ha nära och kära här på besök men förstår aldrig varför man ska sitta PÅ kuddarna? Eller gärna knyckla till dem så de blir så små som möjligt ;-) Men förstår vovvarna, måste ju vara underbart att lägga sig i kuddhavet och bara zzzooova.. ;-) kram!

Vårt lilla hem sa...

God eftermiddag!!

Hihi, jag tror att måånga känner igen sig i din beskrivning! Det är ju alltid maaassor att plocka, piffa, puffa och dona med - och då är vi två :) + hund :)

Hoppas du har en riktigt mysig dag med vännen din, skönt att bara skrota runt och koppla bort hem och fixande en stund.

Kraam! jenny

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Å joda du, her kjenner man seg igjen. Man rydder og vasker jamnt, jeg trakker i starwars lego og bratz dukker , overalt.... Så får man ta bilder av de ryddige og pene få kvadratene man har, hihi. Hunden tar med seg duken om han går forbi bordet, så den ligger alltid i en krøll på gulvet og ikke på bordet, og kattene skraper opp mine kurvmøbler med sine klør... Så det er helt klart hardt arbeid å ville ha det det nydelig rundt seg. Er det for gale setter jeg meg i en ryddig krok med en skjønn kopp te og nyter vakre bilder i et interiørblad, det er min trøst ;o))
Klem

MiaMaria sa...

Hej!

Känner också igen mig......piffa och puffa plocka och rensa det är jag det.

Så vackert det är i dotterns rum....

Må så gott!
Miamaria

Sara sa...

Hejsan
Vilka fina bilder från ert hem. Hos oss är det barnen som slänger kuddar och plädar omkring sig. Hoppas att dottern kommer in på Beckmans!
Kram Sara

Anonym sa...

Ojoj, vi som just har beställt en soffa med en massa kuddar i.... vår hund kommer att ha skitskojigt.... ;)

Marie sa...

Skrattar igenkännande åt ditt piffande och puffande, jag är precis likadan. Kan bli tokig på att det bara är jag som plockar dagarna i ända. Har försökt att låta bli att plocka, men det går bara inte, jag klarar inte av att se grejer överallt någon längre stund, hihi.

Din dotters rum är jättefint, sängen är helt underbar! Håller tummarna för att hon kommer in på Beckmans.

Hoppas du haft en riktigt mysig dag på IKEA och ha en bra vecka!
Kram Marie

Staket & Designkonsulterna sa...

Hello vännen...jag känner igen mig i det du skriver...ett himla plockande och donande hela tiden, det tar aldrig slut och jag blir galen när jag ser en massa tidningar på köksbordet som bara ligger på hög tills jag tar hand om dem.

Vår vovve älskar att ligga i soffan på rygg och bara mysa...men nu får han ligga på en speciell pläd i soffan...så kan den få vara vit en stund till.

Usch så kallt och ruggit, vart tog våren vägen...i norr har det visst varit snö,stackars dom.

kram från mig...Annelie

Kol och Rosors sa...

Hej!

Ja,ibland kan det vara jobbigt...

Underbara bilder du visar,härliga "håriga" familjemedlemmar.

Håll utkik efter fler annonser i Lantliv,nästa har Rosor ;)

Ha det så gott & en bra vecka!
Kram L-Lott

Unknown sa...

Vilka fina bilder, vilken ljuvlig säng och vad rätt du har i att det är ett svårt jobb att vara estet när huset är fullt av folk (och vovvar)!
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Unknown sa...

OOOh så goe!! Ser ut som en liten *kudde* ti-hi...Otroligt vackra bilder du visar..ser sååå mysigt ut!! Hur blir man när man är knollrig hi-hi....Önskar dig en underbar vecka...kramar Malin

Evelinas hus sa...

Ja det blir mycket puffande och plockande här hemma också kan jag säga. Att man orkar! :)
Vilken skön hund, totalt avslappnad.
Dotterns säng är otroligt vacker.
Du har fått mail.
Kram Caroline

C De-sign sa...

Så mysigt rum din dotter har!!! Beckmans, det låter jätte spännande , tycker jag som är designer i "botten".... alltså utbildade mig till det för länge sedan... antar att Beckmans fortfarande har både reklam o design linjer. VARMT LYCKA TILL ...
Städa och plocka...ja... har svart hund...hm..... men man måste ju leva ..och ibland kan jag verkligen trivas i en kreativ röra ... Man önskar bara att dygnet hade fler timmar!
Ha en fin vecka!
Kram fr C

Ekebo sa...

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver att man får plocka och plocka och plocka. Men jag förstår er hund jag skulle också välja den platsen att sova på ;) Kram malin!

Beas sa...

Jag ska hålla tummarna för din dotter på Beckmans!

För övrigt så:
- blev jag helt FÖRÄLSKAD i den ljusblå korgseriern från Rice, finns den att köpa fortfarande tror du?
- så känner jag igenom mig i estetpolisandet. Jag håller på att bli galen här hemma, då jag verkligen inte ORKAR med det jobbet, samtidigt som jag känner att jag inte kan stå för något annat. Nu har maken haft beredskap ett par dagar och det syns omedelbart här hemma. Man hamnar efter och tröttnar på att se sig själv plocka i och ur diskmaskinen, i och ur tvättmaskinen, hänga tvätt, dammsuga, torka golv, plocka och städa. Fy bubblan! Ibland vill jag bara "säga upp" mig!

Annas skattkammare sa...

Hihi, ja det är inte lätt att hålla ordning i en stor familj kan jag förstå! Jag tycker det är svårt här och vi är bara två än så länge! Fint blir det iallafall när du röjer fram och fejar! =) Järnsängen var jättefin.. Och va gott det ser ut att va för vovven där i soffan, där skulle jag gärna sjunka ner.. =) Kram /Anna

Millas hem sa...

Hej!
Tackar för kommentaren! Ingen hylla upp idag heller! :(
Fina bilder hos dig!
Kram Camilla

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, vi är nog många små estetpoliser som känner igen oss i ditt underbara inlägg!har svårt att bara gå för bi om en filt ligger som en hög, en kudde på golvet, en jacka där och skor där...herregud ingen ro, och här är det ingen annan som har de glasögonen... så fint dottern har på rummet, järnsängen är ju en pärla! hoppas att hennes dröm går i uppfyllelse! varmastekramen lotten

S o F sa...

Känner igen lite av det du skriver om och tycker att du är smart som kallar dig för estet istället för pedant.

I och med det så får ju beteendet en lite mer positiv klang - så det tänker jag sno rätt av, från dig. :)

Numera är jag en estet!

När barnen flyttade hemifrån så blev det en stoor skillnad på allt det där "plockandet" som jag ofta höll på med (och som ofta irriterade mig också, fast det mest var för min egen skull).

Men eftersom maken varken är estet eller pedant, så finns det ju i alla fall lite kvar att göra. ;)

Oj nu blev det långt, egentligen skulle jag ju bara säga att dotterns rum är helt förtjusande gulligt!

Varma hälsningar!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Oj , bor vi ihop !?!?!
Här är det oxå katastrofområde emellanåt med tre tonårspojkar , en man , en tioåring och ett prinsessbarn .
Man måste släppa ibland , men det är tufft . Men jag har oxå fostrat mina pojkar och puffa kuddarna efter soffbelägringen och vika ihop filtar , de plockar upp sitt skräp och torkar bordet efter sig , häpp !!!
Jo da , man ska inte klaga , så länge de bor hemma snart är de utflugna och då kommer ma väl och sakna deras olater :-)
Kraaaaamisar du underbara !!!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!
Å vad jag håller alla tummar för din tjeja!!! Lyckospark till henne ♥

Vilka härliga bilder A-C. Sängen var ju bara såå charmig!

Önskar dig en jättehärlig vecka!

Kram kram Jes

Galleri MochB sa...

Skulle jag va hund skulle jag också kasta mej i den där inbjudande kuddhögen...:O) Känner igen de där estetsyndromen, men ibland känns det bara hopplöst!! Vilket mysigt rum din dotter har! Blått och vitt, precis i min smak...

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Go morron!!

hihihi..känner igen mig...tycker jag plockar HELA tiden.Det går verkligen inte ihop ...STOR FAMILJ & HEMINREDNINGSFANATIKER !!!!Inte här i allafall...

Håller verkligen alla tummar å tår för din Dotter.Hon har nog ärvt duktigheten av mamma kan jag tro... ;-)
Underbart fint rum hon har!

Hoppas du fått en trevlig stund på IKEA !
Kram Nilla

lottens vita och gröna sa...

halå min goa ann-catrin, vill bara meddela att andrapriset tillföll dig, mejla mig på lotten@rudu.se din adress så kommer ett lite paket. varmstekramen lotten

Jessan sa...

håller med! det är INTE lätt att vara estet i ett hem med barn, man och hund! (och 1 juni blir det en till hund härhemma) Men ibland tar jag lite paus (försöker iaf) i puffandet! Man måste ju leva också! Vill passa på att önska dej en jättefin vecka!
Glömde säja att vovven är en prydnad han också där han ligger! Ser sååå skönt ut! Kramar Jessan

Anna sa...

Hej!

Åh vad jag känner igen mig i detta inlägg! Är precis som du, estet ut i fingerspetsarna, och vill alltid ha det vackert omkring mig! Något som precis som du skriver, rimmar illa med en stor familj!

Har två tonåringar, 15 och 17 år med resp kompisar och pojk/flickvänner! När de är alla här hemma och det ligger tusen skor i hallen så känner jag hur det kliar i fingarna att få gå och plocka iordning. Men det gör jag inte:) Däremot där hela drösen lämnar huset för att åka in en sväng till stan - då passar jag på att dammsuga, diska upp,plocka undan allt de "tappat" på vägen från köket till soffan, puffa kuddar och snygga till överkast mm på sängarna:) Ja man är ju helt hopplös egentligen, och inget Tack få man heller för att man ränner runt och donar, nä livet är inte lätt alla gånger:)

By the way - vilken himla gullig hund som ligger där helt utslagen i soffan:)

Kram
:)Anna

Grindelunda sa...

Önskar din dotter all lycka...så spännande.
Du visar så vackra bilder från ert hem. Otroligt inspirerande.

Må så gott.
Kram från Gunilla

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej! Tror det är mitt första besök hos dig. Hamnade här via Karin i Villa grå. Tänkte att om h o n gett dig en utmärkelse så måste din blogg vara tilltalande för mig:) Kan bara säga att ag inte blev besviken så jag tittar nog in igen...

Kram Annica

PS Kul med dotterns försök att ta sig in på BEckmans. Jag önskar självklart lycka till! Min dotter som är 12 vill bli designer när hon blir stor:)

Anonym sa...

Vad skönt att det inte var barnuppfostran som jag hade misslyckats med...har själv alltid gillat att ha det vackert runt omkring mig...är uppvuxen i en familj där båda föräldrarna gillade inredning...
I min familj droppas prylarna där man står...jag plockar...sammanbitet...upp...tre tonåringar dräller en himla massa efter sig...den enda kommentaren jag fått är, att jag blir hysterisk när vi skall ha fest...vi borde inte ha stora kalas eftersom jag blir hysterisk och de måste städa...
Tonåringar...jag brukar tänka att när de får egna hem...då är det de som plockar...i dagsläget är hunden mitt minsta problem!
Beckmans låter som en svår utmaning...här hålls tummarna stenhårt - vad roligt om hon kommer in!
Härligt inspirerande bilder du bjuder på!
Massor av kramar, underbara bloggvän,
Bella

Anita sa...

Hallo!! Tusen takk for hyggelig kommentar nok en gang! har ikke noen ekstra vesker her, og vet ikke helt om når jeg evt. kan få sydd en ferdig! Ganske mye jobb, men mye kos også da!! Har heller ikke regnet på hva jeg må ha for en, men vi kan jo snakkes:o) Dersom du må ha den iløpet av kort tid er det heeelt uaktuelt, føler jeg!! Ha en flott kveld! KLem!

Anonym sa...

Känner verkligen igen mig i det du beskriver och har genomlidit detta genom åren.Nu är huset ganska lugnt frånsett min man som gör sina efterlämningar. Det kan jag alltid leva med.Just nu är det lugnet före stormen innan dottern och hennes boy kommer o bor här mest troligt i två mån.Dom kommer till helgen.Så mysigt vovvarna har det i kuddhögen, förstår att de vill ligga där.Överkastet i dotterns rum var snyggt tycker jag.
Håller tummar för att hon kommer in på skolan. Vad är det för inriktning ? ha det gott
kram ewa

Kristina sa...

Hihi vilka söta hundar du har! Där ligger dom verkligen gott du :D
Har en golden retriever som gärna ligger i sängen och gosar in sig i soffan! Kram /Kristinas Hus