tisdag 26 augusti 2008

Paket!

Räkningar, reklam... det är det man väntar sig när man hämtar in posten.
att finna ett paket i brevlådan är en sak som kan förgylla en hel dag!
idag förgyllde Johanna med den fina bloggen "Mysiga lantliga ting" min dag!
jag hade vunnit en utlottning hos henne och nu kom priset hem till mig!

Spännande med inslagna paket


Ett sånt vackert kors!!!


Lite spets som jag rullade upp på en gammal rulle!
Och två små väldoftande värmeljus...


Tack tack gulliga Johanna...!!


Min trädgård är ingen höstträdgård.. den blommar nästan inte alls nu..och det som blommade så fint har ruttnat bort i regnet som var!!
Några enstaka rosor finns det dock...
Nu har regnet kommit till Stockholm... efter en ljum dag strilar det ner och det är så mörkt!!
Höstkänslor!!

KRAM Ann-Catrin

38 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fint det var korset som du fick. Ja nu är det verkligen höst ute. Här har det regnat hela dagen.
Kram mamma c

Millas hem sa...

Hej!

Grattis till vinsten! Och vad glad jag blev av att "höra" ifrån dig!

Dina täcken är jättevackra, har några olika själv, men mitt vita quiltade överkast är nog mitt favorittäcke.

Så himla fin träkorgen till flaskorna är! Jag gillade den iofs brun också, men vitt är vitt...alltid vackert!:)

Jag håller med ang "vad skriva", för det är ju så att vissa dagar har man liksom bara inte lust och så vet man att det var många dagar sedan och ingen inspiration alls, och andra dagen helt tvärtom!!
Precis som du skriver...upp och ner!
Kramis Camilla

Jenny Oak Fae sa...

SUPERFINA vinster...GRATTIS!!!

Jag har 2 sådana fina kors.

KRAM, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Grattis till vinsterna! Så fina de var :) Alltid kul att få något roligt i brevlådan!
Jag har en väninna som brukar skicka så fina brev till mig! Hon skriver alltid så fint och klistrar på olika små saker på kuvert och papper :) Gissa om man blir glad av de breven!
Ha en bra kväll.
Kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Grattis till vinsten Ann-Catrin!
Det är verkligen en härlig känsla att få paket på posten! (ja, fast visst går det bra att få paket som inte kommer på posten också förstås... ;)

Här blommar det inte heller så mycket. Jättetråkigt , känns som om allt det vackra bara försvann... jag hann inte njuta av det ens.
Här sår regnet som spön i backen, och har gjort hela dagen. Känns lite mysigt också. Har tänt ljus, och ska slänga mig i soffan med en skön filt på... Önskar bara att jag hade bärbar dator också! (Det är verkligen något som står högt upp på måste-ha-listan.)

Tusen tack för din kommentar hos mig. Så skönt när någon förstår, fast trist för dig att vara i liknande sits. Du ska veta att så som du skrev att du sagt till dig själv i spegeln... Ja, det händer att jag också gör det åt mig själv. För det känns verkligen så ibland. Vissa dagar är värre än andra. Som du säger, ibland kan ett nytt plagg göra att man känner sig lite mer nöjd. Men det konstiga med mig är att efter en vecka kan jag ta på samma plagg igen, och undra hur sjutton det kunde kännas bra i det tidigare.
Ja du. Kanske är man schizo eller nåt? :)
Men jag måste verkligen säga att du har INGEN anledning att tvivla på dig själv. Du är hur fin som helst. Passar PERFEKT ihop med din långa man! (Tänker på ett inlägg du gjorde om det förut)
Och du, vilka superfina barn ni har!!!

Sköt om dig!
Kram Hanna

Glitter och Marsipan sa...

Ett paket i brevlådan....så glad man blir,och vad fina saker det var i sen..grattis.
Ja,nu är det onekligen höst.Här har den landat ordentligt,regn var och varannan dag.
Men det har sin tjusning det också,man kan ju sitta inne och mysa.
kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint paket och med så mysigt innehåll!!! Post är alltid kul! Jag lyckades få både från klädföretag och fridas gård idag...

Tack rara!:) Har sett ditt mail och ska svara...har dock jobbat mellan 8-20 så jag behöver lite sömn först....

Ha en go dag imorgon! Kramar!

Elzie sa...

Vilket fint kors. Kul med såna vinster.
Var i Lund idag och tyvärr så duggade det nästan hela tiden vi var där. Så det blev för frugan (jag!) och vovven att sitta i bilen mestadels. Jag med en bra bok av Tamara McKinley.
Hoppas du får en bra onsdag.
Kram Elzie

Hannis sa...

Vad härligt att hitta nåot annat än räkningar i brevlådan.
Vilken fin vinst!

Usch ja,Uppsala känns höstigt nu.
Kallt och mörkt!
Tack och lov för tända ljus och varma bad i rosbadsalt!

Kram Hannis

Färjtorp sa...

Heeej! Åh vad roligt att få göra någon GLAD och att du gillade den lilla presenten =)

Ha det så bra!!
Kramar Johanna

Hem och Lycka sa...

Jättefint kors! Har ett likadant själv som jag också vunnit i en tävling. kram!

Anita sa...

Award til deg fra meg, hos meg;o) Kos deg!!

Dalatorpet sa...

Ja idag kom hösten hit på riktigt oxå, ganska mysigt trots allt. Härligt med vinster :-) själv har jag bara lyckats vara med i en enda tävling hittills... jag älskar tävlingar, kanske skulle kicka igång en själv snart :-)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vad härligt att få något sådant på posten. Superfint kors!

Du har så rätt...att bara få räkningar är en vana jag gärna kan skippa...

Ha en fortsatt bra vecka!
//Jill.

Emma sa...

Grattis grattis. Vilken fin vinst du kammade hem. Extra roligt att gå till postlådan en dag som denna, det förstår jag.

Tack för titten hos mig oxå. Jag är kanon nöjd med stolen:)

Kram

Skatan sa...

Himmel å pannkaka vad alla går och vinner priser! Snart måste jag ut och norpa åt mig några av alla era vackra vinster. Skata som man är... ;-) Grattis!

Anonym sa...

grattis till din vinst.
Nyss kommit in i från regnet , men det var riktigt skönt ute.
Vilka vackra täcken. Själv har jag en ide om att göra ett lapptäcke i sand o beige färger och samlar på dessa färger och olika tyger i olika mönster.
Ha det så bra

kram ewa

Karin Lindström sa...

Hej!
Grattis till vinsten!
Jag har lite bloggtid och har kollat igenom din underbara blogg. Du visar verkligen så mycket fint, och det verkar så trevligt hemma hos er.
Tack för all inspiration!
Kramar
Karin

me and alice sa...

Hej vännen!
Grattis till den fina vinsten!!! Turgumma där!*fniss*
Visst är det trist när regnet kommit tillbaka. Hade just börjat vänja mig vid det härliga vädret. Säg den lycka som varar!!Hi,hi...
Underbara rosor du har!
kramis och godnatt /Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

En turgumma till...har jus besökt en annan turgumma...

Grattis till dig och den fina vinsten......

Må så gott!
MiaMaria

Veronica sa...

GRATTIS!!

Så fina saker detv ar i ditt paket. Jag förstår att du blev glad!

Kram Veronica

Marie sa...

Visst är det kul när det ligger ett paket i brevlådan, man blir så glad! Vilka fina saker du fick av Johanna!

Här är det också regnigt och mörkt nu ikväll, riktigt höstlikt!

Kram från Marie

alegni sa...

oj, så vackert kors! det är roligt hur saker åker kors o tvärs mellan oss bloggare :)
vår trädgård är helt vildvuxen så här års. den förfaller under semestern när vi för det mesta är på stugan o efteråt orkar ingen (läs: jag) längre reda upp bland ogräset...
kram,
ingela

lottens vita och gröna sa...

såååååå fin vinst till rn fin vinnare!

visstt här är det lika, en trädgård som surar och hänger av allt regnande!
det ordnade sig med biljetter till formex, tack för erbjudandet, det värmde goa du!
ska du själv gå, kommer att gå på lö iaf!
vaaaaarm kram lotten

My Lovely Things sa...

Grattis till vinsten..så fina saker!!
ja visst är det ljuvligt med rosorna som fortfarande blommar..
Mina röda blommar så fint utanför entren..roligt med tanke på den kommande visningen,

Jag flexar från jobbet denna förmiddag..kommer in efter lunch för att vis ska ha personalmöte..ska städa och röja ungarnas rum på förmiddagen..

ha det så gott..
kram anna

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!

Grattis till dina fina vinster.

ja nu är det grått å trist ute.Löven börjar att bli röda..huvva.....vil ha lite mer sommar käner jag.

Jag har nått inne hos mig till dig!

Kram Nilla

Viola sa...

Hejsan, förstår att du blev glad över den fina madonnan. Ja, nu är det verkligen höstluft. Många skriver om vad härligt det är , men jag håller inte med. Sulle vilja ha sol och värme förjämnan. Sept. går väl an, men sedan...då blir det att längta till advent, ha en bra dag, Viola

Unknown sa...

Jättecharmigt kors! Här nere i göteborgstrakten regnar det mest hela tiden nu...

Ha en fortsatt trevlig vecka, kram Pia

Jessan sa...

Jag är också en täck och filtoman....jag hittar alltid nya mysiga filtar som jag tycker att jag måste ha....gillar okså sjalar och ponchos....så gooosigt....
Vilket fint kors du fått på posten! verkligen vackert! Det är så kul när det kommer nåt annat än räkningar i brevlådan!
Jag vill passa på att önska dej en fin vecka! var rädd om dej! kramar Jessan

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Åhh vilka fina saker du har fått..
Och vad snäll du är som delar med dig till andra av biljetterna !!
Det är guld värt..
Vi kommer att gå på mässan Lör och Söndag..det ska bli så himla roligt..
Jag tar det lungt med magen nu,nästan inget kaffe ..också har jag fått medecin,jag var tvungen att gå till doktorn..
Kram Anette

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Har du tänkt på, att när det gäller velighet och beslutsångest, är det de små besluten i livet som är svårast? Är det så även för dig? Det är tur att jag delar säng med F för annars skulle jag förmodligen inte veta vilken sida jag skulle gå upp på. I mitt nästa liv ska jag inte vara Våg! *smart*

Vad jag gillar dig och dina inlägg! Din vinst var riktigt fin, grattis!

Jag har något till dig hos mig! Och något ytterligare som ska skickas iväg irl :-)

Kram på dig!

Karin

Grindelunda sa...

Åh så spännande med paket. Korset var mycket vackert.

Hösthälsningar från Gunilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert kors du fick av Johanna! Och så många mysiga plädar! Jag har möblerat om i mitt rum i dag, insåg jag skulle behövt ett par, men jag la ut den där du visade fr Jysk, får duga så länge och är riktigt fin ändå... Tjingeling!

IKT i min vardag sa...

Åhhh så roligt det är med paket! Innehållet var sött! Grattis!

Så kul att få gå på Formex, glöm inte att visa bilder för oss som inte kan gå dit ;-)

Kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
Du har något att hämta hos mig :)
kram!

Anonym sa...

Hej och tack för en underbar blogg! Vad duktig och energisk du är. Jag läser din och en del andras alster men bloggar inte själv (än). Jag behöver ett tips, jag vet att ni alla har mycket spetsar och andra gamla handgjorda saker, själv har jag ärvt en mängd olika spetsar, en del har min goa mormor gjort för många många år sedan och en del andra släktingar till mig. Problemet är att de bara ligger i skåp och lådor, vad gör jag med dem?? De förtjänar verkligen ett bättre öde!! Som sagt tacksam för tips! Många kramar från Marie

Dalatorpet sa...

Du hae en överaskning hos mig ;-)

LantlivsAnette sa...

Hallo igen..jag var inne på Tailsweep,jag såg att du också just anmält dig där..himmel vilket bök för att registrera sig där, jag har suttit i timmar i helgen,det var andra gången jag försökte,men nu har jag lyckats få in mätinstrumentet i alla fall,jag såg att du också hade det nu..men sen då ? Hur blir det med annonser ?kontaktar dom oss sen eller ? vore glad om du hade tid att svara,för sååå mycket tid som vi lägger ner på våra bloggar,då vore det ju fint att kunna tjäna en liten slant..
Kram Anette