måndag 18 augusti 2008

Sängen hamnade under penslen

Ni kanske har sett vår gustavianska soffa.
Jag har visat den på bloggen förut.
Har nog allt varit sugen att måla den många gånger under årens lopp men sambon har inte riktigt varit med mig där!
Men i somras så.. ja då fick jag grönt ljus och sängen blev vit och så himla fin!
Jag bara älskar vår säng!. den skulle jag inte byta ut för något i världen känns det som!
det är den sängen jag längtar till när jag är borta, sängen med massor av kuddar och mitt sköna duntäcke!!.
Imorgon ska jag fotografera i sovrummet så ni får lite mer att titta på!
Nedan visar jag en tjuvkik!

Idag grät jag en skvätt!
Jo jag grät när Susanna kallur trillade på första häcken i OS. usch vad trist för henne..ohh jag gillar den tjejen!
Och sen när det är världens sämsta och taktlösaste intevjuare efteråt...en eloge till Susanna som svarade så snällt ändå... jag hade gått därirån!
Inte mycket med OS annars.. den ena kollapsen efter den andra...


Nu ska jag tända lite ljus i vardagsrummet, ser inte direkt mysigt ut där nu..sambo och son sitter med taklampan TÄND!!!
Jaja...


KRAM
Ann-Catrin

41 kommentarer:

Mamma C sa...

Det lillaman såg av den såg fint ut. Stackars Kallur tjejan inte roligt alls. Har inte sett intervjuvn bara läst på nätet om den.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

oh jag med, grät alltså, lilla kallurgumman, vad jag tyckte synd om henne och nu gråter jag lite för den kinesiska häckhopparen, lilleman...kämoat så..

du vilken underbar säng, helt ljuvlig!
skattade mitt iallt åt din beskrivnig åt son och man i heltänt ljussken, såna är mina med, undrar om de ser när jag går och tänder ljus, joooo de gör de va? varmkram lotten

Unknown sa...

Ja stackars sanna, jag blev också irriterad på den dumma intervjuaren!

Jag målade ju våran säng tidigt i våras så jag förstår att du är nöjd. Sängen ser jättefin ut!! Jag har ingen sådan vacker gavel dock som du har...
Kram Pia

Annas skattkammare sa...

Ser mycket fint ut! Längtar tills du öppnar dörren lite mer! =) Kram /Anna

Himmelbit/Njut en smula sa...

Vad fiiint! Kan tänka mig att det blev hur bra som helst! Ser fram emot fler bilder.

Ha det toppen!
Kramar

Lisas torp sa...

Åh, så fin sängen blev! Klart du älskar den!

Ja, hu så trist för stackars tjejen! Tala om maximal otur!!!

TACK för jättefin kommentar hos mej!

Kram
Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där! Din säng är ju bara så himla fin och va vackert du pyntat med aster och plommon! Höstlika inslag men va sjutton, vi har ju inte haft ngn sommar alls, vad hände!? Tack för fina recept, på både muslin och de goda kokosbullarna, gud va du är duktig på att baka, önskar jag kunde hälften... ha en bra vecka, hoppas solen vill visa lite i af.. Mari. ( Ja, så synd om Kallur, hon är ju en sån härlig tjej!)

Anonym sa...

Gillar den mer i vitt!
vet hur det är med att älska sin egen säng. Fast jag än så länge inte hittat någon sängram som fått OK så älskar jag tempurmadrassen, och nu mina nya gåsdunstäcken... och tonvis med kuddar.
MYYYYSSS!

My Lovely Things sa...

åh vad trevligt med nymålad säng..
alltid gott när mannen är med på noterna..Min man har gett mig grönt ljus att måla skänken under mina förnster speglar-härligt..
Ja se reportrar..de kan verkligen sänka....

ha det så gott..
ska gå och packa ner mitt nybakta bröd..in i den ny avfrostade frysen..
Kram anna

Anonym sa...

Verkligen en härlig säng, betydligt charmigare än dagens nyproduktioner!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint det ser ut! Ska bli kul att få se mer av det rummet!
Hmm nu blir jag så där tveksam igen på om vi ska måla kökssoffan eller inte... Din säng ser ju så fin ut i vitt och den liknar vår soffa....
kram!

Millas hem sa...

Här har du en till som satt med tårfyllda ögon...som hon laddat för detta...stackarn!!

Din säng är så himla vacker, ser fram emot fler bilder!
kram Camilla

Anonym sa...

wow vilken vacker säng jag skymtar:) Vi hejar på Sanna ändå, hon är så söt å bäst, synd bara...
kram

Zizzi sa...

Visst är det ett tråkigt OS? Sverige skickar hem det svenska manliga simlaget för att de tittar på tennis med en öl i handen. m.m. Jag tyckte också jättesynd om Kallur, men den tjejen kommer att komma tillbaka!
Ser fram emot att se ditt sovrum.
Kram cissi

Glitter och Marsipan sa...

Ja,lilla Sanna Kallur,hon är ju så väl förunnad att det ska gå bra.Jag satt också med tårar i ögonen.
Men vad fin sängen är.Jag tycker den var fin innan du målade också,men nu blev den makalöst vacker.Ser fram emot fler bilder.
kram Anette

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta !!
Åhhh vad fin sängen blev nu..ojj så vacker ! Alltså man slutar ju aldrig förvånas över vad vitfärg kan göra...
Jaa du , igår piffades o puffades det och tvättades och donades..så jag blev helt slut..men idag när man ska på jobbet så känns det så skönt att jag hann så mycket igår,faktiskt så hann jag även baka en tigerkaka !! Hoppsan , det är dom inte vana med här hemma..
Men den tog slut lika fort som den kom ur ugnen...
Idag regnar det här, riktigt höstväder..hoppas att du har sol hos dig , för hösten kan ju vara riktigt fin..
Tänk snart åker vi på mässan..åhh vad spännande att få se Julen 2008!
Ha det så bra Kram Anette

♥ Fyra årstider sa...

Ser med spänning fram emot fler bilder. Vacker säng du har.
Kram Lotta

Mitt hvite hus sa...

Dette pirret nysgjerrigheten minO=) Gleder meg virkelig til å se mer av dette rommet. Og ja jeg ser at sengen ble nydelig=)

Ha en fin dag :O=)

klem KerstinO=)

alegni sa...

även om vi är något av ärkefiender i sportsammanhang tyckte jag att det var jättetråkigt att susanna ramlade i seminfinalen. jag hade så gärna sett henne vinna!
sängen är superfin som vit, ännu bättre än innan!
kram,
ingela

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ska bli skoj att få se mer bilder. Sängen ser jättefin ut.

Ha det fint!
//Jill.

idémakeriet sa...

Skönt att din man gav grönt ljus för den har blivit jätte fint.
Är nyfiken vad du gömmer mer för fina saker därinne.
Kram Gerda

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vacker sängen blev.....

Och visst är det synd om Kallur....
Det är nog inte Sveriges OS.....

Må så gott!
MiaMaria

Viola sa...

Hejsan, du sängen ser ju helt gudomligt vacker ut. Nu får du ta och skynda på! Vill se hela sovrummet, ha det gott, Viola

Designe sa...

Den blev ju jättefin ju! Kul! :)

Radhusdrömmar sa...

Sängen ser ju jättefin ut, ska bli kul att se lite mer ifrån sovrummet.

Ja jag grät nästan jag med, jag tycker så synd om henne. Kämpat för att komma tillbaka och så händer detta.... suck! Och ja J*kligt klantig reporter.. ingen medkänsla alls.

Nu får vi hoppas på Stefan Holm idag istället, en guldmedalj vore ju roligt.

Ha det gott!

kram Johanna

My White Cottage sa...

Sängen ser ut att ha blivit jättefin!!!

Vet du, jag satt också här och grät en skvätt! Och förbannade den dumma intervjuaren som inte kunde släppa iväg henne! Hon stod där och svarade snällt på alla hans knäppa frågor kämpandes med att hålla tillbaka gråten... Åh, vad jag led med henne!

Ser fram emot fler bilder från sovrumet!

Kram till dig vännen!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Sängen är ju alldeles underbar!
ja visst var det synd om Sanna Kallur! Såg inte intervjun, men hörde talas om den... stackars henne
Kram
Marie

Unknown sa...

Tycker också synd om kallurgumman! Vilken j+vkla intervjuare!
Så skoj och grattis förresten till amelia repotaget! Såg det i min mammas tidning och skrek rakt ut; Ah, titta! Där är ju hos Fint hemma! Gissa om de först stirra konstigt på mig och sen börja skratta, de tycker nog att jag lever i min egna lilla värld här framför alla bloggar. Ha det fint! Kram Petra

www.metrobloggen.se/romantiskahem

Snusilus o Sannibus sa...

Så fin er säng blev! Jättesnygg! Och vad mycket gott du bakat, så himla gott med bullar ju!! Har aldrig provat att göra egna Mums Mums dock :) Hehe ibland måste de ju få spela lite, jag har inte vågat köpa X-Box eller så till sonen för han hade nog blivit helt såld. Han spelar lite dataspel...

Ha en fin tisdag!

Kram, Susanne

Anonym sa...

Vad mycket härlig läsning jag fick till livs...precis vad jag behövde...
Känns lite ensamt när man arbetar med och för sig själv...alla andra går iväg...och själv blir man kvar vid sin läst...nog för att det är självvalt men känns alltid lite sådär när semestern är över...
Så fin din säng ser ut...kommer ihåg den när du visat kuddar och om jag inte missminner mig, avslöjade att du hade TV därinne (det har vi med...mysigt tycker jag).
Jag blev också förtvivlad när jag såg att Sanna fastnade i första hindret...all den träning...all smärta...kan inte vara lätt att hantera mentalt...inte en vanlig dag på jobbet precis...
Eventuellt kommer jag upp till Formex mässan nästa helg (bearbetar maken...har sålt några "shabby chic vitrinskåp" till ett par Stockholmare som skulle bli glada om vi levererade dem...de är ju rätt ömtåliga med allt glas...).
Nu skall jag ta ett snabbt varv med hunden...regnet öser ner och det ser ut som om åskan lurar bakom svarta moln...
Kramar,
Bella

Lilla Blanka sa...

Ja åh vad jag led med gulliga Susanna...

Din säng, eller er säng...den är såå fin..och den blev faktiskt ännu vackrare som vit!..Håller maken med?

Vårt kök, ja det är rätt stort...egentligen 2 rum a 16 kvm.
Så där får plats ett gäng bord hihi

Kraaam goa A-C...hoppas vi kan ses nångång..jag tjatar om det..men tänker att nångång så.. :)

Mia

Evelinas hus sa...

Hallå!!
Vad du är med i tidningar här och där då, kul. Jag måste ta och köpa Amelia.
Sängen ser jättefin ut. Åh visst är det härligt med sin egen säng.
Tack goa du för din gulliga kommentar hos mig, jag blev jätteglad.
Kram Caroline

Mjuka sa...

Du här rullade också tårar!! Hon är ju så go den tjejen och man kännser så med henne!!Ljuvlig säng!!
Kramar M

A home far away sa...

Sängen ser fantastisk ut, precis som förväntat:-
Ajaj,rev Kallur, vad synd jag har försökt följa OS här borta i Singapore, men hade helt missat hennes lopp.
PS Jag har en liten award till dig, en charmig sådan, hihi.

Kram Gunilla

Inspiration i vitt sa...

Ååå vilken vacker säng du har som en dröm vit och vacker.Förstår att du är nöjd.
Ser fram emot att få kika in lite till i ert sovrum.

Katarina sa...

Hej på dig :)
Så fint ni har hemma, tänk att jag hade missat att se er i Aftonbladet men nu har jag kikat .)
Måste införskaffa Amelia i dag oxå , ler*
Så snygg säng...vill se mer , så snyggt i vitt !!

Ha nu en toppendag !

Kram
Katta

Färjtorp sa...

Grattis!! kika in till mig så får du se................

Kram Johanna

Jessan sa...

Godmorgon! Ville bara säja att mitt gulliga mått kom med posten igår! Tack så mycket,blev jätteglad! Och så fint paketerat!
Vilken underbar säng ni har! Blev ännu vackrare i vitt,som så mycket annat blir...
Jag önskar dig en jättefin dag! Kramar Jessan

NICOLINAS BONING sa...

Vilken härlig tjuvkik du visar,men nu får du skynda dig att visa lite mer av härligheten;-)
Det är kättesynd om Susanna,men hon ger ju inte upp i första taget så nu är det bara att hålla tummarna att det går vägen i nästa OS istället!
Jag har numera bara man och son här hemma i huset...flickorna har flyttat båda två i helgen och åt olika håll i landet,men nästa helg ska den äldsta flytta från Hudik ner till Huddinge så det gäller attt ladda batterierna så att man orka bubba och bära och städa och komma med glada tillrop när livet känns tungt;-)
Mina karlar ser inte heller att det kanske skulle behövas tändas en och annan ljusveke istället för den stora och starka taklampan...fniss...
Kramar/Birgitta

Anita sa...

Den sengen er en drøm!! Var fin før, men ser enda finere ut nå syns jeg!! Liker så godt de fram kantene som gjør at dere liksom ligger litt sånn inne i sengen!! ! Gleder meg til flere bilder!

Anonym sa...

Vad fint det blev sedan du målade sängen vit... kram Charlotte